wat is dat toch met sommige diereneigenaren?

Discussion in 'De lounge' started by meintje, Aug 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Ik mag hopen dat meneer Milan er zodanig doseert dat hij het dier geen pijn doet en het corrigerend gebruikt. Dus meer van "opletten jij, ik ben de baas". Soort waarschuwing?

Verschil is natuurlijk ook de kracht waarmee je het doet en de plaats en al. Deze hond werd gewoon flink in zijn zij/flank getrapt...Kan niet goed zijn.

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Nee ik vind niet dat je een hond of kat of ander dier zo kan trappen (voorbeeld openingspost). Dat slaat gewoon nergens op. Ik zal mijn hond ook niet snel een tik verkopen, mits ze mij bijt. Dan pak ik haar wel aan. Gelukkig is dit nooit voorgekomen ;)

17 jaar geleden, toen ik nog thuis woonde, hadden we een chow chow teefje. Van pups af aan. Diertje begon na 2 jaar rare streken te vertonen en begon van de een op de andere dag de andere dieren in huis aan te vallen. We dachten eerst pubertijd, maar het ging van kwaad tot erger en op een gegeven moment tot bloedens toe. Zo greep ze onze kleine teckelmix en beet haar zo vast en begon te schudden. :$ Toen heeft ze van mij echt een paar flinke stompen op haar snuit gehad zodat ze losliet, want ze liet niet los. De dierenarts is meteen gebeld (was al op de hoogte van dit gedrag) en het bleek dat dit hondje een kronkel in de kop had. Ze is ook ingeslapen, want ze was gewoon gevaarlijk. Het was mijn lieveling en ik heb er veel verdriet aan gehad, maar het was dat of de andere hond dood. Wat moet je dan? Dit is ook de enige keer geweest dat ik een hond heb geslagen.

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

Verschikkelijk..:(

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    #44 fidel2010, Sep 1, 2013
    Last edited: Sep 1, 2013
    Dat heb ik met onze tinker... Hij is gewoon lomp, en thja veilligheid voor alles, anders sleurt hij mij mee, dus hij heeft even moeten leren wat wel en niet mag.. Hij heeft wel eens een halstertouw naar zijn hoofd gehad, niet hard maar als correctie let op ik ben aas. omdat meneer de bak in wilde vliegen en echt 600 kg hou je dan niet... Als je los laat wint hij... Nu doet ie t ook niet meer, dus kwestie van opvoeden..

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Nee doe ik niet, wel een duwtje van hop ga eens moven!
    Mijn chihuahua is wel eens door de woonkamer 'gelanceerd' maar dat was echt perongeluk!
    Hij liep voor mijn voeten en ik zet een stap maar mijn voet komt precies onder zijn buikje en toen was het whiééééé maar hij vond het wel leuk, wilde meteen spelen maar ik voelde me toch een partij schuldig!

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Nee hoor, volgens mij creëer je daarmee juist averechts gedrag bij dieren...

Ik heb onze kat wel eens gelanceerd, liep ie voor mijn voeten terwijl ik hem niet zag... Vloog echt een meter of drie door de kamer hahaha. En toen ie vervelend was deed ik hem door het raam naar buiten maar met dat ik hem losliet greep ie nog even de rand vast waardoor ie langs het raam naar beneden gleed en vervolgens op zijn rug terecht kwam. Dat was wel zielig.

Laatst was mijn stiefschoonvader hier en de kat sprong op de tuintafel (daar ligt ie altijd lekker op) en hij slaat de kat er echt af. Echt pets! Toen heb ik wel even duidelijk gemaakt dat wij dieren niet slaan en dat er andere manieren zijn om ongewenst gedrag duidelijk te maken. Sjonge jonge... En je gaat toch al helemaal niet andermans kat meppen? Oeh toen was ik wel ff pislink.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat snap ik :D Ik ga echt niet tussen ze in staan, heb een bordercollie en een grote kruising herder/rottweiler, en als die samen vechten ( gebeurd niet dagelijks, maar toch wel zo nu en dan :$) alhoewel ik pas geleden wel moest: ik was ze aan het uitlaten en ze zaten aan een politieriem, dus ieder aan 1 kant en ik in het midden, om een of andere reden vloog de herder de collie aan, toen trok ik ze wel uit elkaar en moest ik met mijn benen ze ieder aan 1 kant van mij zien te krijgen, tja en dat was echt: riem kort, armen uit elkaar en ze met mijn benen uit elkaar duwen, en eerlijk is eerlijk, dat doe ik niet met zachte hand, ik ben op zo'n moment wel meer bezig dat zij in hun gevecht mij niet bijten, dan of ik hun pijn doe, moeten ze maar niet vechten, maar ze krijgen er geen klappen of schoppen voor, wel een heeeel boos vrouwtje :x

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

er zit een verschil tussen schoppen en een corrigerend tikje geven.

met opzet pijn doen zal ik mijn dieren nooit... nu heb ik ook geen dieren die een corrigerende tik nodig hebben:D dus dat hoef ik ook nog eens niet te doen gelukkig.

maar mensen die op een goede manier hun dier terecht straffen niets mis mee.

9. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Tja..

wij hadden vroeger een bobtail pup en die was ontzettend dominant. Op de hondenschool meer dan een uur neergedrukt en hij gaf nog niet op. Ging met jou wandelen ipv jij met hem. Ook met mijn vader van 1m90 en 100 kilo. Hapte naar iedereen. Deze kreeg dus wel eens een corrigerende tik..
    Paarden krijgen ook wel eens een tik, ik laat me echt niet tegen een muur drukken door 600 kilo.
    Mijn kat krijgt nooit een tik. Vorige week viel ik bijna over haar, en dan ga ik haar knuffelen enzo. Als ze iets doet wat niet mag. Druk ik haar tegen de grond, zoals moeder in het nest doet.

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    schoppen zal ik nooit doen, bij gebrek aan bukvermogen duw ik de kat wel regelmatig aan de kant met mn voet. Tikken doe ik zeker wel. Niet hard maar ze krijgen een tik op de neus als ze iets doen wat niet mag. Gelukkig heeft ze onderhand wel door wat ze wel en niet mag en hoef ik dit nog maar zelden te doen.

11. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Ik heb 2 honden,een west highland white terriër van 13,5 jaar en een Engelse bulldog van bijna 5.
    Helaas heb ik de bull vorige week een flinke schop moeten verkopen...hij ging nog even voor het slapen gaan naar buiten,en begon ineens gek te doen en rende naar iets toe....hij had een egel te pakken:(....
    Ik pakte hem bij zijn nek maar hij loet niet los...heb hem een trap onder zijn buik verkocht en toen pas liet hij los omdat hij zo schrok van mij....ik hem hem nog nooit pijn gedaan....
    Heb hem op zijn rug gegooid (nou niet letterlijk opvatten want hij weegt 27 kilo ) en ben boven hem gaan staan om te laten zien dat ik de baas ben.
    De egel lag opgerold,was een flinke trouwens,en nadat ik de hond naar binnen heb gedaan ben ik terug naar het beestje gaan kijken......hij zat er nog steeds zo bij.
    Heb hem even met rust gelaten en een uurtje later was hij weg....

12. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Onze honden hebben duidelijkheid nodig evenals de paarden. Mochten ze voor de tiende x niet luisteren dan krijgen ze flinke tik ja. Door duidelijk te zijn en liefde te geven krijg je respect van ze. Mijn honden kunnen zonder riem mee uit wandelen en mijn lompe lieve fries vertrouwd me helemaal blind.
    Mijn dochter krijgt binnenkort een pony die van een meisje en familie is geweest die de pony als een hondje behandelen. Het meisje had er niets over te zeggen en mocht gewoon bokken onder het rijden. Sorry maar als die pony dat bij haar gaat flikken dan zal ze hem daarvoor moeten straffen want hij moet zijn grenzen kennen. Hij zal respect moeten krijgen voor mijn dochter maar ook een goede vertrouwelijk band. Ik vind het ook een uitdaging. We zijn wel goed voor onze dieren hoor en straffen niet aldoor. Maar duidelijkheid, grenzen en liefde zijn alledrie even belangrijk!

Share This Page