even van me afschrijven hoor. gisteravond zaten we te eten. mijn man loopt naar de keuken om iets te pakken en stapt in een diepe plas met water. hij keek naar buiten en zag dat de rioolput niet doorliep in de achtertuin en dat er zo´n 15 cm water stond. hij naar buiten en het water gutste de keuken in. dus heb ik tot 3 keer toe de hele keuken en een stuk van de kamer moeten afdekken met handdoeken voor het weer een beetje te dweilen was. de hele tuin moeten leegscheppen en daarna de put. daarna 2 flessen ontstopper erin. dat hielp niet. toen gevraagd of onze afvoerpijp van het dak vannacht bij de buurman mocht uitkomen en die zei gelukkig ja. fijne buurman. vannacht beneden op de bank geslapen dus ik ben met mijn prille zwangerschap echt gebroken, ,maar wou dat toch niet aan manlief alleen overlaten, dat is niet aardig. vanochtend de loodgieter gebeld en die heeft inmiddels geprobeerd de put in de achtertuin door te spoelen, maar dat ging dus niet. toen kwam hij tot de conclusie dat de put van de hoofdriolering van ons huis in de voortuin zit en nu is ons sierterras opengebroken. en nog lijkt hij er niet door te komen met mogelijk alle gevolgen van dien. ik houd jullie op de hoogte.
jee wat een gedoe ofniet! moet nu alles eruit gebroken worden dan? als het kan zou ik alles laten vervangen voordat je weer voor verassingen komt te staan! sterkte met alles....
dank je wel. ja alles moet er waarschijnlijk uitgebroken worden over de lengte van het huis. we willen dan ook gelijk alle buizen aanpakken. anders moet het in de toekomst misschien nog eens worden gedaan.
Wij hebben ook zoiets gehad, ze zijn toen met een camera gaan kijken en kwamen uit op de verstopping die op ongeveer 15 meter zat. Toen de voortuin open gemaakt (gelukkig wilden we de tuin sowieso nog doen) op 15 meter van waar die man gekeken had en daar zat inderdaad de verstopping, die we gelukkig zo konden oplossen. Succes!
@snoopy: jee er breekt voor jou een spannende tijd aan. veel succes met de bevalling. ik hoop dat het probleem bij ons ook zo te verhelpen is. de loodgieter dacht zelf dat hij al in de aarde zat te duwen gisteren en hij denkt dat de buis onder ons huis is gebroken. laten we hopen van niet.
Dank je! Ik was zo bang dat het onder ons huis zou zitten.... we hebben geen kruipruimte en hoe kom je er dan bij? Gelukkig was het een paar meter van de voorgevel. Er zat een t stuk, maar zonder dop, oftewel, alle aarde en zand kon er zo in en het was dus helemaal aangekoekt. Mijn vriend had een groot gat eromheen gegraven en een troep wat er loskwam! Echt zo goor! Ik hoop dat het bij jullie het probleem ook niet onder het huis ligt!
het is bij ons in elk geval onder het huis. maar hopelijk is het een verstopping. als hij gebroken is moeten ze de vloer over de hele lengte van de woning van voor naar achter openbreken. ohoh
oh dear dat is niet best zeg. Mijn ouders hebben het ook gehad samen met bijna de hele straat en toen bleek dat het ergens in de straat verstopt zat dus gemeente werk gelukkig. Ik hoop niet voor jullie dat je er meer ellende mee krijgt want je vloer open breken is wel het laatste waar je op zit te wachten