Kindje is rustig suiker eten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tweekids, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik lees hier wel eens het advies als je kindje rustig is, een cola ofzo te drinken. Maar dat is dan toch onnatuurlijk opwekken van bewegingen of denk ik nou zo raar?

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hahah ik moest gewoon lachen toen ik dit las. Maar dan vraag ik me af wat is er erg aan als je kindje rustig is? Je kunt toch ook gewoon leuke dingen met m doen ipv suikers te geven? Dus nee je denkt niet raar :)

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kindje rustig in je buik, rustiger dan anders bedoel ik daarmee. Als je minder bewegingen voelt moet je je verloskundige bellen vandaar ;)

4. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Oooh zo, sorry dan heb ik t helemaal verkeerd begrepen. Tja ik heb dat ook wel eens gehoord maar of het ook echt werkt geen idee. Mijn zonde tijdens de zwangerschap is dat ik in het weekend cola drink. Bij mijn zoontje heb ik nooit echt verschil gemerkt eigenlijk.

5. rums

rums Niet meer actief

Hier werkte dat niet. Maar wie weet werkt het bij jou wel. Glaasje cola kan geen kwaad tenzij je zwangerschapsdiabetes hebt.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Pittig eten schijnt het ook te doen, volgens mijn sushi-marktman..

:p

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier werkt het wel, cola of koffie. Stel dat je je kindje nog niet gevoeld hebt ofzo die dag is het toch best een optie. Of het nou nou wel of niet natuurlijk is. Beweging lijkt me dan toch een geruststelling.

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb het nooit daarom geprobeerd, maar mijn dochter reageerde er wel altijd op als ik ijsthee dronk

9. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Klinkt mij een beetje vreemd, maar zal wel aan mij liggen....
    Mijn dochter en deze buikbaby werden/worden sowieso druk ong een half uur na een maaltijd of flink tussendoortje, dus hoef ook geen extra suikers te nemen :)

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ik bedoel daarmee dat als een kindje rustig/rustiger is in de buik een teken kan zijn van niet meer naar zijn/haar zin hebben in de buik daarom moet je ook altijd de vk bellen. Maar als je dan toch onnatuurlijk veel suiker gaat eten daar gaat iedereen wel van bewegen lijkt me, dat is dan geen teken dat het ineens beter gaat met de baby maar meer een lichamelijk reactie op al die suikers/caffeine

Ondertussen heb ik de baby inderdaad vandaag al de hele dag niet gevoeld, handje drop op, cupcake lolly, cola maar voel dr nog steeds niet.. Dus hier ook geen effect denk ik..

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier waren ze nooit blij als ik iets heel kouds at. Ijsje!! Het weer is er naar :)

12. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn zoontje reageert op alles wat er binnenkomt, niet alleen suikers of cafeïne. Ik moet zeggen dat ik het wel een keer heb geprobeerd toen ik hem rond week 27 ook 2 dagen zo goed als niet gevoeld had, een paar kopjes koffie en een broodje met dikke laag Nutella. Maar dat had niet meer effect dan een broodje kipfilet of een paar kiwi's.

13. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Tot vorige week hielp het om iets zoets te eten! Binnen een kwartier was het feest.
    Maar daar heeft baby nu ook geen zin meer in :p.
    Glas ranja deageert de baby nog wel op zo af en toe.

14. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Als ik het niet vertrouw por ik wel ff dan word ie ook wakker daar reageert hij op, als ik hem op deze termijn een hele dag al niet had gevoeld zou ik wel even bellen.

15. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    En even douchen of rustig gaan liggen, reageert ze daar ook niet op?
    Anders sowieso even bellen, maar dat zul je vast wel doen.

16. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Vk bellen ! Die kan je vast geruststellen door naar het hartje te luisteren.

17. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Ik eet citroen ijs en hij is wakker hahaha weet niet of tie t lekker vind maar bewegen wattie dan doet haha

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Gebeld lig aan de ctg is standaard bij weinig leven. Zo waarschijnlijk nog echo.
    Inmiddels beweegt ze ook weer gelukkig :)

Deel Deze Pagina