Went het ooit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man loopt sinds een tijdje co-schappen in Emmen wat betekent dat ie zoiezo vanuit huis anderhalf uur moet reizen en naar huis ook anderhalf uur. Hij is dus in de ochtend al om 6uur weg en als het mee zit in de avond tussen 19:00 en 20:00 weer thuis.

Nu zat ik net met de kids aan tafel te eten en toen schoot het me erin hoe jammer ik het vind dat hij niet gezellig met ons kan eten, ik mis hem gewoon! :(
    We zouden op hem kunnen wachten, maar mijn kids zijn gewend om rond 19:00 in bed te liggen.

Gaat het ooit wennen een man die veel weg is?
    Want ik heb het gevoel dat ik het elke dag alleen maar moeilijker vind worden.

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ja dat went idd.....maar goed, bij ons is t zo, dat ik ook niet beter weet. Mijn man is altijd al veel van huis geweest.
    En na het voetbalseizoen is hij altijd meer thuis.

Maar door trainen etc, eet ik ook vaak alleen met de kids.
    Is niet anders, de kids hebben er ook geen last van gelukkig

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik kon prima leven met een man die veel werkte (relatie is nu over maar dat heeft hier niks mee te maken :D), maar dat is heeeel persoonlijk denk ik.
    Ik vond het ook niet altijd leuk, had echt wel baalmomentjes, maar het was zo gewoon voor ons.
    Het enige wat ik wél echt vervelend vond waren de eeuwige trips naar het buitenland waarvoor hij dus meerdere dagen weg was :)
    Maar gewoon laat thuis komen (vaak pas rond 20.30) heb ik nooit zo erg gevonden.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier went het niet, vind het alleen maar lastiger.. met een beetje geluk eet hij 1 keer de week met ons samen, vind het wel heel erg ongezellig. Vooral omdat ik op sommige momenten (kooktijd, bedtijd) wel wat hulp zou kunnen gebruiken. Verwacht hem vanavond ook pas weer rond 22.30, voor 22.00 is hij praktisch nooit thuis.

Ook eet mijn dochter veel beter wanneer hij er wel is.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik dacht het ook niet erg te vinden hoor, maar het valt me gewoon enorm tegen!

En als hij thuis is, moet hij vaak ook nog operaties voor de volgende dag inlezen oid. Dus dan is ie er nog mee bezig.

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    geen idee mijn man is nog wel ! iedere aond thuis

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn man is vaak s avonds weg, hij werkt in de horeca. Ja ik vind het soms ook lastig maar het went wel. Hij is daardoor wel weer vaak overdag thuis met de kids.
    Wat ik nooit vind wennen is dat hij feestdagen altijd moet werken. Zo ongezellig...

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou ik vind niet dat het went!
    die van mij werkt week op week af en de week dat hij niet thuis is vind ik dat best heel erg!

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hier nog geen kids dus wel de "vrijheid" om later te eten. Vlak voor onze verhuizing heeft manlief een aanbod gekregen om voor 1 van de 3 directeuren van het bedrijf te komen werken (bedrijfsopsplitsing). die vertrekt dus ook rond 6 uur sochtends en is tussen 18.30-19.30 thuis. Als hij mazzel heeft.

Ik vindt het nu 4 maanden later nog steeds "moeilijk". Ook eet ik liever vroeger, maar vindt het ook zo rot om voor manlief elke dag zijn eten op te warmen, want hij maakt wel lange dagen en heeft al zo veel moeite om op gewicht te blijven.

Manlief heeft het nu zoooo naar zijn zin in zijn nieuwe baan, hij zit echt op zijn plek en dat gun ik hem ook. Maar wel komen onze hobby's nu vooral op mijn schouders en dat vindt ik wel eens lastig. Ook heb ik nog steeds geen nieuwe baan gevonden en tja dan ook nog eens al die omschakelingen.

Voorlopig laten we het zoals het is, want ik wil hier ook niet meer weg. Dit huis heeft 3 jaar renovatie door onszelf achter de rug, ik kan het niet weer verkopen en terug verhuizen, daarvoor zit het gewoon te diep.

Dus of het ooit went. Time will tell.

TS: Hoe lang moet je man nog co-schappen lopen?

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @Lieseleentje: hij moet tot November als het goed is gaat hij volgende week naar de kinderafdeling, daar beginnen ze zoiezo pas om 9uur dat scheelt al. Maarja het plan is dat als hij afgestudeerd is hij naar Oldenburg gaat om daar in opleiding te gaan voor chirurg...het gaat dus alleen maar zwaarder worden.

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Wij wonen in het Oosten des lands en mijn man werkt sinds januari fulltime in Amsterdam( hiervoor was het op freelance basis en werkte hij ook maandenlang vanuit huis)
    Hij staat om 6 uur op en dan wordt mijn oudste meestal wakker en ontbijten ze samen.
    Om 7 uur gaat hij de deur uit en als ik geluk heb dan is hij om 20:30 thuis. Daarbij blijft hij ook regelmatig daar een nachtje over want het is gewoon goed pittig. Hij reist 2,5 uur heen(deur tot deur) en dus weer terug.
    In het weekend is hij er gelukkig wel dus dan genieten we volop.

We beginnen hier nu allemaal redelijk ons ritme te krijgen maar echt wennen. Nee!

12. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Het went wel maar leuk vindt ik het zelf niet :(
    Hij werkt van 06.30 tot 18.00 en als hij die diensten heeft wacht ik samen met Angela wel op manlief om te eten.
    Maar als hij nachtdiensten heeft 18.00 tot 06.00 dan moet manlief om 17.15 weg thuis, en dan eet ik rond 18.00 a 18.15 samen met Angela, maar het is inderdaad wel heel anders hoor, en vindt het dan ook jammer. Maar het is elke keer maar 4 avonden dat hij weg is.

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @maaikeS, wennen en leuk vinden zijn idd 2 aparte dingen.
    Bijv, toen we net samenwoonde en hij een week ofzo van huis was, sliep ik echt haast niet.
    Overal werd ik wakker van en vond het verschrikkelijk alleen in bed.
    Nu ben ik er aan gewend om alleen te slapen.

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik vond het nooit erg toen we nog geen kind hadden, maar nu wel.
    Hij komt nu vaak tussen het werk door thuis eten, en gaat dan weer aan het werk als onze zoon naar bed gaat. Dat vind ik vooral voor mijn zoon erg fijn...toch een beetje dat ouderwetse ''s avonds samen de dag doornemen-idee". Dat miste ik toen ik steeds alleen met mijn zoontje moest eten.

15. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Mijn man heeft periodes dat hij 14 uur per dag draait.Dan gaat hij in de ochtend weg en komt rond een uur of 11 in de avond weer thuis.En van julli t/m september is hij een paar keer 1 of 2 weken achter elkaar weg.Ik ben er ondertussen wel aan gewend.Nu is hij een lange periode thuis geweest omdat hij ziek is en ik kreeg wel zoiets( juist omdat ik gewend ben het rijk alleen te hebben) ben blij als je weer gaat werken.Maar leuk ga ik het nooit vinden.Als andere mensen dan leuk samen weekend hebben en die van mij 70 uur in de week werkt,dan ben ik wel eens jaloers.En het ergste vind ik nog de mensen die zeggen dat ze juist blij zijn als hun man een avondje weg is.Maar dat is niet te vergelijken met hoe vaak mijn man weg is voor zijn werk.Dan ben je echt niet meer blij als hij een avondje weg gaat.Dan ben je blij als hij er wel is.Maar nu wel blij dus....want hij is na 7 weken thuis eindelijk weer een halve dag werken.Wat een rust :D Wat ik met dit lange verhaal probeer te zeggen is dat het wel went.In het begin van de relatie vond ik het echt vreselijk.Maar net als de rest al zegt: leuk vinden ga ik het nooit.

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Haai meid,
    Je weet dat mijn man altijd 5 dagen per week van huis is en af en toe zelfs langer.
    Tja het went....maar leuk is anders natuurlijk.
    Vooral s'avonds mis ik hem erg.
    En vraag me ook echt af hoe ik straks moet gaan koken en 2 kinderen op bed moet gaan krijgen.
    Maar goed...komt tijd...komt raad.
    Je weet in iedergeval waarvoor jullie het doen!

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn ervaring is, dat het wel went.. Mijn man is alleen in de weekenden thuis.. Op maandagmorgen ontbijt hij met Lenn, maakt mij wakker en rond half 8 breng ik hem naar de zaak.. Op vrijdagmiddag/avond haal ik hem weer op.. Maar goed, ik weet eigenlijk niet beter.. Hij vaart al jaren dus ook toen ik hem leerde kennen en toen we gingen samenwonen..

Op zich vind ik het niet erg, Lenn is er ook prima aan gewend en weet heel goed wie zijn vader is.. Dus in die zin is het goed zo.. Aan de andere kant, de weekenden zijn hartstikke gezellig.. Zeker tijdens het ontbijt, lunch en avondeten.. Dikke pret aan tafel en gezelligheid.. Dat mis ik het meeste doordeweeks..

Dus ja, waarschijnlijk went het wel, maar of het leuk is is wat anders..

18. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Mijn man werkt in Frankrijk, dus is elke week 5 dagen van huis. En hier gaat het op en af. Soms vliegen de weken voorbij en heb ik echt mijn draai gevonden. Maar er zijn ook genoeg weken die voorbij kruipen en ik hem vreselijk mis. Ik merk ook steeds vaker dat de kindjes (vooral de oudste) er moeite mee begint te krijgen. Dus of het went.....nee dat denk ik niet.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    consider: Dat gaat voor jou inderdaad ook nog pittig worden! Maar denk dat het ook een kwestie van routine vinden is daarin ook in de ochtenden, want je gaat wel weer werken toch nadat de kleine geboren is?

Ik denk inderdaad dat het wel gaat wennen, maar er ook wel mindere momenten bij zullen zitten.

Ik heb echt respect voor de vrouwen die een hele week zonder hun man zijn!

20. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    hier een man die regelmatig erg laat thuis is of nacht/weekenden moet werken. Eerlijk gezegd kan ik het op sommige momenten echt erg vinden, dan mis ik hem gewoon vreselijk (klinkt beetje slijmerig ;) ) maar op sommige momenten gaat het prima. Als het zonnetje schijnt en ik kan lekker met de kids voelt het voor mij al een stuk beter.

Deel Deze Pagina