Vanmorgen onze franse bulldog naar de dierenarts gebracht om een bult in gezicht weg te laten halen, bellen ze net op dat ze een fout hebben gemaakt en hem hebben gecastereerd!!!!! NIET NORMAAL. Hij kan een ander karakter van krijgen en hij is zo lief met de kindjes. Ben echt over de zeik.
Wat?! 😱😱 Wat een gigantische blunder zeg! Qua karakter zal het wel iets los lopen. Ik ken veel gecastreerde honden en geen 1 heeft is er slechter op geworden qua karakter. Juist liever, rustiger e.d. Maar als jij er bewust niet voor kiest zou zoiets nooit mogen gebeuren. Ben erg benieuwd naar het verhaal van de dierenarts.
Nou dat is dan mooi kl*te Snap dat je boos ben Zou het wel zo netjes vinden vn de dierenarts als er niks in rekening wordt gebracht in elk geval Hopelijk veranderd je hond niet (te) veel Sterkte ermee💐
Ten eerste. Dit is natuurlijk absoluut heel slecht. Maar ik neem aan dat het niet bewust was. Betreft het karakter. Dit valt in de regel heel erg mee en daarom wordt het ook niet meer als argument gebruikt om een hond te castreren. Wel zul je merken dat hij minder interesse gaat krijgen in teven en kun je verandering in zn vacht opmerking. Sterkte.
Wauw wat een domme fout 😁 Hier heb je niet om gevraagd dus zal een flink gesprek aangaan met de DA, dit had niet mogen gebeuren. Verder ben ik groot voorstander van castreren, ze worden er niet slechter van.
al met al zal het vast niet negatief uitpakken qua karakter vermoed ik. Nog niemand tegen gekomen iig waar dat wel zo was, maar helemaal afgezien daarvan is dit natuurlijk ronduit schandalig! zou zelf iig een andere dierenarts zoeken, want blijkbaar lopen ze niet hun protocollen na...
Ooh wat een domme fout! Snap zoiezo niet dat zoiets kan gebeuren! Was ook een keer bij De rijdende Rechter...snap niet hoe die dierenartsen te werk gaan en waarom ze niet eerst het dossier kunnen doorlezen, nog voordat ze beginnen met snijden. Hoop dat het niet te veel invloed zal hebben op zijn karakter.
Hee, daar is een aflevering over bij de Rijdende Rechter. Het gebeurt vaker! https://www.youtube.com/watch?v=R-JyZzDtDh8
Castratie geeft een reu vooral 'rust', en helemaal als er geen fok plannen mee zijn. Maar goed als jij een top reu hebt, die precies aan de rasstandaard voldoet en vrij is van aandoeningen én beschikt over een superstamboom + karakter dan zou ik helemaal gek worden denk ik.
Sorry maar ik sluit me bij ts aan... wij hebben onze hond dat wel "vrijwillig" moeten laten castreren omdat mijn scoonfamilie het wel leuk vond hem los te laten op een loops teefje.. daarna was het drama en moesten we hem echt laten helpen omdat we hem rustig 2 a 3 dagen kwijt waren als die weer eens wat rook. Wat ik ervoor terug heb gekregen? Een enorm gefrustreerd rot beest die nu niet meer loskan omdat hij andere honden aanvliegt. Hij is giga dik geworden en de vacht is een stuk dikker en stuggee geworden. Dus ts laat het hier niet bij zitten want als jij de keuze niet wilde maken om hem te laten helpen en hun hebben dat nou gedaan hetzij perongeluk maar jij zit er straks mee. Ik hoop dat jou hondje wel gewoon dezelfde lieverd blijft
Waar mensen werken worden fouten gemaakt he.. De ene fout groter dan de anders, maar in elk beroep vind dit plaats. Alleen zo jammer dat in dit beroep je gelijk flink over de tafel getrokken wordt. Zoiets doet een dierenarts niet bewust. Hij vind dit zelf ook vreselijk.
Dat is balen. Als je een topreu had, dan zou ik je rechtsbijstandsverzekering gaan raadplegen. Ook als je hem regelmatig inschreef bij hondenshows bijvoorbeeld, dus niet alleen als je van plan was met hem te fokken. Een vriendin van mij had wel degelijk een reu waarvan ze vermoeden dat het castreren averechts gewerkt heeft. maar dat schijnt dan voor de extreem agressieve types te gelden, die willen daar nog weleens negatief op reageren (dat ze heeft ze mij verteld). Jouw hond valt duidelijk niet in die categorie.
Ja, nou ja, het is wel fijn dat deze personen op dat moment niet in het ziekenhuis aan het werk waren en meneer de Vries zijn linkerbeen in plaats van zijn rechterbeen hebben afgezet ofzo. Fouten maken kan inderdaad gebeuren; maar in sommige gevallen is het risico gewoon wat groter en kun je best een tweede/derde/vierde/vijfde/zesde keer controleren. Net zolang het nodig is. In het ziekenhuis vroegen ze mij ook om de naam/geboortedatum/behandeling te herhalen toen ik de amandelen van mijn zoontje liet knippen. Niet meer dan logisch dat je daar extra vaak om vraagt tijdens zulke ingrijpende onomkeerbare handelingen.
Karakter verandert over het algemeen echt niet. In heel uitzonderlijke gevallen wel. En dan worden het geen agressieve diereN. Dit is toch helaas aangeleerd gedrag. En het dik zijn, daar ben je zelf bij. Elke dierenarts zal vertellen dat van een gecastreerd of gesteriliseerd dier de verering veranderd waardoor ze sneller dikkunnen worden. Dus je kunt je dier dan het beste op dieet zetten en minder voer daarna.
Wij kunnen het niet aan de hond vragen waar hij voor kwam. Dus controleer je dier op het hok. En in een praktijk werken meerdere mensen en als hier dus iets fout gaat,dan kan dit in een uitzonderlijk geval plaatsvinden. Want geloof me, dit gebeurd bijna nooit. En ook in ziekenhuizen gebeuren dit soort dingen.. verkeerde operaties e.d. ondanks de controle. Helaas. Het menselijk brein is geen robot
Idd zolang je geen plannen hebt om te fokken Is het alleen maar positief om je hond te laten castreren. Meestal worden ze juist liever! Ik vind het een enorme blunder maar zou er geen punt van maken. Ze zullen zichzelf ook wel voor de kop slaan. ..
Wat een gigantische blunder! Ik betaalde dan ook echt geen rooie cent! Hoop niet dat je een fokreu had? Qua karakter: hier eigenlijk altijd alleen maar goede ervaringen gehad met gecastreerde reuen. Minder opgefokt, minder fel en rustiger na castratie.
Wauw! Ik heb een keer een aflevering gezien bij de rijdende rechter en daar was precies hetzelfde gebeurd.
Wat jij beschrijft Is wel uitzonderlijk hoor. Veruit de meeste honden gaan er met gedrag op vooruit. En een hond die 2 of 3 dagen wegloopt? Dan moet je hem aan de riem houden en binnenshuis. Zou mij niet overkomen. We hebben (o.a) een rottweiler die helemaal gek is op loopse teefjes maar daar ben je toch zelf bij. Vind dat je niet vriendelijk over je huisdier praat.