Gelukkig zelf nog niet meegemaakt. Wat aso zeg. Ik zou er zeker niet intrappen en hier gewoon niet meer op reageren. Even naam onthouden voor het geval ze weer bij je gaan bieden.
Ik geloof wel dat mensen met problemen zijn aangewezen op 2e hands websites dus dat je die verhalen vaker via mp tegenkomt kan wel kloppen maar vind het wel ronduit asociaal dat ze dan een botte mail sturen. Jij verkoopt en als jij aangeeft meer te willen hebben dan zij bieden dan heb je dat als koper te accepteren. Ikzelf heb het laatste jaar vaak gehad dat ik met verkoop van verschillende spullen heel ver was, we waren het eens over de prijs. Ik gaf mijn rekening nummer of wachtte op het adres waar het naartoe moest of op een datum dat ze zouden komen halen en vervolgens hoor je niks meer. Stuur je nog eens een berichtje of men nog geinteresseerd is en ook daarop vaak geen reactie. Soms ook wel een reactie maar dan van 'ik heb al iets anders gekocht'.. Nou wel zo netjes om de verkoper van het andere even op de hoogte te brengen. Ik vind het soms heel vrijblijvend en de klant denkt dat hij koning is.
Bij extreem zielige verhalen reageer ik al niet eens meer. Ik ken een aantal mensen die het best zwaar hebben (financieel) en die hoor ik er nooit over. Die mensen zitten op op fb en zijn lid van verschillende verkoopgroepen en ook daar lees je nooit een zielig verhaal van ze. Soms vind ik dat ze wel iets mogen loslaten maar daar zijn ze te bescheiden voor (en ze schamen zich). Vind het heel triest dat mensen goedkoop aan hun spullen willen komen over de rug van mensen die het echt zwaar hebben.
Herkenbaar. Ik verkoop eigenlijk niets meer via MP of FB. Ik geef het liever weg, dan de hele tijd dat gezeur over de prijzen.
Exact, ik ken ook mensen waarvan ik weet dat ze weinig geld hebben, maar die hoor ik verder niet klagen of bij anderen om dingen vragen. Het zijn vaak juist die het echt zo zwaar nog niet hebben, die het zieligst lopen te doen of nog zo boos reageren. Ik reageer niet op zulke mails. Overigens ben ik ook aardig klaar met MP, kopers waar je niets meer van hoort, die niet op komen dagen of opeens toch geen geld meer hebben, zo irritant.
Heel herkenbaar, paar jaar geleden mijn auto op Marktplaats gezet, werd toen gebeld door een vrouw die zeer gebrekkig Nederlands sprak, begreep er vrij weinig van. Uiteindelijk kreeg ik de dochter aan de lijn (zal een jaar of 8 zijn geweest) of ze de auto alsjeblieft mochten hebben voor de helft van de vraagprijs, want ze hadden zo weinig geld omdat haar vader geen baan kon krijgen omdat hij de taal niet goed spreekt etc etc. En of als dat niet kon dat ze dan maandelijks 100 EUR konden betalen aan mij tot het bedrag afbetaald was (verkocht de auto voor 1750) en oh ja of ik dan even de auto kwam laten zien in Rotterdam west aangezien ik toch in de buurt woonde dat dat wel een kleine moeite zou zijn. 😂😂😂
Wat ik wel vaker heb gehad is dat ik meubels aanbood, er werd een bod gedaan of akkoord met de verkoop prijs en bij het ophalen komen er dan hele zielige verhalen uit of het niet toch nog goedkoper kan. Ehh, nee? Ik vind dat echt heel vervelend, mede daardoor verkoop ik amper nog. Prima als je iets wil overnemen, maar als je het dan op komt halen ga niet alsnog onderhandelen over de prijs.
Ik zie wat verhalen voorbij komen Voor diegene die het echt nodig heeft ik heb nog wel wat meidenkleding over
Ja, of vragen of de meubels gratis gebracht of bezorgd kunnen worden. Tuurlijk, ik breng die bank van 75 Euro wel even naar Groningen .
Ooh ja, valt me nog wat in! Toen mijn man en ik gingen samenwonen, moesten er wat meubels weg. Ook de slaapkamer verkocht aan een meid uit Utrecht. Was voor haar moeder, die weinig geld had. Dus wij de slaapkamer bijna voor niks weg gedaan. Datum en tijd afgesproken dat ze het kwam halen voor haar arme moeder.. je raadt het al. Niet komen opdagen. Ik heb 3 uur zitten wachten in een bijna leeg appartement. Me nog zorgen gemaakt ook, dacht dat er iets gebeurd was onderweg. Nooit meer iets van gehoord. Zag dat ze wel gewoon doorging met bieden op Mp dus ze zal nog wel in leven zijn En bij het verkopen van andere spullen destijds een vrouw die opbelde dat we het met de aanhanger konden brengen naar dit en dit adres :0 Euhhh we hebben geen aanhanger die mag je zelf regelen. Zelf ben ik overigens gewoon netjes. Met kopen en verkopen. Is normaal geloof ik
ik heb het idee dat mensen die écht weinig te besteden hebben nog te trots zijn om daarmee te koop te lopen en korting te vragen. en dat dus de zielige verhalen gewoon mensen met genoeg geld zijn met een soort winstbejag. ik reageer niet op onzinbiedingen of zielige verhalen. die gaan gewoon de prullenbak in.. kost het ook niet zoveel energie
Dat niet op komen dagen vind ik ook vervelend. Gebeurt mij vooral als ik gratis wat aanbiedt. Mogen mensen al wat gratis hebben, blijf je ook nog eens voor niks thuis
ook wel eens gratis een kinderkeukentje aangeboden.. en dan vervolgens iemand die boos was dat hij het niet was geworden.. ik bedoel.. echt?!
Ik herken het (gelukkig) niet echt. Ik irriteer mij juist aan de hoge prijzen op marktplaats. Soms zijn dingen gebruikt, maar wordt daar nog de hoofdprijs voor gevraagd. Dan koop ik het liever nieuw. Ik zocht laatst een plankje voor de kinderwagen. Nieuw kosten deze 80,- en op marktplaats vragen ze er nog minimaal 60,- voor. Het lijkt tegenwoordig wel of men spullen koopt met de gedachte later weer te verkopen ipv spullen kopen om gewoon te gebruiken.
Wow... die is echt onbeschoft inderdaad. Het is jouw spul en jij maakt zelf echt wel uit wat je er voor wil hebben. Gewoon bij je punt blijven, jammer voor ze dan hoor zo kan iedereen wel gaan klagen dat ze geen geld hebben of weet ik veel. Die mailtjes gewoon weg gooien en er niet meer op reageren. Save
Zoiets had ik laatst via fb. Ik had een nieuw pannenset gekocht maar mijn oude was nog prima te gebruiken dus weggooien vond ik zonde. Gratis af te halen gezet, waanzinnig veel reactie. dus ik iemand gekozen om het op te halen toen kreeg ik me toch een lading lelijke boze berichten van andere, te onbeschoft gewoon
Wat ben ik blij dat ik net verhuisd ben en van al die irrantante mensen op mp af ben. Heb ook genoeg bs mailtjes ontvangen toen ik de wasmachine, koelkast etc wou verkopen, met de hoop deze gratis over te mogen nemen 😒 Seriously!? Wist niet dat mensen zooo laag konden zinken.... Ik ben er verder niet op in gegaan. Mijn tijd en energie niet waard 🙄
Wij reageren daarom ook niet meer ik te lage biedingen. Zetten we ook altijd erbij in de advertentie. Dus meteen bieding of mail verwijderen. Ingaan op zielige verhalen heeft helemaal geen zin dan krijg je nl alleen maar gezeik of gevloek terug, alsof je het dan wel zou verkopen..
Ik geloof dat soort verhalen niet hoor. Ik denk ook dat de meeste mensen die echt weinig geld hebben, dat je die vrijwel niet hoort omdat ze vaak (denk ik) schamen voor de situatie of een soort trots hebben. Misschien heb ik het mis hoor maar dat denk ik. Zelf heb ik dat soort mails niet meegemaakt, ik zou het ook gewoon negeren. Ik vind het wel irritant dat mensen altijd veel lager bieden. Daarom vraag ik vaak ook iets meer dan dat ik er werkelijk voor wil hebben. Maar ik verkoop eigenlijk zelden iets. Speelgoedprul gooi ik weg en wat nog mooi is geef ik wel weg aan goede doelen die bet inzamelen tijdens de feestdagen.