Wat is dat toch met marktplaats!

Discussie in 'De lounge' gestart door chila, 29 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Dit had ik pas geleden ook volgens mij. Ik verstuur dus ook echt niets voordat ik het geld op mijn rekening heb staan.

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik zit nu te wachten op iemand die een fietsstoel op komt halen. Ik heb er vertrouwen in, maar na jullie verhalen wat minder:)

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.060
    2.555
    113
    Limburg
    Wij zaten eergisteren te wachten op iemand die een fietsstoeltje zou halen, het stoeltje staat hier nog steeds...;)

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mee eens. Diegene die de verkoper laten zitten zijn asociaal maar diegene die in tussentijd alsnog verkopen zijn net zo asociaal......;)

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Het is niet erg netjes! De verkoper wil er natuurlijk zo snel mogelijk van af, dat is dan wel te begrijpen.
    Maar dat hadden ze ook van te voren moeten/kunnen zeggen!

6. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.225
    6.671
    113
    Ehm, als ik de moeder van dat zieke kind zou zijn, zou ik ook pissig worden. Als je kind ziek is, heb je idd andere dingen aan je hoofd dan geld overmaken. Ik zou gewoon gezegd hebben, dat als er een andere geinteresseerde komt, dan die hem kan krijgen als het geld nog niet is overgemaakt.

Hier komt morgen, als het goed is, iemand onze beeldbuis TV ophalen. De laatste tijd veel verkocht en iedereen is gewoon langsgekomen op de afgesproken dag. Ik reserveer wel tot de afspraak. Dat vind ik zelf wel zo netjes. Zelf gewoon het goede voorbeeld geven hoe je zelf ook behandeld wilt worden.

7. mol81

mol81 Niet meer actief

De onze is net keurig opgehaald :p gelukkig maar, toch weer €40 rijker.

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Zo doe ik het dus ook. Wel zo beleefd naar de koper toe, maar tegelijk hou je de deur open voor het geval de koper er toch van afziet.
    Vanuit het standpunt van de koper: als ik iets graag wil hebben, dan bied ik niet alleen maar mail ook meteen. Daarbij vraag ik altijd of, indien men akkoord gaat met mijn bod, ze meteen aan kunnen geven wanneeer het schikt om te halen. Dat gaat meestal goed.
    Laatst kreeg ik echt s middags pas een reactie of het s avonds kon. Zat op m'n werk en heb binnen een uur teruggemaild dat het wel kon maar alleen tussen een bepaalde tijd, met die tijd erbij en de vraag wat het adres was.
    Vervolgens niks meer gehoord en 3 dagen later bericht dat ze het product al hadden doorverkocht. Vooral dat ze niks meer lieten horen terwijl ikmdirect op hun mail had gereageerd stoorde me.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

De eerste keer was logisch idd dat ze het geld niet overmaakte omdat haar jindje ziek was. Maar als ze dan zelf beloofd om aan het einde van de dag het gekd alsnog over te maken ga ik daar vanuit. Als je het dan net diet hoeft iemand niet bij de hand te doen dat ze wat beters te down heeft. Dan had ze mieten zeggen dat ze er van af zag. Ik snap mamapeetje dus wel!

Ts vind 10 minuten ook wel erg snel om hem gauw voor een ander te reserveren idd. Je let er toch vanuit kunnen gaan dat je meer als 10 minuten de tijd hebt om te reageren.

Maar soms snap ik verkopers wel. Komt idd vaak voor dat je opeens niks meer hoort, mensen niet op komen dagen of opeens ergens anders wat gemocht hebben terwijl ze al een afspraak met je hebben staan.

Ik wacht altijd echt wel even dat iemand netjes antwoord kan geven en dat heeft ook wel eens betekent dat ik voor iets meer had kunnen krijgen. Maar verkocht is verkocht vind ik.

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Afspraak is afspraak. Niet iedereen kan binnen een paar uur op je stoep staan.
    Ik ga zelf ook niet snel tussendoor aan het ander verkopen. Dat vind ik asociaal. Ik heb ook weleens dat mensen niet op kwamen dagen. Heel vervelend. Maar pas dan gaat hij naar de volgende.

Deel Deze Pagina