Wat is dat toch met Sinterklaas

Discussion in 'De lounge' started by Pumbaa, Nov 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Serieus, ik lees je berichten niet goed mdat ik schreef bonuskind ipv bonuskinderen? Ik heb al je berichten gelezen hoor en elke keer kwamen er bepaalde woorden over een bonuskind (de oudste van nog maar 7 jaar naar voren) zoals ondankbaar. En zelfs jaloezie! Het kind is 7! Ik wijs je erop dat je negatief over dit kind praat en dat dit echt een no-go is. Idd, ik vind dus dat je niet zo negatief over je bonuskind kunt praten, online en irl. Denk je dat het kind dit niet voelt? Het is al lastig genoeg wanneer je ouders gescheiden zijn en ineens kom je in een samengesteld gezin en wordt die nieuwe mevrouw ook nog eens zwanger van papa. Mag sinterklaas dan aub gewoon een mooie tijd zijn voor dit kind? Hou het bij de volwassenen en leg het niet bij het kind. Zeker niet als die nog maar 7 jaar is.

2. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Op altijd merkkleding na omschrijf je ons hier :D maar dat hoeft niet altijd duur te zijn, daar vergissen mensen zich echt vaak in (voel toch dat ik me wil verdedigen) wij sparen bonnentjes/optimelpunten/kaartjes via kruidvat of albert hein...
    Een keer per maand idd naar het theater (walhalla r'dam oid) €5a7 per kaartje kan je niet duur vinden toch? En in ons geval een rotterdampas! Dus veel gratis of 50% korting.
    Wij gaan in januari naar Dublin, met ryan air ticket voor retour kost € 19,98.

Ontopic: hier mag ze twee keer per week haar schoen zetten en een keer bij een van de oma's, daarzitten dan cadeaus in van €5/15. Met een paar kruidnootjes erbij en een mandarijntje.
    Op 5 december zelf heb ik een max van 4 genoemd (dus dat zullen er 6/7 worden dankzij de lieve oma's en opa's).

3. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Voor het zinnetje met jaloezie staat noem het...aangezien ik niet weet wat de rede is dat er zo gereageerd word. In geeneen post van mij word er terug gelinkt naar wie dit kind kan zijn dus als het desbetreffende kind 'later' dit zou kunnen teruglezen en het kan linken naar zichzelf dan zou ik dat enorm goed vinden en breng ik het meteen naar de universiteit..daarbij is het niet zo dat ik nog maar kort met mijn partner samen ben dus zo ineens is het allemaal niet meer...nogmaals ik vraag advies over wat er in de schoentjes gedaan word...zodat ik met zo'n reactie op de juiste manier kan reageren...maar maak er van wat je er van wil maken...

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Er bestaat al een topic waarbij er aangegeven wordt hoe vaak kinderen hun schoen mogen zetten. Als je zo'n frustratietopic opent dan moet je er ook mee om kunnen gaan als reacties niet aan jouw straatje liggen. Nogmaals ik denk, vanwege de situatie die jij hier beschrijft in al jouw berichten, dat het probleem eerder bij jou ligt dan bij je bonusdochter en mijn advies is nogmaals om haar beter om te leren gaan met schakelen i.p.v. jezelf te frustreren over kleinigheden. Succes ermee.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je hebt het steeds over het oudste (bonus) kind van 7 jaar. Vandaag is 24 november 2015. Dumdumdum, even rekenen... Ja, dat kind zou echt een genie zijn als het dat uit jaren later kon vogelen :D;);)

Om terug te komen op je vraag: Hoe ik zou reageren als mijn kind teleurgesteld was dat er alleen snoep in zit? Ik zou er geen drama van maken en al helemaal niet zeggen dat dit ondankbaar is of zeggen dat hij het dan maar moet afgeven. Dat is namelijk niet zo heel tof met het oog op je geaccepteerd en fijn voelen thuis als kind. Ik zou uitleggen dat de ene keer er een cadeautje in zit en de andere keer alleen een snoepje en weer een andere keer allebei. Het hoeft toch helemaal geen groot ding te zijn? Dat maken jullie er nu van.

6. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik denk dat er op deze datum heel veel kindjes zeven zullen zijn...aangezien ik niet terugkoppel naar het geslacht of wat dan ook en tja er wel meer gezinnen zullen zijn waar dit speelt zal het over misschien wel jaren teruglezen ervan toch best wel een heel karwei zijn om dit terug te linken op jezelf...maar prima.

Het uitleggen zijn we al zo'n twee jaar mee bezig dus was ik nieuwsgierig of het inderdaad niet normaal is om er geen kado in te doen aangezien het blijkbaar een struikelblok blijft bij dit kind daarmee link ik meteen terug op niekepiek..in principe is de vraag ook niet hoe vaak kinderen hun schoentje mogen zetten maar of er bij andere altijd een kado in gedaan word...

7. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik wil in ieder geval diegene die on topic hun antwoord hebben gegeven bedanken hiervoor. Ik ben in ieder geval wijzer geworden op het stukje dat er bij heel veel dus niet standaard een kado bij gegeven word...aangezien er zoveel off topic gereageerd word ga ik vragen het topic te sluiten...

8. Niekepiek

Maar jij snapt en weet zelf toch ook wel dat dit bij iedereen verschillend is, moet je daar dan een topic voor openen?;)

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Bij ons thuis vroeger mochten we in het weekend ons schoen zetten. Op zaterdag kregen we snoep (chocolade munten of chocolade sigaretten (toen die dingen nog mochten :p )), op zondag kregen we een klein cadeautje a 1,50 of 2 euro.

10. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Tja dat is ook bij de vraag hoe vaak een schoentje gezet mag worden...

11. Niekepiek

Maar is dat echt jouw vraag of wil je eigenlijk bevestiging over jouw frustratie? Want een paar weken geleden heb je ook al een topic geopend over Sinterklaas en de "ondankbaarheid" van jouw stiefkinderen.

12. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Op verzoek van ts gesloten.

Share This Page