Een vriendin van mij heeft te horen gekregen dat er een nieuwe landelijke regel is Dat als de lesauto schade heeft wel of niet door haar schuld.. Ze niet meer mag lessen en dus haar rijbewij op haar buik mag schrijven... Weet iemand hier iets over?
Niks van gehoord, maar dat zou ik echt achterlijk vinden. Een beetje rij-instructeur voorkomt dat je schade maakt.. En ze zijn er toch ook voor verzekerd..
Lijkt me heel vreemd. Je instructeur is eindverantwoordelijk, dus als die niet ingrijpt voor je schade maakt, lijkt me dat diens fout...
Ook mijn gedachte.. Ik heb 4 jaar terug in les 2 een auto achterin de auto gehad omdat een auto alleen groen licht zag en mijn lesauto niet.. Maar mocht gewoon blijven lessen..
Zou eerder vinden dat de instructeur wat bijscholing krijgt aangezien hij niet tijdig heeft ingegrepen dan.
Lijkt me sterk. Ze zijn er goed voor verzekerd en tsjah je leert door fouten te maken. Ik heb per ongeluk een keer een zijspiegel eraf gereden en weet ik veel hoeveel velgen beschadigd( nig steeds geen rijbewijs hoor hahaha) maar nee lijkt me een hele rare regel
Ik vond het ook al raar maar ze zeggen haar dus dat het een nieuwe landelijke regel is.. Ik weet ook niet beter dat zeker bij auto rijbewijs de instructeur de juridisch bestuurder is...
Nou zou dit niet een braadje aap-verhaal zijn? Als het niet de "schuld" van de lesser is gaat het helemaal nergens over. Dat klinkt zo ongeveer hrt zelfde dat iemand die aangereden wordt zijn rijbewijs moet inleveren. Als het wel de "schuld" van de lesser is.. tjsa dat is het risico van het vak. Daarom zit je daar toch om te leren, instructeur had moeten ingrijpen.... Dan zou hij z'n lesbevoegdheid kwijt moeten raken. Helaas fouten maken hoort bij het leven, zolang je maar iets van leert is het in ieder geval niet (helemaal) nutteloos
Ik heb dit ook nog nooit gehoord. Als ze zekerheid wil hebben, misschien even de anwb bellen? Ben even vergeten welke instantie ook weer de rijbewijzen afgeeft, anders kan ze die misschien proberen? Die moeten het zeker weten. Maar lijkt me echt vreemd als dit het geval is.
Heeft het niet te maken met evt schade wanneer je op gaat voor je rij-examen... dat op dat moment het examen niet door zou kunnen gaan ??????? Ik bedoel een rijschool is verzekerd voor schade al dan niet veroorzaakt door leerlingen.
ik kan trouwens niks vinden op internet van deze ''regel''.. dus als die echt landelijk ingevoerd zou zijn, zou het ook op internet staan
Is onzin kan toch niet...gewoon ff het cbr bellen en navragen. en heel gauw overstappen naar een andere rijschool. Iemand die je zoiets wijs probeert te maken verdient je geld niet.
ja precies ff anwb of cbr bellen, dan weet je t zeker.. en sowieso bij een goeie rijschool gaan lessen..
Heb haar onze bevindingen al gewhatsappt.. Ze woont hier 2 uur vandaan dus mijn rijschool kan ik haar niet Aanbevelen..
Kun je het niet wat beter vragen/uitleggen over wat er gebeurt is precies? Hoe is de schade gekomen dan en is het zo groot dat die auto niet meer kan lessen ofzo? Ik vind het heel raar en zou echt met die man gaan praten, kom nou! Het is toch ook zijn verantwoordelijkheid, hij heeft ook een gas en rem pedaal.... mensen die lessen die moeten het ook nog leren. En als hij mij bij zn rijschool weg wil hebben kwam hij er ook niet zomaar vanaf...mond op mond reclame doet toch heel wat