Nee, geen problemen mee. Ik werk dan 4 dagen. Ik kan zelf kiezen welke 4 dit zijn. Dit is wel een vaste dag in de week, maar het komt zo'n 10x per jaar beter uit op een andere dag en dan kan ik gewoon ruilen. Voor mijn werkzaamheden maakt het ook niet uit of ik het op een maandag, dinsdag of woensdag doe, als het aan het einde van de rit maar af is.
Heel irritant. Wij zijn 2 babysitters kwijtgeraakt daardoor. Moest ze regelmatig een dag op voorhand afbellen of vragen om op een andere dag te komen. Uiteindelijk naar de grote man gebeld om te vragen voor 3 vaste dagen en die kreeg ik. Maar nu is het zo rustig dat ik al weken 2 dagen werk. Het is dat ik er echt super graag werk dat ik er nog ben. Effe volhouden en wachten op een contract. Dan ben ik van die onzekerheden af. Ik krijg tussen 16 en 17u een bericht of ik de volgende dag mag gaan werken. Nu moet ik dan wel maar voor die 3 dagen op mijn gsm kijken. 3 volle dagen. Vroeger 5 halve. Dus dit is beter voor ons.
Ik werk ook in de zorg, heb heel lang felxibel gewerkt en dat vond ik erg vervelend. Kleine irritante dingen zoals dat je lang van te voren moeilijk wat kunt plannen. Maar ook een huishoudrooster volhouden bijv. Ik ben uiteindelijk van baan veranderd waardoor ik toen wel vaste dagen ging werken en geen avonden en weekenden meer. Nu ondertussen werk ik wel weer wat onregelmatig sinds we zelfsturend zijn geworden. Maar omdat ik nu zelf 'chef personeelsplanning' ben en dus alle roosters maak, heb ik het wel in de hand. En werk heel soms een weekend, avonden nooit.
Ik schrik echt als ik zie dat mensen melden dat je pas een paar dagen van te voren een rooster krijgt. Dat is toch niet normaal? Op mijn vorige werk liep de roosteraar ook wel eens achter. Maar drie weken van te voren was toch echt the bloody limit. Overigens zijn daar ook CAO regels voor toch? Ik probeer altijd mijn maandplanningen 6 weken voor die ingaat definitief te hebben.
Ja kan beter zeggen waar is dit tegenwoordig niet zo ik weet niet beter ik heb altijd onregelmatige werktijden en dagen gehad hoewel ik liever gewoon vaste dagen heb zou gewoon makkelijker met plannen zijn met kids
:x Hier verbaas ik mij over. Ik werk ook flexibel maar krijg echt een maand van te voren een rooster. Soms wel de vraag of ik wil schuiven maar nooit mijn werkdagen pas te horen de dag van te voren.
bij mijn vorige baan was dit ook zo was verschrikkelijk we hadden week roosters en het kwam soms zelfs eens voor dat zondag het rooster er pas hing voor de aankomende week dus als je maandag moest werken wist je dat 1 dag van te voren
Hier 2 weken van te voren het rooster, en ondanks dat ik op papier flexibel inzetbaar ben, heb ik wel mn vaste rooster. Hier heb ik wel even voor moeten zweten hoor, maar ik heb geen backup, heb alleen de kinderopvang en die moeten anders ook maar net plaats hebben, zo heb ik ook vaste dagen waar ze me zo in mogen plannen en dagen waar ze echt even moeten overleggen. Ik ben echt van mening dat het geven en nemen is in een bedrijf. Ze hebben wel geprobeerd om me een flexcontract door de strot te duwen 18-32 uur, maar daar ga ik dus gewoon echt niet mee akkoord, heb een tegenvoorstel van 24-32 neergelegd. Dan heb ik er tenminste ook wat aan. Gelukkig ben ik in de gunstige positie van een vast contract, ook al zegt het niet veel meer tegenwoordig, ik heb toch een stabielere onderhandelingspositie.
Werk bij lidl en hier ook flexibele werktijden.. heb 1 vaste dag maarja daar houden ze zich ook niet altijd aan en dan ben ik vaak weer te verlegen om er iets van te zeggen Die andere 2 dagen kunnen dus elke dag zijn! Het rooster hebben we meestal 1 a 2 weken van te voren, soms 3.. Nu word ik overgeplaatst, vandaag mn eerste dagje, en heb nog niet eens een rooster voor volgende week.. terwijl ik hem nu juist nodig heb! En verder als je ze bellen moet je ook flexibel om dan gelijk te kunnen komen, maarja dat zit er echt niet in met 2 kids en ook weinig zin in eigenlijk.. had ook het liefste gewoon 3 vaste dagen, helaas
Wat een koopje! Ik betaal 8,03 per uur voor flex opvang. Voordeel is wel dat ik geen verplicht aantal uur hoef af te nemen. Soms komt ze een week niet, dan een week wel en soms ben ik eerder vrij van het werk en haal ik haar gewoon op en soms moet ik overwerken en kan ze gewoon langer blijven.
Wat irritant zeg. Hier werk ik ook bij lidl maar rooster hangt er netjes op tijd, werk geen weekenden en ook geen avonden ivm dochter. Met overleg vrij veel mogelijk hier. Ik word ook nooit gebeld om extra te werken ivm dochter maar een vaste dag mag idd niet. Succes in je nieuwe filiaal hopelijk bevalt het goed!
6 weken staat bij ons ook in de cao, maar het flexteam heeft andere regels. Dus ligt er weer aan wat voor contract je hebt en dus onder welke regels je valt. Zo laat van te voren een rooster zou ook niks voor mij zijn, komt soms voor, maar over het algemeen staat alles ver van te voren vast. Onregelmatig werken vind ik heerlijk verder. Ik werk 30 uur (vriend fulltime) en door mijn onregelmatigheid hoeft onze zoon max. 10 uur per week naar de gastouder.
Kan me voorstellen dat je het erg irritant vind in die branche, idd moeilijk te plannen met kinderopvang. Vervelend dat het bedrijf in die branche ook wil dat ze als het hun uitkomt werkt en zich dus al gelijk indekken om te eisen dat jij als werknemer flexibel bent, succes, hopelijk vind je ook flexibele kinderopvang. Rustig blijven zoeken naar de oplossing, je krijgt hier vast nog tips van anderen...
Ik werk ook 'flexibel", ik kan zelf mijn beschikbaarheid aangeven en daar houden ze rekening mee met het roosteren ze mogen ook niet buiten mijn beschikbaarheid inplannen dus werk elke week wel dezelfde dagen. Wel moet ik 2 avonden beschikbaar zijn en 1 x in de 6 weken op zaterdag werken. Ik werk overigen maar 1 avond in de week, de 2de avond die ik beschikbaar sta hebben ze altijd voldoende mensen.
Hier ook flexibel. Ik heb geen vaste dagen en ook geen vaste tijden. Erg vervelend ook omtrent de opvang. Maar hey ik heb werk
Dit is ook wel zo. Maar ik krijg hier echt geen vast contract. En het is het idee he, je staat altijd paraat en puntje bij paaltje mag je als dank ophoepelen. Werkgevers hebben veel te veel macht en dat is gewoon zuur.
Ik probeer aan de slag te komen in het onderwijs en daar gaat het tegenwoordig vaak alleen op oproepbasis. Met een beetje geluk weet je 12 uur van tevoren of je kunt werken, maar vaak word je 's ochtends vroeg gebeld. Ml zit ook in het onderwijs en is dan vaak al weg, flexibele VSO bestaat hier niet en flexibele opvang is op het kdv volgens mij zelfs 8,50 per uur hier. Vaste werkdagen aanhouden is ook geen optie, want als ik 3 kids naar de opvang laat gaan en ik word niet gebeld voor werk, sta ik dus meer dan 100 euro in de min... Kortom: niet te doen.
Klopt dat heb ik ook hoor. Ik weet ook al dat ik hier geen vast contract ga krijgen en daar baal ik echt van aangezien ik me nu soms in bochten moet wringen waar je u tegen zegt
Hier precies zo, ook in de zorg. Ik heb ook geen andere mogelijkheid dan de BSO waar ze nu naar toe gaan. En die bied niet eens opvang op woensdag en vrijdag. Flexibele opvang vanuit een organisatie? Dat kennen ze hier in de buurt niet... Ja, 25 km verderop, de verkeerde kant op, zeg maar. En dan komt er meteen 20% bij de uurprijs. En ik heb ook geen oppasoma bij de hand. De ene oma wil niet voor vast oppassen (daar staat tegenover dat als ik een keer in nood zit, ik maar hoef te bellen en ze komt) de andere oma past al bij mijn zusje op 2 dagen in de week en woont te ver bij mij vandaan om in nood te komen. Ik werk 2 dagen, waarvan 1 vast. Dat is dan meteen mijn vaste aanvraag van de week, ipv een vaste vrije dag dus. Dat maakt op zich niks uit, want ik werkte gewoon hele dagen en dus had ik genoeg vrij. Maar nu moet ik steeds vaker korte diensten van 4 of 5 uurtjes gaan werken met een half uur tot 3 kwartier reistijd enkele reis. Daar baal ik toch wel een beetje van, moet ik zeggen. Maar ik vind mijn werk gelukkig wel zo leuk dat ik het er voor over heb.
Hier vaak het rooster 1 a 2 weken van te voren. Een vriendin zegt dan vaak : kun je niet beter een baan met vaste dagen vinden? Als dat zo was dan hadden we dat uiteraard allang gedaan.