Welke draagzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jij82, 23 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij willen onze baby denken we vaker gaan dragen dan dat we hem/haar in een buggy zouden steken...

Welke draagzak vinden jullie makkelijk/handig te knopen/goed voor zowel jezelf als de baby/waar zijn die te vinden?

Bedankt!

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Voor een newborn zou ik dan een draagzak aanraden die gemaakt is van draagdoeken stof

De andere draagzakken zijn namelijk van canvas en het kan wel vanaf de geboorte maar van met insert en daarmee maak je het toch eigenlijk weer minder ergonomisch

De marsupi kan vanaf de geboorte en die schijnt heel fijn te wezen maar naar wat ik begreep niet lang te gebruiken omdat het echt voor de kleintjes is

De emei baby kan vanaf de geboorte dit is een draagdoek in een draagzak die ook echt volledig te verstellen is alleen kon ik dat systeem niet in de vingers krijgen

Ik heb ze kodaki Flip gehad, heerlijke drager makkelijk te verstellen draagt fijn en in 20 seconden "aan"

Hij is in breedte te verstellen van broekmaat 50/56 tot 74/80 en voor een pasgeboren baby kan ik deze zeker aanraden

Nadeel is dat deze qua hoogte niet versteld kan worden waardoor bij ons zoontje het rugpand snel te laag werd ( broekmaat 68) voordeel is wel
    Weer dat je een mooie nekrol kunt maken en hierdoor het rugpand weer hoger lijkt

Wij hebben daarna de Fidella fusion gekocht, deze vind ik
    Nog fijner, maar hij kan pas vanaf 3 maand ( broekmaat 62 ongeveer) gebruikt worden, voordeel is dat hij in breedte en hoogte versteld kan worden tot broekmaat 98 ( mijn bijna 3 jarige zit nog in 92 dus zelfs die past er nog in ) het nadeel is wel dat een nekrolletje niet goed gemaakt kan worden maar Vanaf 3 maand is vaak al wel dat ze het hoofdje zelf redelijk stabiel houden en je kunt het kapje vast maken aan je schouders waardoor als het kindje slaapt het hoofd niet gaan bungelen

Ook deze drager heb ik in 20 seconden om

3. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik ga zelf een manduca halen wat je al vanaf baby kan gebruiken

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Veel tips al

De tips om niet aan te schaffen zijn: chicco, stokke, babybjorn die zijn niet goed!

5. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Ik zou als ik jou was ergens gaan passen, voelen en kijken. Het is voor iedereen persoonlijk wat ze fijn vinden. Ik heb bijvoorbeeld een bondolino en een tula, beide verschillende systemen maar ik heb op dit moment de voorkeur voor de bondolino (vanaf geboorte gebruikt) terwijl mijn vriend liever de tula pakt.

6. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik heb sinds de geboorte een tricot slen gebruikt, die moet je dus wel zelf omknopen maar daar hangen ze echt lekker knus in. Hij wordt alleen nu wat zwaarder en dan rekt het meer, bovendien is de stof erg warm en dus niet geschikt voor de zomer. Heb ook een bondolino, makkelijk ding. Ze zeggen dat die vanaf de geboorte kan maar dat voelde voor mij toch niet helemaal prettig. Nu is hij al wat langer dus ben ik van plan die te gaan gebruiken. Ik zit zelf ook nog te kijken naar een draagdoek weer die lichter is en langer meegaat, maar daar ben ik ook nog niet uit.

7. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik heb de eerste maanden vooral een draagdoek gebruikt. Het knopen moet je even een handigheidje in krijgen, maar is zeker prima te doen!
    Verder heb ik ook een marsupi, dat is een draagzak van draagdoekstof en heel makkelijk om te doen met klittenband. Kan vanaf geboorte gebruikt worden. Deze kan echter maar tot 10 kilo, dus niet heel lang te gebruiken als je een flink kind hebt, maar tot een jaar zou wel moeten lukken.
    Nu hebben we ook nog een manduca erbij voor het rugdragen en dit vind ik ook een fijne draagzak. Het is een ergonomische, dus de baby zou er ook al vanaf de geboorte in kunnen, maar voor zo'n kleintje zou ik toch eerst de doek pakken.

Je zou eventueel ook een keer een consult van een draagconsulent kunnen overwegen. Kun je oefenen met verschillende doeken en zakken en kijken wat jou het beste bevalt.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik heb op draagpraat juist gelezen dat het niet om de kilo's maar om de broekmaat en dat maat 68 nog gaat maar maat 74 te klein word.

9. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Ik heb me ingelezen enxeen hoptye gekocht!
    Bondolino had ik ook al maar die lijkt me minder fijn voor een pasgeborene

10. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt al dames!! :)

En inderdaad; als we echt voor zo'n doek zouden gaan... Welke nemen we dan het beste?
    Baby verwacht in december dus te warm is heeeeelemaal niet erg ;)

11. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Doeken: yaro, heel mooi, heel zacht uit de verpakking dus direct fijn draagbaar en fijne prijs:)
    Geef ik vanaf de geboorte echt voorkeur aan.

Ik heb een bopa 4 g draagzak, te gebruiken vanaf de geboorte maar heb Daarnaast ook de bondolino en die is veel comfortabeler en zachtere stof. Bopa houd ik voor als mijn zoon ouder is,hoger rugpand en geschikter voor het rugdragen van oudere kinderen.
    De bondolino is ook vanaf de geboorte te gebruiken en knoopt heel makkelijk, heupband is klitteband.

12. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Jaaa! Die van Yaro zien er heel mooi uit en als ze ook nog eens goed ergonomisch zijn voor de bzby: ideaal! :)

Ik hoop dat er een handleiding knopen bijzit? ;)

Welke maat voor eenpasgeborene?

Iemand ervaring met de site dragenenzo.nl?

13. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik bestel altijd bij dragen Enzo de doeken van yaro.
    Maat zes is toch wel de standaard maat als je normaal figuur hebt. Je koopt de doeken niet op maat van de baby maar van jezelf. Voordeel is dus dat je jouw basis maat geweven doek vaak tot in de peutertijd kan dragen.

Bij yaro doeken zitten geen handleidingen, maar ik heb bijv ook een doek van little frog waar deze wel bij zit en daar had ik niks aan. Veel you tube filmpjes kijken was effectiever.

Voor een newborn vind ik de fwcc( front wrap Cross carry) het makkelijkst en fijnst. Wrapyouinlove op YouTube heeft goede filmpjes, ook met een newborn.

Oefen met een grote teddybeer voor de bevalling en dan komt het helemaal goed. Ik knoop nu in twee minuten de doek om en die zit dan als een huis. En zeker met die hele kleintjes is een doek zo perfect, omsluit het lijfje echt als een tweede huid.
    Mijn zoontje had vreselijke last van krampen en dit was echt onze redding. De houding zorgt voor de knietjes tegen de darmpjes aan, warm buik tegen buik en lekker schommelen. Veel zo gewandeld met hem, was ook goed voor mezelf om weer op gewicht te komen :D

14. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Als je op YouTube even zoekt naar de filmpjes van webkim, heb je filmpjes met goede Nederlandstalige uitleg over hoe te knopen.
    Dragen enzo is een fijne betrouwbare site.
    Babybij vind ik ook erg fijn.

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb een gewone draagdoek, ringsling, rekbare en een mucibi. gebruik de ringsling het meest

16. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Tricot slen is warm, niet te duur en voor zo'n pasgeboren kleintje erg fijn vond ik!

17. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    marsupi!
    met klitteband ipv knopen, dus hij zit super snel om.
    ik heb mijn zoontje er van geboorte tm maat 68/74 in gedragen, vond het heerlijk. en erg comfortabel voor mezelf ook (niet onbelangrijk :)).

Deel Deze Pagina