Wat is dat toch met werkgevers???

Discussion in 'De lounge' started by Sassie1981, May 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Je rechten opgeven zou ik echt niet doen! Juridische weg langs is geen leuke optie, maar dan krijg je waarschijnlijk wel je gelijk. Als ik je werkgever zo een beetje inschat, blijf je na je verlof anders gewoon als parttime medewerker en parttime vrijwilliger aan de gang.

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Nooit opgeven!!!

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dit dus.
    Je kunt ook eens naar het Juridisch loket gaan :)

4. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Ben ik weer..
    Bedankt voor jullie reacties!
    Werkgever werkt absoluut niet mee. Liegt alles bij elkaar en komt met de meest beledigende voorstellen. Advocaat is er nu mee bezig. Ik zie het somber in. Waarschijnlijk over een paar weken voor de rechter. Stress stress stress!
    Ben nu ziek thuis :(

5. silly31

silly31 Actief lid

Apr 12, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi sassie,

vreselijk dit! werk je toevallig ook voor de overheid?
    ik heb nl een soortgelijke ervaring, niet met uren, maar wel met afspraken via de mail, werd ook voor leugenaar uitgemaakt, ik heb aangetekende brieven verstuurd met kopieen van bewijs, maar mn werkgever wilde niet toegeven.uiteindelijk heb ik de bond ingeschakeld, het heeft 1,5 jaar geduurd door tegenwerking van de werkgever, maar heb het uiteindelijk wel gewonnen!
    wel is het psychisch erg zwaar geweest en ook nu nog, mijn werkgever wil me het liefste ontslaan...dus echt leuk is het niet, maar zonder gegronde reden kan hij dit niet.
    ik begrijp dat je van jou kant er alles aan gedaan hebt om het op te lossen, dus dat het nu juridisch moet, heeft hij aan zichzelf te danken.
    probeer het een beetje los te laten (ik weet het, makkelijk gezegd)
    maar al die stress is natuurlijk ook niet goed voor je...
    ik weet niet of je door je ziekmelding nog naar de arbo gestuurd gaat worden, maar mocht dit zo zijn, kun je het nog gooien op overspannen door conflict in werkrelatie.
    misschien vind je dit ver gaan, maar ik heb begrepen dat je dan ook niet zomaar ontslagen kunt worden. (zeker niet als dit je zwangerschap in gevaar zou kunnen brengen)
    ontzettend veel sterkte en probeer je rust te nemen,
    hoe moeilijk ook!

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    gezien je kwestbare lichamelijke toestand zou ik zeggen even langs de arbo-arts gaan en vertellen van de stress, al het gebeuren met je werkgever en welke lichamelijke klachten je daar nu van gekregen hebt.
    een beetje arbo arts neemt het voor een werknemer (en helemaal een zwangere!) op, en stuurt je de ziektewet in.
    zou het wel zo doen en niet eerst zelf al de ziektewet ingaan, anders heeft de werkgever weer wat tegen je....

wat een rot situatie zeg, en dat zo net voor je verlof....
    je terugkeer na je verlof zal zeker niet gaan zoals gehoopt, dus als je kan zou ik op zoek gaan naar een andere baan tijdens je verlof, maar wel na je bevalling ;)

heel veel succes! ik hoop dat je verdorie gelijk krijgt!

7. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Lief van je! Mijn werkgever haalt er echt geen arbo bij. Veel te bang dat er dan een slecht dossier komt. Heb in mijn ziekmelding duidelijk gemaakt dat ik mij ziek meld als gevolg van deze situatie. Gesprek met de arbo zal ik dus zelf moeten regelen. Ze heeft geestelijk een wrak van me gemaakt. Helaas uit zich dat ook lichamelijk.

Maar wat heeft het lang geduurd bij jou:( Hoe is de werkrelatie?

8. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Heb bij mn ziekmelding duidelijk gemaakt dat ik mij ziek meld als gevolg van deze situatie. Arbo zal ik zelf moeten regelen. Wil dat al mijn klachten worden vastgelegd. Ik weet nu al dat werkgever er alles aan zal doen om mij te ontslaan na mijn verlof. Alleen een beetje lastig zonder gegronde redenen.

9. silly31

silly31 Actief lid

Apr 12, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien kun je een afspraak met je huisarts maken en daar je verhaal voorleggen?
    zelf heb ik een heel akelig gesprek bij de arbo gehad en vervolgens de huisarts gebeld, omdat ik er even doorheen zat, zij heeft me toen doorverwezen naar maatschappelijk werk. zij vertelde dat ik behoorlijk sterk stond tegen mijn werkgever, omdat ik zelf initiatief nam om een burn-out te voorkomen(door de werkgever) en dit dus ook in mijn medisch dossier stond.
    tja, je zal dan wel een paar keer op gesprek moeten komen, maar zelf vond ik het ergens wel fijn om mn verhaal te kunnen doen.
    weet niet of dit voor jou iets is hoor, je moet er wel achter staan.
    dat het bij mij zolang duurde kwam omdat mn werkgever steeds uitstel aanvroeg en de werkrelatie nu? pff :x niet leuk!
    in januari een slechte beoordeling gehad, die nergens op gebaseerd is, maar gewoon om me eruit te kunnen werken, leidinggevende die me behandeld alsof ik in de kleuterklas zit enz enz
    erg vervelend, maar zolang ik mn werk goed doe, kunnen ze me niet ontslaan. ben ook op zoek naar ander werk, maar helaas liggen de banen niet voor het oprapen
    maar goed, lang verhaal weer, misschien word het er niet leuker op voor je, maar wel goed dat je niet over je heen laat lopen en voor jezelf opkomt! ik snap best dat je je zorgen maakt over evt ontslagen worden, maar probeer daar niet te veel aan te denken nu (dat zou je evt ook weer kunnen aanvechten,maar dat is voor later zorg)
    het belangrijkste is nu dat jij straks een klein wondertje op de wereld gaat zetten!
    sterkte met alles

10. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Dank je! Ik snap wat je bedoelt. Probeer er ook niet continu mee bezig te zijn, maar helaas.. Ik blijf me afvragen waarom mn werkgever zo oneerlijk bezig is. Waarom niet gewoon de werkgeversplichten nakomen?
    En waarom heeft het zover moeten komen, tot aan de rechter??!! En dat allemaal om..?? Geen idee waarom..
    Maar ja, hoop alleen wel dat ik alle juridische kosten kan verhalen op mn werkgever. Heb helaas geen rechtsbijstand en advocaten zijn duur.

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ben je al bij het juridisch loket geweest? (Of de jurofoon gebeld?) Daar betaal je een inkomensafhankelijke bijdrage. Geen torenhoge kosten dus!

12. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Contact gehad met ze, maar er werd mij verteld dat ik niet in aanmerking kom voor verdere afhandeling van de zaak. Dit omdat mijn man en ik qua inkomen hoger zitten. Niet dat we grootverdieners zijn hoor, maar rond de 45000.

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Bah, wat balen! En advocaten die werken op basis van "no cure, no pay" en een verzoek indienen dat de tegenpartij opdraait voor de proceskosten?

14. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Zeg dat wel! No cure no pay niet eens aan gedacht ;)
    Heb al met de advocaat besproken om de kosten op de werkgever te verhalen. Alleen geen garantie dat dat lukt. Niet elke rechter werkt daar aan mee. Wel heel slecht eigenlijk. Dan geef je het signaal af dat je vooral geen rechtszaken tegen werkgevers moet beginnen. Denk dat heel veel werknemers het erbij laten zitten bij het zien van de hoge tarieven van advocaten.

Share This Page