Dik voor de zwangerschap..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Biscuit, Nov 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biscuit

Biscuit Lid

Nov 21, 2007
    18
    0
    0
    Breda
    Hoi hoi,

Ik ben zelf aan aan de zware kant (83 kg bij 1.70 m) en was altijd heel erg bang om nog dikker te worden door een zwangerschap.
    Ik ben ook bang dat ik er na de zwangerschap "helemaal niet meer uit zal zien...."
    Herkent iemand dit?
    En kunnen jullie mij enigszins geruststellen?

2. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    ik ben ook dik, 1,70m en 95kg. Ik ben tijdens de gehele zwangerschap juist weinig aangekomen. Ik was op 30 weken nog maar 6 kilo bijgekomen, nu in totaal 9 kilo. Mijn VK zei dat het wel vaker is dat als je stevig bent je minder aankomt tijdens de zwangerschap.

3. Alida27

Alida27 Actief lid

May 11, 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Ik ben ook dik,en ik was juist heel erg trots op mijn
    zwangere buik!
    Nu ik bevallen ben valt het mij 200% mee wat er
    zogezegd " overblijft" ..
    Je werkt er tenslotte ook zelf aan mee!

Geniet van de zwangerschap!
    Groetjes,Alida

4. jody

jody Bekend lid

May 13, 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Nou hoe het er straks uit komt te zien weet ik nu nog niet.
    Maar ik was ook 85 kg bij 1.73m. (veel te zwaar) en nu weeg ik al 98 kg!
    Het is wel schrikken, maar ik geniet gewoon van ieder moment van de zwangerschap. Hierna ga ik wel weer lijnen en naar de sportschool hoor. Ik denk niet dat het anders geweest zou zijn, als ik minder had gewogen vooraf.
    Niet te druk om proberen te maken hoor ;) Als jij je lekker voelt, en de kleine groeit goed, dan is het gewicht niet zo belangrijk. (alleen af en toe wel lastig :) )

5. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

Oct 9, 2007
    505
    0
    0
    Hoi,

ook ik was voor mijn zwangerschap al te zwaar (95 kilo, 170 cm) en toen ik na een week of 8 mijn broeken niet meer aankon vond ik dat vreselijk. Ik had echt het idee dat iedereen naar me keek en dacht "jeetje, die is ook weer aangekomen", maar nu weet iedereen dat ik zwanger ben, en blijkt dat ze dat dus helemaal niet hebben gedacht en dat het ze niet eens was opgevallen.

De een heeft ook na 8 weken al zwangerschapkleding nodig, de ander pas veel later, en ik was dus toevallig heel vroeg. Maar ik heb nu 2 weken zwangerschapsbroeken aan, niemand die het ziet maar het zit echt heeeeerlijk!

Verder eet ik gewoon normaal, wel wat vaker op een dag kleine beetjes omdat ik anders misselijk word, maar wel gezond en ik snoep weinig omdat ik daar ook weer misselijk van wordt. Maar toch ben ik al 5 kilo aangekomen...
    Dus ik weet ook niet waar dat aan ligt, mijn eetgewoontes in ieder geval niet, en ik probeer me er dus maar niet te druk om te maken. Na de zwangerschap ga ik wel weer naar de sportschool...!

Gewoon lekker genieten van het wondertje in je buik! ;)

6. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi hoi hier nog een flinke meid !
    ik ben 1.68 en woog voor de zwangerschap 83 kilo ! was ik niet blij mee maar wel 4 maanden ervoor gestopt met roken en dus al 8 kilo van aangekomen ...
    ik was ook zo bang om veel aan te komen en nu nog om eerlijk te zijn ! ik wil niet boven de 100 uitkomen maar ik weet nu al wel dat je dat niet in de hand hebt !
    wat stevigere meiden zoals wij (want ik vind mezelf niet dik maar stevig ! ) komen minder snel aan !
    ik ben tot nu toe 4.5 kilo aangekomen
    Tja lijnen kan en mag echt niet hoor en na de bevalling wil ik weer terug naar 75 dat vind ik al echt geweldig dan ! maar tot die tijd geniet ik wel van mijn zwangerschap want misschien mag je het maar 1x meemaken en dan zou je achteraf spijt hebben dat je er niet van genoten hebt !
    ik ga nu 2x per week op de weegschaal en meer ook niet en helemaal geweldig bij mijn VK wegen ze ook niet die vragen er nog niet eens naar .... dat maakt voor mij wel veel verschil hoor ik hou het liever zelf bij maar inmiddels ben ik zo ver dat dat me ook niet meer uit zou maken !
    oh en ik liep met 8 weken ook al in positiebroeken en die ik toen heb gekocht zijn nu echt aan mijn kont en benen een maat te groot al !
    ik ben alleen bij mijn buik aangekomen en die is mooi rond en groot !

7. Biscuit

Biscuit Lid

Nov 21, 2007
    18
    0
    0
    Breda
    Dat stelt me enigszins wel gerust. En het is idd ook zo dat je lekker moet genieten van die 9 maanden, dat het ook zo weer voorbij kan zijn.
    Maar laten jullie er veel eten/drinken voor staan? Wat eten jullie zo op een dag? Ik merk dat ik nu, nu ik wat misselijk ben, toch een hele dag door kleine beetjes eet, om die misselijkheid weg te krijgen. En ik probeer er op te letten, maar had gisteren zoveel zin in winegums... (eet ik bijna nooit......nu ineens veel zin in) en dan ben ik al bang dat ik straks een olifantje ben...
    :cry:

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Voor mijn zwangerschap woog ik 72/1.70 lang. Ik was net van 86 kilo naar de 72 gegaan. De eerste 8 weken was ik al 10 kilo aangekomen. Alleen maar omdat ik niet meer op dieet was. Verder ben ik aangekomen tot 99 kilo en nu 5 maand na de bevalling zit ik nog steeds op het gewicht van net na de bevalling. 87 kilo. We zijn nu bezig voor de tweede en ik heb het gevoel dat ik dan niet meer zoveel ga aankomen. Voor mijn idee is het zo als je al zwaar bent dat je dan niet persé veel hoeft aan te komen. Je hebt wat vet opgeslagen hier en daar en daar kan je kindje dan ook van "meeeten".

En niet te druk over maken, dan kom je meer aan.(tenminste dat is bij mij zo)

9. Niet meer actief

Ik kan je op 1 vlak geruststellen. Afvallen na de zwangerschap, ook als er veel af moet: het lukt! Zie naar de foto op die motor in mijn album, daar was ik wel echt op mijn magerste en ik deed elke week 2 keer oefeningen bij bodystyling wat heel duur is.

Ik woog voor de zw sch van mijn dochter in 2004 68 kilo bij 1m65. Ik kwam 20 kilo bij en woog dus 90 kilo de dag van mijn bevalling! Nadien ben ik met weightwatchers 40 kilo afgevallen en ben ik zelfs model geworden. Mijn buik is wel nooit helemaal in orde gekomen, ik heb erge striemen en mijn onderbuik had een beetje vel op overschot. Maar dit zag je vaak gewoon niet (op die ene foto bijvoorbeeld zit het shortje erover)

Op je vraag of het er nog uitziet na de zwangerschap: nee... Ik zag er afschuwelijk uit (blubber en flubber en mijn gezicht was opgeblazen) maar een beetje werken aan jezelf en gun jezelf ook toch wel een jaartje geduld... en je kan héél veel bereiken!

Nu zit de schrik er wel in bij mij, ik probeer veel fruit en groenten te eten en niet te snoepen omdat ik niet zoveel wil bijkomen als de eerste keer. Na de bevalling ga ik rustigaan weer met de weightwatchers beginnen en ik vertrouw erop dat het ook dit keer weer in orde zal komen.

Succes en niet teveel piekeren dat is niet goed voor de baby ;)

10. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Ik woog voor mijn zwangerschap 86 kilo bij 1,68m. Ben inmiddels rond de 98 kilo. Tuurlijk hoop ik dat het er na de bevalling zo af is, maar nu maak ik me er niet al te druk om.
    Ik vind zelf dat ik een mooie buik heb, mijn benen en heupen zijn ook wel dikker geworden. Maar ach , het hoort er allemaal bij.
    Ik heb mezelf voorgenomen om straks na de bevalling meer te bewegen en dan komt het allemaal wel goed.
    Moet zeggen dat ik er nu ook niet extra op let met eten enzo. Ik eet nog steeds af en toe een patatje en snoep en chips gaan er ook nog steeds in.

Dus maak je er maar niet te druk om.

Groetjes Debby

11. Biscuit

Biscuit Lid

Nov 21, 2007
    18
    0
    0
    Breda
    Wow Nouky! Dat is wel een verbluffend resultaat! En idd: je moet er tijd voor uittrekken om weer in shape te komen.
    En jullie hebben allemaal gelijk hoor: eerst genieten van die 9 maanden!
    Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige "zware" zwangere ben... ik zie om me heen alleen maar slanke dennen, die vervolgens maar 8 kilo aankomen tijdens de hele zwangerschap..... grrrrrrr..... en na de bevalling meteen weer mooi in vorm zijn....

12. Marsshi

Marsshi Actief lid

Jun 20, 2007
    105
    0
    0
    Ik woog voor mijn zwangerschap 93 kg. Ik ben 1.58cm.... ik ben nu 27 weken zwanger en weeg nu 89.9kg. Ik ben dus afgevallen. Dus ik denk dat het wel goed zit.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hey, wat een herkenning. Ik ben 82 kg en 1.65 m. Dus naar verhouding nog iets meer dan jij.
    Als je heel verstandig en gezond eet, en niet snoept, hoef je helemaal niet veel te groeien hoor. (afvallen mag trouwens bij voorkeur niet hoor, want dan komen de afvalstoffen ook bij de baby terecht)
    Ben nu 26 weken en nog steeds 82 kg.
    Zelf ben ik overal iets smaller geworden, maar m'n buikje is mooi rond!
    Is wel gek om van jezelf te zeggen, maar ik krijg veel complimenten dat ik er zo goed uitzie, en met goed bedoelen ze dan gelukkig wel dat het buikje me goed staat en van mezelf iets minder ben.

Nu vergt 'niet groeien' wel een hoop zelfbeheersing, want je moet dus niet snoepen, en tijdens je zwangerschap heb je soms van die rare onbedwingbare trek. Het is door m'n diabetes dat ik me eraan kan houden, dus ik heb een stok achter de deur.

Nou, heel veel succes ermee!

14. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Ik ben heel slank maat 34/36 en ben bang om veel aan te komen. Ben nu al een kilo aangekomen, want ik eet echt veel meer en veel vetter en zoeter!

15. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    bij mensen die mager zijn gaat het ook sneller met aankomen dan bij ons dikkere vrouwen !
    is dus normaal hoor meid en die engergie heeft jouw lichaam ook nodig ! bij ons is er al genoeg om van te snoepen voor de kleine ;)

Share This Page