Waarschijnlijk beval ik eind september begin oktober. Ik hoop dat ik met 37 weken word ingeleid maar is niet zeker dan zou het half september zijn dat de baby er is. Nu was ik vanmiddag ff in de stad om te kijken voor het eerste setje kleding wat de baby gaat aankrijgen als het geboren is en naar huis mag. Nu weet ik dus totaal niet wat ik moet doen lange broek met trui of korte broek en t-shirt natuurlijk een romper. Wat zouden jullie doen?? Dit ook ivm dat de baby z'n warmte nog niet zelf kan vast houden.
Ik ben afgelopen jaar op 28 september bevallen. Toen had de herfst echt al wel z'n intrede gedaan en heeft Caitlyn dus een lang broekje en longsleeve aangekregen. Ik zou zelf zoiets aanschaffen en als het echt erg warm wordt, kun je altijd voor de zekerheid nog iets koelers aanschaffen vlak voor je gat bevallen?
Romper korte mouw, shirt lange mouw en lang broekje. Je kunt een shirtje korte mouw ook erbij inpakken.... Tis nog wel een pasgeborene...
Lange mouw shirt en broek. Hoe warm het ook is, die kleintjes hebben de eerste dagen warme kleertjes aan. Ze kunnen hun temperatuur nog niet goed regelen. Mn eerste is in een warme april geboren. 28 graden was het. Ze had alsnog lange mouw pakjes aan, mutsje op en in de autostoel nog een jasje aanl thuis in diezelfde kleertjes naar bed met deken en laken en kruikjes. Terwijl ik in mn korte broek lag en onder een laken sliep.
als je kijkt bij de new born collectie zie je alleen maar lange mouwen. je hoeft geen korte mouwtjes te halen als het te warm is hebben ze alleen een rompertje aan en die zijn met korte mouwen. dus gewoon lange mouwtjes hale
Bij ons had 'ie een mouwloos rompertje aan en een een pakje uit één stuk met lange mouwen en pijpen en voetjes eraan vast en in de maxi cosi vanuit het ziekenhuis ook nog een vestje met capuchon. Dat was in mei 2011 toen het erg warm was, maar inderdaad: die kleintjes kunnen hun warmte zelf nog niet goed reguleren, dus lekker inpakken!
Ik vind dat ook zo'n 'probleem'. Ga waarschijnlijk ergens in september bevallen en heb mijn vlucht koffer al ingepakt incl. babykleding. Heb uiteindelijk 4 rompers in verschillende groottes (maat 50 en 50/56) en 1 met lange mouwen. 2 shirtjes met lange mouwen en 1 zo'n pakje (ook met lange mouwen), 3 mutsjes in verschillende grootte en sokjes. Zo moet er toch wat bij zitten wat past en wat warm/koel genoeg is. Ik heb ook de wikkeldoek/deken van moeders voor moeders mee (lekker zacht), is het dan nog nodig om een aparte deken voor in de maxi cosi mee te nemen?
Mijn oudste is in juni geboren, toen het buiten zo'n 30 graden was. Hij had een romper met korte mouw, shirtje met lange mouw en een broekje met voetjes aan. Vanuit ziekenhuis naar huis ook nog een mutsje en jasje, op advies van de verpleging, maar dat was achteraf toch te veel van het goede. Hij had het erg warm toen we thuis kwamen. Ik zou sowieso lange mouwen doen. Die kleintjes kunnen zich nog niet goed op temperatuur houden. En een jasje, mutsje en dekentje meenemen. Afhankelijk van het weer kun je dan beslissen wat je gaat gebruiken.
Ik ben vorig jaar juli bevallen, was rond de 25 graden. De eerste week had hij een romper kort mouwtje aan plus shirtje lange mouwen en broekje met sokjes. Pasgeborenen kunnen idd hun eigen temp niet reguleren. Je kan met de thermometer zien of hij/zij te warm of te koud is aangekleed. Na anderhalve week werd het tegen de 30 graden en lag hij in huis in een romper in de box. Toen kon hij zich wel op tempratuur houden. Idd vergeet het mutje niet.
Ik neem zowel lange als korte mouwen mee, mutsjes en een extra jasje / zak voor maxicosi. Afhankelijk van het weer moeten we dan maar kiezen wat ie aan krijgt. En uiteraard ook afhankelijk van of ik toch naar het ziekenhuis moet (en hij dus buiten komt) of dat ik thuis beval. Tja, eind september en in oktober kan het weer nog alle kanten op. Ik verwacht wel een verloskundige en/of kraamhulp dus die weten ook wel wat verstandig is.
idd..maakt niet uit hoe warm het is. ben tijdens een hittegolf bevallen op 31 juli. ze had een romper met korte mouw en een lang broekje en een shirt met lange mouwen en een muts... de eerste 2 weken ook zo aan blijven kleden..daarna pas een t-shirtje enzo.