Ik heb even jullie ervaringen nodig wat betreft het schoonmaken van een sportschool! Het betreft een sportschool met een dojo waar vechtsport word beoefend met boxzakken grote spiegels ect.....een grote fitnessruimte, een kantine en nog 2 kleedkamers en een toilet! Nu maak ik deze sportschool al bijna een jaar schoon in mijn eentje en doe daar zo'n 3 uurtjes over waarna ik dan ook helemaal munt ben! Het is de sportschool van onze buren en doe dit eigenlijk voor een prikkie op de zaterdag maar ben het eigenlijk een beetje zat! Het geld van vorige maand moet ik nog krijgen, vind het echt superzwaar werk en ben weleens benieuwt hoe normaal gesproken een sportschool word schoongemaakt, ik bedoel ik sta daar te zwoegen met een blokker dweiltje, de boxzakken(15 stuks) allemaal handmatig met een doekje, grote spiegels ook! Ik heb al gegoocheld maar daar vind ik het antwoord niet dus er zijn hier vast en zeker dames die sporten en misschien zien hoe de sportschool bij jullie word schoongemaakt en met welke middelen enz..
Ik heb alleen ervaring met schoonmaken in de thuiszorg en een klein hotel. Dat verdiende rond de 12 Euro nog wat per uur. Dan moesten mensen wel zorgen voor goede schoonmaakmiddelen/poetsdoeken/een degelijk trapje etc., bovendien mocht ik niet in bepaalde houdingen werken of maar eens in de zoveel weken klussen doen waar mijn rug van naar de knoppen zou gaan. Maakt verder niemand tussendoor die sportschool schoon? En krijg je nog iets naast dat kleine bedrag, bijv. gratis onbeperkt sporten daar?
Ik maak een vrij grote kerk schoon met 6 vergaderzalen die erbij horen. Ik doe dit ook allemaal met een gewone stofzuigen, dweil en doek. Ik word 10 euro p/u betaald, maar dat vind ik ook wel aardig redelijk want het is best zwaar af en toe. Ga is een gesprek aan met je werkgevers en vertel je wat je dwars zit. Willen ze er niets aan doen dan kan je altijd nog beslissen om ermee te stoppen.
Woord daar niet vaker schoon gemaakt dan een keer per week.? Mijn moeder zou zeggen ze is professioneel schoonmaakster helpt mensen leren schoonmaken en stuurt ze naar hun werk plek. Meid in mijn tijd had ik zo veel te doen in die uren. ( niet mijn uitspraak maar ze is een professioneel en draait haar handen er niet meer voor om) Ik ben zelf ook schoonmaakster geweest en had ik TU ( delft)college zalen twee per dag 10 wc.s en 40 kamers in drie uur. Ben te chaotisch ik liep altijd vast met werkzaamheden te veel te groot te onoverzichtelijk. Kar vullen met water dweilen in de juiste emmers Schoonmaken met z.n kleine dweil is niet handig de steel is kort je zou kunnen vragen of ze een professionele mop kunnen aanschaffen daar van is de steel wat langer en de dweil van onder wat groter. De werkzaamheden die je noemt lijken mij vrij normaal en de tijd ook. Wel zou het mij ook storen als je je geld nog niet gehad hebt. Dat is wel erg belangrijk.
Hier zien we in de ochtend het personeel dat ook begeleid schoonmaken van de toestellen met een emmer sop en doek en ze gaat regelmatig met de wisser over de vloer en in de avond word er deel voor deel gedweild tegen sluitingstijd. Voor de wc's hebben ze een rooster hangen en dat is zo 6a 8x per dag dat ze dat moeten doen en controleren
Kun je er niet een uur langer over doen, zodat je wat rustiger aan kunt doen? En in ieder geval zorgen voor goed schoonmaakgerei lijkt me!
Ik maak alleen de sportschool schoon op zaterdag 3 uurtjes! Wanneer het verder gebeurd, geen idee eigenlijk maar kan wel merken niet heel vaak Ben mezelf erop aan het voorbereiden om te zeggen dat ik het niet meer wil doen, word me te zwaar en wil de zaterdag vrij houden, maar heb er nog geen lef voor Doe het nu een jaar en er is me nog niet 1 keer gevraagd hoe het gaat, totaal geen interesse van die kant plus dat ik altijd en eeuwig op mijn geld moet wachten pffffff.....
Waarom geen lef er voor? Waar ben je bang voor? Dat je buren boos worden? Je buren hebben vast geen idee dat jij het zwaar hebt met het schoonmaken, zolang jij geen kick geeft, denken ze dat jij het prima vindt. Je moet gewoon voor je zelf opkomen, als zij er 'problemen' mee hebben, zoeken ze maar een andere schoonmaakster toch? Je bent 'gekke Henkie' als je dit voor een prikkie blijft doen, zeker als je er aan onderdoor gaat...... En wie weet valt er wel te overleggen dat je het bijvoorbeeld verdeeld over een avond en een zaterdagochtend o.i.d. Maar... zolang jij niet praat, denken jouw buren dat het goed gaat.. Dus spreek op!!