Warmtepompdroger.

Discussie in 'De lounge' gestart door LieseLeentje, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Onze droger heeft het begeven, nu zagen we dat een warmtepomp droger nog zuiniger is en aangezien de droger gedeelt word met mijn ouders is dat nog sneller terug verdient. Maar ja welke is echt goed of werkt prettig?

Dus mijn vraag voor jullie: Welke warmtepompdroger hebben jullie? En waarom juist die?

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik heb er 1 van bosch. Gekozen omdat vrienden van ons hem hadden en er zeer tevreden oer waren. En dat zijn wij inmiddels ook. Heerlijk geen vocht en hitte meer. Enigste nadeel is dat hij wel langer draait dan een gewone

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb geen verstand van warmtepompdrogers maar ik heb wel een tip voor je, zeker omdat je de droger deelt.

Ik woon tijdelijk bij mijn schoonouders in ivm een verbouwing. Zij hebben een jaar geleden en droge aangeschaft met label A++ (geen warmtepompdroger trouwens). Handig voor als je een huishouden met 2 mensen hebt, maar 6 zoals nu is echt teveel. De droger doet er namelijk erg lang over om een was droog te krijgen, daardoor is hij zo energiezuinig. Ik ga minder op het label letten, ik wil een was droog hebben in 1,5 uur, zodat ik dat ook tussendoor kan doen.

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat is lang erover doen?

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier draait mijn warmtepomp droger bij een volle handdoekenwas (dat is denk ik het zwaarste wat erin gaat) ruim 2.5 uur

6. p1982

p1982 Niet meer actief

hier sinds kort een warmtepomp droger, doet er wel langer over dan een condensdroger

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben vorig jaar een warmtepomp droger van Miele gekocht.
    Zijn er erg tevreden over.
    Een volle trommel met 8 kilo handdoeken is binnen anderhalf uur droog. Minder zware wasjes sneller.

8. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Wij hebben 3mnd geleden een warmtepompdroger aangeschaft. Wij hebben er een van Miele, zijn super tevreden!

9. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Hier sinds aug. 2014 een LG, capaciteit van 8 kg. Volle lading duurt ong. 3 uur.
    Ik ben eigenlijk zeer tevreden, het is even wennen dat het wat langer duurt, maar kleren blijven wel netter mijn inziens. Het krimpt allemaal wat minder door de lagere temperaturen

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Halsoverkop toch nog 1 gaan halen. Het is een Bosch geworden.

Bedankt voor de tips van het langer drogen. Heb dat ook doorgegeven aan mijn vader want hij draait graag meerdere wassen achter elkaar.

Ik draai het liefst elke dag 1 was. Als ik al een keer 2 wassen draai omdat dit beter uit komt draaide ik altijd de drogerwas eerst en de ophangwas als 2e dus dat maakt niet uit. Ik zal er alleen op moeten letten als het ze uitkomt dat ik hun was ook doe. De besparing gaat het me vast wel waard zijn. 😄

11. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Owja...die van ons maakt trouwens ook beduidend minder lawaai dan de vorige...en staat dus ook vaak snachts of sochtends vroeg (start uitstel) aan

Veel plezier van je aankoop!

Deel Deze Pagina