Wat is dat toch met die soothie spenen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Meris, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ben ik de enige die ze echt heel raar vindt?
    Of zijn ze zoveel beter of fijner voor je kind?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,7 KB
      Weergaven:
      136
  2. veense

veense Niet meer actief

Nooit gezien, maar vind het er niet uitzien!
    Vind een speen er sowieso niet uitzien, mijn kinderen hebben ook nooit speentjes gehad.

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Haha wat een gekke dingen he! Mijn dochter heeft ze gehad. Ik had alle spenen geprobeerd en toen kwam ik bij de prematuren speen uit. Dat zijn dezelfde als deze. Had er wel 1 met inham bij het neusje.

4. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Mijn oudste had echt een speen nodig, maar dan alleen om in slaap te kunnen komen. Ook nooit buiten in het openbaar als het niet nodig was. Verschrikkelijk om bijna 4-jarigen rond te zien lopen met zo'n ding in hun mond 🙈

Maar deze... Alsof je zo naar binnen kijkt. Maar als ze niks anders willen dan die...

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Maar wat is er beter aan dan? Ziet er niet uit:(:D

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #6 Hippo89, 1 mei 2016
    Laatst bewerkt: 1 mei 2016
    Deze speen heeft ons zoontje gekregen 7 maand geledenp toen hij bijna overleed bij zijn geboorte en weken lang op de ic heeft moeten verblijven.

Ik heb gevraagd wat de meerwaarde was en waarom ons eigen Difrax niet kon,

ze zeiden dat dit is om hun pink in te stoppen, zo kunnen ze voelen of het kindje al voldoende zuigkracht heeft om eventueel zelf een flesje te drinken of dat het meer sabbelen is wat ze doen. Na een paar weken op de ic en hun eigen fles of borst ( en dus niet meer helemaal via de sonde) dan zijn ze vaak al gewend aan de soothie waardoor ouders vaak bij die speen blijven

En hoe af wat weet ik niet precies maar het schijnt dat als kindjes aan alle apparaten ligt ze deze speen alsnog kunnen gebruiken omdat hij zo soepel is.

Ook is hij niet zo zwaar in de mond voor de kleintjes, waardoor ze deze beter terug kunnen zuigen en minder snel uitvallen waardoor dus eigenlijk de verpleging misschien niet zo vaak hoeft te lopen om de speen er opnieuw in te doen.

7. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Ik denk mss zodat de moeder haar vinger erin kan steken? Haha oid

8. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ok dat is wel een duidelijke uitleg Hippo, thanks.
    Maar dan nog geen gezicht 🙈

9. Mouster

Mouster Lid

10 mei 2013
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ziet er inderdaad niet uit, maar als het de enige speen is die je baby pakt - buiten je pink om, wat echt niet lekker ligt 's nachts - dan wil je wel!

En het leek er hier inderdaad om te gaan dat ik mijn pink daarin kon steken. Dan pakte hij hem ineens wel. Kon ik terwijl hij slaperig werd mijn pink eruit trekken, et voila. Slaapuurtjes voor mama ;)

10. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Kind op de foto is geen 4 jaar...;)

11. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik bedoel 3 of 4 jarigen met een speen, wat voor speen dan ook.

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Ik zie deze speek vaak voorbij komen in Amerikaanse of Engels babyprogramma's. Heb ze hier nog niet gezien.
    Vind het er idd ook raar uit zien, maar als je kindje zuigbehoefte heeft en alleen deze speen pakt (of wat Hippo zegt uit medisch oogpunt), waarom niet?

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Wij zijn ook geen voorstander van spenen, maar onze oudste had hem toch echt nodig wouden wij zelf een beetje rust krijgen ( bleek na onderzoeken 18 uur per dag te huilen de eerste 4 maand)

De tweede en derde hebben geen speen gehad

En bij de vierde werd ons meteen al gezegd dat wij hier in eigenlijk weinig keus hadden ( tenzij we er echt op stonden) maar dat hun eigenlijk sowieso de speen zouden geven ( de soothie zoals afgebeeld in de openings post) dit omdat zuigen rust gevend werkt bij elk onderzoek ( 6 per dag minimaal) elke keer bloedprikken ( 10 per dag ) en elke keer de longen uitzuigen en de neus uitzuigen ( kan geen kant op door beademings apparatuur ) dit minimaal 15/20 keer per dag, zelfs luier verschonen ofzo werd hem te veel door alle negatieve aanrakingen....

Hij kreeg ik weet niet hoeveel spuitjes met suikerwater en dan fijn op de speen sabbelen,

Wij zijn er thuis maar gewoon mee door gegaan ( met de speen) hij is er nu nog dol op, we hebben besloten dat de speen mag blijven tot hij 1 is, en daarna tot Max 3 jaar alleen nog in bed net als zijn broer.

14. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Wij hebben een wubbanub, dezelfde met een knuffeltje eraan. Was de enige speen (en nog steeds) die mijn zoontje wilde... Maar alleen als hij echt niet kan slapen en ik als speen word gebruikt (lees mijn tepels:D)
    Ik vind ze wel leuk en zacht en fijn en omdat ze uit een stuk zijn kan er ook geen vuil in gaan zitten. Dat is ook de reden dat ze op de nicu gebruikt, je kan ze helemaal steriel schoonmaken.

15. Veera

Veera Niet meer actief

Ze zien er inderdaad echt niet uit, begrijp niet dat mensen ze kopen, geen gezicht

16. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Tegenwoordig word een speen juist aangeraden bij pasgeboren baby's het schijnt de kans op wiegendood te verkleinen.

17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    ik vind het maar aparte (en lelijke) spenen :)

Hier hebben ze beide een Difrax speen gehad, ze hadden veel zuigbehoefte, en om nou de hele nacht met je pink in hun mondje zitten is ook zo wat :p

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #18 Hippo89, 3 mei 2016
    Laatst bewerkt: 3 mei 2016

Voor andere moeders kan ik niet praten maar ik koop ze omdat mijn zoon ze weken lang op de nicu heeft gehad en alleen deze speen mocht ivm bedradingen en lange tijd aan de beademing geweest zo konden ze voelen of hij zuigbehoefte had, na een paar maand eindelijk thuis was hij gewend aan deze speen en ik vond/vind het de moeite niet hem een andere speen aan te leren terwijl hij deze juist zo goed pakt en hem troost bied na alle ellende die hij al heeft gehad , dan ziet het er maar niet uit :)

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind ze zelf ook erg lelijk maar heb altijd begrepen dat dit soort spenen op de kinderafdeling/IC etc gegeven worden. Dat maakt het toch weer logischer dat je daarna niet voor cosmetische keuze gaat wisselen van merk? Bibi vind ik namelijk bijna net zo lelijk. Overigens zijn er ook mensen die een natuur rubber speen kopen omdat daar mogelijk geen schadelijke stoffen in zitten zoals weekmakers.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook een dochter met soothie speen. Verschillende spenen gepakt, maar ze wilde alleen maar onze pink en dat in combinatie met veel zuigbehoefte.

Toen de soothie van Avent geprobeerd, omdat die het meest op een pink lijkt en die pakte ze wel. Ook is het schild van deze zacht en dat zit volgens mij ook fijner. Bij die van bibi zat dat tegen haar neus aan.

Deze soothie van Avent is tot 3 maanden. Weet iemand wat ik daarna kan gebruiken?

Deel Deze Pagina