Wat is dat toch met spullen verkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Piep2016, 30 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik verkoop best veel via marktplaats en nog meer van dit soort site's. Tegenwoordig krijg ik vaak biedingen extreem onder het bedrag wat ik vraag (meestal vraag ik niet hele hoge bedragen) als ik dan bijv aangeef dat ik wel wat wil zakken (zeg even iets van 200 euro wil verkopen voor 125) word ik gewoon lastig gevallen over de mail met zielige verhalen over geen geld hebben enz.

Nu ook weer. Ik had iets te koop staan en kreeg een bod die ruim 50% lager was. Ik geef dus aan dat ik toch echt net wat meer wil hebben (dit kwam uit net boven de helft dan dat wat ik vroeg) kreeg ik een verhaal over kindermishandeling en kinderen die uit huis geplaatst waren die ze verzorgde enz. Ik geef dus aan dat ik dat heel vervelend vind maar dat ik toch echt minimaal dat bedrag wil krijg ik er een onbeschofte mail achteraan met dat dit nergens op sloeg dat ik blij moest zijn dat ze het wilde overnemen enz enz :$

Ik weet dat er echt wel veel mensen zijn die onder de norm leven. Ik ben vaak te goed van hart en als ik dit merk geef ik deze mensen vaak hetgeen wel mee want dan maak ik er liever iemand blij mee maar het is toch niet zo dat iedereen onder de norm leeft? Trek ik deze opmerkingen gewoon aan of merken de medeverkopers onder jullie ook dat dit soort gedrag zo extreem veranderd? Ik begin er echt van te balen dat het lijkt dat iedereen vanachter een pc maar verhalen verzint en vaak over de rug van de mensen die het echt zwaar hebben. Vind het echt een verdrietige ontwikkeling :(

2. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb het zelf gelukkig nog niet mee gemaakt maar vind het ronduit asociaal. Als er werkelijk zoiets speelt ga je dat toch niet gebruiken om iets goedkoper te krijgen? Ik kan zoiets ook echt niet begrijpen en sluit me aan bij het feit dat dit een zeer trieste ontwikkeling is.
    Dat is ook 1 van de redenen geweest waarom ik geen fb meer heb. Al dat zielige gezeur bij die fb acties. De oma van mijn vriendin heeft 3 maanden geleden een operatie gehad en daarom heeft het nichtje van mijn schoonzus nu pijn aan haar been. En daarom verdien ik het om deze acties te winnen... dus ;)

3. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ja juist ook zo'n ontwikkeling waarvan ik denk waarom...

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier een paar weken terug ook zo'n verhaal. Was voor de verjaardag van dr dochtertje, had niet meer dan €4 te besteden, enzenz.. ik heb erop gereageerd dat ik het zielig vind, maar hierdoor niet overgehaald word. Men... toen werd ze me toch boos!! Ik ben er maar mee gestopt. Ik geloof al die verhalen niet, dus doe er ook niks mee.

5. jupke

jupke Niet meer actief

Goh. Ik verkoop veel dingen via marktplaats/ Facebook. Maar herken dit helemaal niet. Gelukkig.

Zou er niet in trappen. Je weet niet of ze eerlijk zijn. Meestal zijn de mensen die het echt moeilijk hebben ook degene die wat bescheidener zijn en niet gaan smeken om iets goedkoper te krijgen

6. p1982

p1982 Niet meer actief

Herkenbaar en ook dat ze gewoon niet op komen dagen als er een afspraak gemaakt is

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zelf niet meegemaakt maar ik heb dergelijke verhalen wel vaker gehoord.
    het schijnt ook nogal voor te komen dat het gekochte dan net zo hard weer op mp gezet wordt voor meer dan dat je er zelf voor wilde, maar voor heel weinig hebt verkocht omdat je zo te doen had met de persoon.

wij geven of gooien weg wat we niet meer willen/nodig hebben.
    als we het weg geven hebben we een vast persoon wie we vragen of hij nog iemand weet die het goed gebruiken kan

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Op de fb groep in ons dorp zit ook iemand die zielig doet. Verkoopt het zelf weer door op andere groepen.

9. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Tjee zeg het komt dus nog best wel vaak voor ook, waarom doen mensen dat toch? wat respectloos ook naar diegene die het wel slecht hebben!

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Had laatst iets van iemand overgenomen, die aangaf uitgescholden te worden omdat ze haar spullen niet voor een bodemprijs wilde verkopen. Ze zette daarom geen vraagprijs bij haar spullen, anders werd ze uitgemaakt voor oplichter. Is toch ronduit sneu.
    Ik zou niet eens meer reageren op zielige verhalen. Gewoon geen reactie geven. Laat ze lekker de boom ingaan.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik verkoop niet zo vaak iets maar als ik iets verkoop en ze bieden echt veel te laag, dan reageer ik niet eens.
    Ik zet ook in de advertentie dat ik niet op onzinbiedingen reageer.

Hierdoor weinig problemen of zielige verhalen .

12. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Hier idem.. Vind het ook enorm irritant dat mensen ver onder de waarde gaan bieden, echt voor een duppie op de eerste rang willen zitten.

13. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Oh laatst ook al meegemaakt. Een hele mail waarom ik mijn wasmachine voor bijna niks moest afgeven aan haar want ze had er eigenlijk geen geld voor.. ze was arm en zat in de schuldsanering.
    Ik ben echt de beroerdste niet en ik hoef ook zeker niet de hoofdprijs ervoor (sterker nog: degene die hem heeft overgenomen heeft er ook niet veel voor betaald) maar door de toon die meteen al werd aangeslagen door die andere mevrouw was ik er al meteen klaar mee.

14. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik ben denk ik te goed van vertrouwen en heb teveel medelijden met de medemens. Ik wil het altijd zo goed mogelijk doen voor een ander. Als dan iemand reageerd denk ik ze zullen wel niet anders kunnen maar ik merk gewoon steeds meer dat het zo niet werkt, erg jammer!

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Inderdaad, iets lager bieden begrijp ik. Dat is het spelletje. Je wil 100 euro krijgen dus je vraagt 120. Krijgt een bieding van 80/90 en je komt samen uit op 100. :p
    Maar als iemand dan 40/50 euro bied dan reageer ik gewoon niet.

16. home

home Actief lid

7 apr 2016
    141
    0
    16
    Parttimer maar altijd druk ;)
    Provincie Zeeland
    Het zwaar onderbieden is herkenbaar en vervelend maar meestal reageer ik met bedankt voor het bod, maar dat er een vraagprijs bij staat en/of bieden vanaf. En als ze serieus zijn ik graag het nieuwe bod tegemoet zie.

Zielige verhalen ken ik vooral van de facebook weggeefhoeken/ koopjeshoeken..
    Ik haal daar bv ook heel veel spullen en kan ik ze niet meer gebruiken gaan ze ook weer gratis op de weggeefhoek terug..
    Terwijl het zo vaak voorkomt dat mensen het doorverkopen en dat vindt ik idd heel gemeen..

17. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik reageer niet op dat soort mails, heb echt een hekel aan zulke verhalen.

18. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik denk dan maar: mensen die zulke misère hebben lopen daar echt niet zo mee te koop en mensen die het zo slecht hebben gaan als het goed is geen hoge bedragen zoals jij noemt uitgeven aan vaak luxe/onnodige producten.
    En anders neem ik ze graag tegen henzelf in bescherming en verkoop ik het nog niet. Zou niet willen dat kinderen slecht eten omdat moeders een nieuwe kinderwagen van 150 wil. Dat kan ook voor minder denk ik dan.

19. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik ben van mening dat op het moment dat je weigert en ze worden boos, je dan een leugenaar te pakken hebt. Mensen die echt weinig te besteden hebben, zullen neem ik aan niet kwaad worden als je weigert. Vragen staat vrij, maar mij valt ook op dat ineens allemaal mensen niks of weinig te besteden hebben, de meest vreselijke verhalen komen langs om een product te winnen of krijgen, ik begrijp dat echt niet.

Het ligt ook aan de toon denk ik. Toen ik net alleen kwam met dochter bood ik een stukje lager op een partij kleren. de verkoopster mailde terug dat ze net alles had klaar gemaakt voor een braderie de volgende dag, maar ging twijfelen door mijn bod. Toen heb ik teruggestuurd dat ik net alleen was, dus voor het eerst via mp kleertjes kocht voor dochter (toen maat 62) en haar kleding zo leuk vond en waar de braderie was zodat ik het daar kon kopen :). Toen mocht ik het overnemen en heb ik betaald. Stuurde ze het op, en 2 dagen later stond mijn geld weer op de rekening. Dat vond ik zó lief!

20. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Heel gemeen maar ik zou haar echt gaan trollen met onzinpraatjes:D

Deel Deze Pagina