Wat is dat toch met spullen verkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Piep2016, 30 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik heb een prachtig bed van m'n oudste te koop, vraagprijs €200 bij gezet dat bieden mag. Maar wel naar waarde. Krijg ik een bod van €70;)
    Vind dat echt van die irritatie momentjes, terug gemaild dat ik het toxh echt te weinig vind en best wil zakken maar niet naar €70.
    Krijg ik alleen terug: begrijpelijk😂
    Of berichtjes met voor zoveel kom ik het morgen gelijk halen.. vér onder vraagprijs. Grrr

2. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook schulden en erg weinig te besteden. Als ik iets echt nodig heb en via marktplaats of een facebook groep dat item kan vinden bied ik mits er meer gevraagd word dan ik kan besteden ook onder de vraagprijs. Ik krijg dan 8 van de 10 keer te horen dat mensen meer opzoek zijn naar een bod in de buurt van hun vraagprijs. Ik geef dan alleen aan dat ik niet meer te besteden heb en vraag of ze aan mij willen denken als ze geen beter bod voor het aangeboden voorwerp krijgen. Het is wel eens voorgekomen dat een mevrouw contact met mij opnam ruim 3 weken nadat ze het voorwerp had aangeboden omdat er inderdaad niemand was die een beter bod had. Bij het ophalen heb ik nog wel een doosje merci voor haar meegenomen. Het ging om een elektrisch fornuis met oven. Ik was daar heel erg blij mee na weken op een camping toestelletje gekookt te hebben. Dat heb ik haar trouwens nooit verteld. Ik vind het nogal vervelend om mensen een schuldgevoel aan te praten. Wellicht was het voor haar ook een leuk extraatje geweest en had ze ook iets waarvoor ze aan het sparen was.

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik heb een Yepp stoeltje op MP staan met vraagprijs €60, bieden vanf €50. Ik heb een bod van €60 en hij wordt (aks het goed is) volgende week opgehaald. Na dit bod kreeg ik via de mail alsnog een bod van €20??? Ik begrijp dit ook echt niet?!

Ikvi d het sowieso vervelend dat de meeste mensen gaan mailen en niet gewoon bieden op de site zelf, maar misschien is dit normaal? Ik vind het erg irritant in ieder geval.
    (Ik doe ook niet veel met mp)

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik word altijd een beetje kriebelig van mensen die een minimale advertentie neerzetten, geen info/nieuwprijs/vraagprijs oid. Dat je een bod doet en alleen maar een mail terugkrijgt "dat vind ik te laag".
    Ja, hallo... Zeg even wat je ervoor wit dan.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    #105 Youtan, 18 feb 2017
    Laatst bewerkt: 18 feb 2017
    Dit vind ik ook inderdaad! Heb het weleens gehad met een kinderjasje, vond het een tientje waard :) maar het was schijnbaar van een of ander blabla-merk, waar ze met gouden naaimachines werken ;) ofzo?! Ik had er nog nooit van gehoord, had in mijn ogen gewoon van de hm kunnen zijn.

6. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Zielige verhalen zijn inderdaad een beetje jammer, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sommige vraagprijzen echt belachelijk hoog vind en dat ga ik dan ook vast niet bieden,

Als je een minimum bedrag wil, dan is het toch makkelijk om een minimum vraagprijs/bieden vanaf in te stellen? En dan in je advertentie zetten dat je op biedingen onder het minimum bod niet reageert..

7. Noor31

Noor31 Actief lid

20 feb 2016
    230
    47
    28
    Vrouw
    Ik leef ook echt ver onder de norm, maar daar hoef jij niet de dupe van te zijn als je iets verkoopt! Zijn vast mensen die het voor dat bedrag wel heel graag willen hebben! De prijs zal vast wel op iets gebaseerd zijn. Ik had dat ook met mijn konijnen die men gratis wilde hebben in ruil tegen een goed huisje, maar de prijs van een konijntje is niks vergeleken bij de stro, hooi, voer onderkomen etc wat er bij komt kijken, daarom zei ik daar dus ook altijd meteen nee tegen!

8. Ballon

Ballon Niet meer actief

Irritant he! Ik had Shabbies erop staan. Van afgelopen collectie. Waren €189,95 nieuw. Ik heb ze serieus maar 4x aan gehad. Ik wil er niet de hoofdprijs voor, maar toen ik een bod kreeg van €25 dacht ik serieus. Wtf. €50/€75 is toch wel minimaal lijkt me..

9. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Nee, 20 euro is absoluut geen redelijke prijs. Schoentjes met slijtage zou ik zelfs doneren, zou er niet eens geld voor durven vragen.

En uiteindelijk is een product waard wat de koper ervoor wil betalen he..

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik bied ook altijd laag. Niet geschoten is altijd mis en soms komt er vanzelf een tegenbod. Wanneer ik verkoop reageer ik altijd op een bij bod per mail. Ik vind het niet netjes om niet te reageren. Je kunt op z'n minst aangeven wat je minimum prijs is. 't is aan de ander of die daar op in wil gaan.
    Zielige verhalen heb ik nog nooit gehad.

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dat mailen gaat automatisch als ik een bod doe. Kan goed een of andere instelling zijn.

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ook zo mooi: producten (vaak kinderschoenen) die te koop worden aangeboden en die nog onder de modder of andere viezigheid zitten. Staat er ook nog bij dat je zelf mag schoonmaken.

13. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Ik had gereageerd op een mooie en grote kledingkast, mensen waren al gezakt van 125 tot 100. Ik bood 75, en zei zeiden hem te willen brengen + monteren voor 100. Nou vond ik een prima deal, zij een beetje extra winst en ik geen gedoe met sjouwen en in elkaar zetten! 👍🏼

Ik zet kleding ook altijd voor kleine prijsjes en als het niet verkoopt gaat het naar de weggeef-hoek op FB. Dan 'vertrouw' ik erop dat de mensen die reageren het echt kunnen gebruiken maar momenteel financieel niet kunnen missen

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Het grappige is dat alle zooi die via mp worden aangeboden, vroegahh gewoon gedoneerd werd. Die kwamen in een plastic zak en werden opgehaald. Er was bij ons in de buurt nog een verkoopzolder voor tweedehands kinderkleindg waar je wat kon inbrengen en dus een percentage kreeg. Voorheen kon je dus niet winst maken op je miskoop uit de uitverkoop.

Ik vind het ook bijzonder dat mensen tweedehands spullen willen verkopen voor meer dan wat ik er in de uitverkoop voor kan betalen.

Overigens kan de kringloop er ook wat van. Zag laatst van die vierkante € 5,- tafeltjes van de Ikea voor € 7,50 bij de kringloop staan. Werkt zeker waardevermeerderend wanneer het product reeds gebruikt is.;)

15. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Heb dat zelf ook regelmatig met spullen verkopen.
    Zojuist nog met ledikant. Heb ledikant te koop staan van de kleine. Heb daar toen best veel voor betaald 450 euro ex matras. Ziet er zeer goed uit. Alleen 1 klein krasje van zowaar 2 mm lang. Degene die interesse had ging daarover helemaal over de zeik. Ik vraag 125 euro voor bedje en zij wilde vanwege dat ene kleine krasje max 20 euro geven. No way dat ie daarvoor weg gaat. En nu blijft ze me dus lastigvallen via Mp. Ben gewoon in staat het ledikant kort te zagen en bij grofvuil te zetten.

16. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Een blokkeerstand op mp zou handig zijn. Lekker laten mokken dat mens. Er is vast nog wel iemand die meer in de buurt van de vp gaan zitten.

17. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    In de app zit een blokkeerstand hoor! Berichtenscherm openen, rechtsboven op de bolletjes tikken en blokkeren die handel!

18. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Dank jullie voor de tip. Ik ga gelijk is kijken

19. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik verkoop ook heel veel via MP of FB groepen. Dat laatste vind ik meestal fijner. Het wordt sneller opgehaald. Onlangs zijn wij verhuisd naar een andere stad, en zit ik dus in een andere regio FB groep. Wat een verschil! Vorige groep werd altijd onder de prijs geboden en bleef ik met duurdere spullen zitten. (verkocht dan uiteindelijk wel op MP) In nieuwe groep gaan juist de duurdere spullen snel en wordt vanaf de vraagprijs geboden, anders niet. Ik verkoop trouwens altijd ver onder de prijs. Ik wil er snel vanaf, en hoef dus geen hoofdprijs. Des te vervelender vind ik het dan wel als er alsnog mensen onder gaan bieden. Ook verkoop ik alleen spullen die nieuw of zgan zijn. Gebruikt of met sporen zet ik in de weggeefhoek. Vorige maand bij elkaar voor 300 euro spullen verkocht. En dat waren dan dingetjes van 1 euro tot max. 20 euro.

20. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Mijn zoon draagt alleen maar clarks schoenen, vanwege de breedte maat.. Nieuw zijn die schoenen altijd 40£ dat is bijna 50 in euro's.. Overigens verkopen ze geen clarks in Nederland maar dat terzijde.. Mee dat die schoenen in de uitverkoop gaan zijn ze te krijgen voor 20£ en dan zijn ze nieuw.. Kruipschoenen zelfs vanaf 13£ nieuw.. Dus nee dan zou ik daar geen 20 euro voor neertellen wanneer ze tweedehands zijn want voor dat geld koop ik ze alsnog nieuw.

Deel Deze Pagina