wat is dat toch met sommige diereneigenaren?

Discussion in 'De lounge' started by meintje, Aug 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Hier een cane corso met hetzelfde 'probleem'. Als ze een tikje voor haar billen krijgt voelt ze het niet eens.,.,

2. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Maar dit snap ik ergens wel. Ik heb dus ook een paard (fries van dik 600 kg) en ik straf hem nooit maar moet hem wel ooit flink toespreken of een goede duw verkopen om zelf geen risico's te lopen. Hij is erg lomp en zou zonder opzet mij gewoon klemzetten tussen hem en de wand van de stal.... Maar ook in de paardenwereld zie ik veel leed, het echt vol in de buik schoppen of op de neus slaan of wat dan ook...brrrr.... Jonge paarden "breken" door een bezem erop kapot te slaan etc.

Ik twijfel nog steeds of ik die man aan zou moeten spreken alsnog. We wonen in een erg klein dorpje (800 inwoners), en ik denk dat ik vandaag erg teleurgesteld was in deze man, juist omdat ik dacht dat hij zo niet was. Elke dag met zijn hond naar het bos enzo, en nu dan dit....
    Ik zie het hier ook wel vaker gebeuren, snap het niet goed. Het lijkt geaccepteerd ofzo, bah!

3. gemma87

gemma87 Actief lid

Mar 14, 2011
    371
    2
    18
    Nee inderdaad dat ligt echt een beetje aan t dier.
    Heb een paard gehad daar was een simpel nee genoeg beestje heeft nooit een stap verkeerd gezet maar heb er ook 1gehad die mn zn st uittrapte en echt gericht
    En ja dat kan echt niet en die heb ik echt wel ff geholpen om t zo te zeggen. .

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn superlompe tinker heeft meer dan eens een goede schop van me gehad, een tik voelde die echt niet.
    Verder alleen kleine hondjes gehad, en de enige keer dat ik er een een tik heb gegeven was toen hij gewoon een gat aan het bijten was in mijn nieuwe bankstel.

5. lilian79

lilian79 Bekend lid

Feb 28, 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo

Een gat in je nieuwe bankstel bijten is een serieus goede ren voor een flinke oplawaai :D

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Tsja hier een beetje het zelfde als een corrigerende tik die je een kind zou geven. Een schrik methode om even te lateb weten dat je hem in de smiezen hebt. En als ik half over ze struikel vliegen ze wel is een stukje maar das niet expres!

7. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb m'n kat nog nooit geslagen of geschopt. Ik ben wel regelmatig over haar gestruikeld (ze kan onwijs goed in de weg lopen ;)) als ze zou bijten dan pak ik haar bij der nekvel en duw haar tegen de grond Of ze wordt buiten gezet. Kan ze even afkoelen :p Maar slaan of schoppen nooit!

8. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik dit geval kan ik geen aanleiding vinden waarom die hond een schop kreeg, misschien eens vragen waarom hij het deed, gewoon op een vriendelijke manier van...

Joh ik zag je laatst voorbij fietsen en vervolgens stoppen.... Je hond deed iets en je gaf heb een schop... Vond het raar overkomen en vroeg me af waarom je dat deed?

Nu geef ik eerlijk toe bij ik mijn rottweilers echt wel eens in elkaar geschopt heb!

1 voorval weet ik nog heel goed!

Ik was een jaar of 14/15 en liet de rottweiler uit, er fietste een klein kind langs en die wou ze grijpen:$ nou die heeft echt flink wat trappen gehad!
    Er fietste een vrouw langs en die begon te gillen dat ik die hond mishandelde, ik schreeuwende terug dat dat nog altijd beter was dan dat ze een klein kind beet!

Nu was wel het vervolg dat ik nooit een riem mee nam met uitlaten toen ze iets ouder was, ze super luisterde!

Mijn moeder en stiefvader daar ik tegen konden haar nooit lost laten, ze greep alles! Kinderen, postbodes, bussen, hardlopers en katten! Hun moeten echt een lanterenpaal opzoeken om zichzelf en de hond vast te houden!
    Zo agressief als dat ze bij hun was zo lief was ze bij mij!

Ook met onze (man en mij) oude rottweiler heb ik wel eens gevochten omdat hij mij wou bijten, nou echt niet!

Wat ik hier mee wil zeggen is dat sommige honden echt wel een harde aanpak nodig hebben.

We hebben nu een staff, die heb ik nog nooit een klap verkocht, haar kan je beter 10x te zacht straffen dan 1x te hard!

Tja en die paarden ken ik ook Whahaha

9. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Dit dus..:) Wij hebben een Amstaff, als je die een tik op zijn kont geeft kijk hij sullig achterom '' hu, volgens mij voelde ik wat?? :('' haha.
    Nee zachte manier werkt bij hem dus gewoon niet!

10. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschrikkelijk om te lezen dat jij je honden in elkaar schopt en je ermee vecht. Het gaat erbij deze dieren om dat ze weten wie de baas is. Geweld hoeft hier helemaal niet in gebruikt te worden. Met je eigen stem, houding en gedrag is dit goed te leren. En valt de hond een kindje op een fiets aan dan heb JIJ ze iets verkeerd aangeleerd. Denk je nou echt dat dit beestje begrijpt waarom je hem in elkaar trapt en de link legt met het kindje, eerlijk waar zeer kansloos! Misschien slim om in het vervolg geen dieren meer te nemen en zeker niet deze complexe honden! Sorry word echt boos van dit soort dingen...

11. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb 2 konijnen en die krijgen af en toe een duwtje om aan de kant te gaan, heel zachtjes want die beestjes zijn nogal breekbaar...
    Ik krijg altijd wel een duw met een neus terug haha :D

De kat bij mij moeder krijgt ook soms een duwtje om ff op te schuiven of wordt "aangevallen" met een plantenspuit, maar daar houdt het ook wel mee op.
    De hond bij m'n moeder heeft een strafplek :p
    Dus nee, een dier pijnigen om te straffen gebeurt niet. Wat al gezegd werd, zo'n dier legt die link helemaal niet en de kans is groot dat je er een angstig dier aan overhoudt

12. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Mijn hond heeft wel eens een knietje gehad. Ik liep buiten en meneer deed weer een idioot en trok bijna mijn kinderwagen met baby omver. Sinds die tijd loopt hij er keurig naast. Ook als hij tegen mensen opspringt krijgt hij een been tegen zijn buik. Niet hard maar hij schrikt er wel van. Gelukkig weinig nodig.

13. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Blijkbaar snappen ze het aangezien het werkt.

Natuurlijk... ik laat me bijten en neem een andere houding aan dan laat hij vanzelf los:(:(:(

Jij hebt blijkbaar nog nooit tegen over een agressieve hond gestaan!

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Haha!!!!!

Hier ook hoor... Beest loopt altijd voor mijn voeten, dus die krijgt regelmatig een voet onder haar kont om enen door te lopen of om aan de kant te gaan.

Schoppen, echt schoppen om pijn te doen snap ik ook niet!

Hier is stemverheffing meer dan genoeg....

15. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik heb ooit een keer een hond moeten schoppen.
    Mijn ex en ik hadden beide een hond, hij een rottweiler en ik een azorische herder.
    De rottweiler kwam van een gezin waar die grotendeels in de bench zat en dus nooit echt rangorde had geleerd.
    Beide honden waren buiten in de tuin en ik ging even een balletje gooien met ze, na dat ik bepaalde dat het klaar was en me omdraaide om weer naar binnen te gaan wou de rottweiler me in de rug springen.
    Ik zag hem in mijn ooghoek aankomen en draaide me weer om, daar kwam Beau, tanden bloot op me afgesprongen, ja toen heb ik hem geschopt.
    Toen is ie zo geschrokken dat ie het voortaan uit zijn hoofd liet.
    Verder zal ik een dier niet mishandelen, alleen in zelfverdediging als me dat lukt dan.
    En ik weet wat een mechel kan aanrichten (zelf gebeten door eentje die vroeger zwaar mishandeld werd) laat staan wat een rottweiler kan aan richten.

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Bij mijn ouders in de straat woonde een stel die hun hond wel eens ophingen (strop om de kop) zodat de hond zou weten wie de baas was :( Echt bizar..

17. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ik wel heb zelfs met ze getraind, maar nog nooit een hond in elkaar getrapt.
    Ten eerste agressie los je niet op met agressie.
    Ten tweede hoe komt jou eigen hond agressief dan???
    Nee sorry maar ga niet goed praten dat je een dier echt in mekaar trapt, dit is heel wat anders dan corrigeren!

18. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,155
    3,036
    113
    Nederland
    Mijn kat viel mij voor zijn casteratie altijd uit het niks aan, en hard!! Heb er nog littekens van, dat kreng. Ik heb een kort lontje en gauw een woede aanval maar verder dan hem in zijn nekvel grijpen en op bed gooien? Uhmmmm nee en zelfs dat vind ik al erg en komt na zn casteratie niet meer voor.
    Laat staan schoppen of slaan :s
    Nu is het echt een lieverd hahs en voel ik.me wel is schuldig dat ik dat deed:p

19. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik doe dat ook niet en heb regelmatig ruzie met mijn man die, naar mijn idee, soms een schop geeft bij de heup van onze hond! Hij noemt het een duw met zijn knie, maar ik niet!

Ook vind ik het een verkeerd voorbeeld voor onze zoon, die ziet dat ook en snapt niet dat dat alleen gebeurd als hij heel vervelend is en gaat het dus na doen! Als de hond dan uiteindelijk eens zou bijten zou het ook nog zijn schuld zijn en dat is ook oneerlijk!

Ik vind dat je je hond best wel eens een klein schopje mag geven zoals cesar milan ook doet, maar verder gewoon met woorden!

20. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    geeft ceasar milan ook niet een tik met zijn voet tegen de achterkant van de hond? zie het nml vaak voorbij komen op tv. hoe zien jullie dat dan? een schop? een tik? mishandeling? correctie?
    vraag me dat af...

Share This Page