Gestopt met roken.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lizzie84, 12 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Ben nu aan de 2e dag begonnen met het stoppen met roken. woensdagavond mijn laatse gerookt. En Oh wat vind ik het moeilijk.

Ik weet dat ik het slecht is veel geld kost. Je kleding stinkt je haren stinken. Ga zo maar door!

En toch, ik ben zo'n gewoonte dier. Ik wil graag gestopt zijn met roken voor dat ik zwanger ben. Maar alleen de stap nemen dat je zegt ik ga nu stoppen. Ik vond het gewoon eng. Gelukkig heeft mijn beste vriendinnetje me een schop onder de reet gegeven. Terwijl ze niet eens weet dat we bezig zijn voor een kleine..

Nu moet ik het gewoon DOEN!

Tips en hulp is welkom...

EN wie stopt er met mij mee?

groetjes Lizzie

2. Lindsayvdh

Lindsayvdh Bekend lid

19 dec 2006
    671
    0
    0
    denk maar dat 1 sigaret ongeveer of iets meer dan 1 oude hollandse gulden kost. Misschien werkt dat.
    Hierdoor ben ik al een een heel stuk geminderd. Nu nog helemaal stoppen :oops:

3. Dorinka

Dorinka Lid

8 jan 2007
    12
    0
    0
    Ha die Lizzie,

Ook ik ben gestopt... Wel al vanaf 1 januari, nee geen goed voornemen gewoon geen zin meer, maar toch gestopt...

De eerste dagen zijn het moeilijkst... :evil:
    Volhouden is het devies...
    Wat mij erg goed helpt bij trek in een sigaret is een glas water drinken en me voorstellen wat het met een eventueel kindje in mijn buik zou doen.. :cry:

Mijn vriend rookt nog wel maar die gaat buiten staan dan wordt het voor mij ook iets makkelijker!

Heel veel succes!

4. lizzie84

Ik was al geminder van zo'n 25-30 naar 12-18 per dag. Dus ik het scheelde al zo'n honderd euro per maand. Maar voor het geld doe ik het niet . Voor mijn gezondheid en voor dat van het toekomstige kindje.

En weetje wat nog het domste is. Afvalllen is geen probleem. Kan van alle tussendoortjes afblijven en geen snoepje aanraken en roken, wat zo slecht is voor mezelf en anderen vind ik zo moeilijk om te laten.
    Erg frustrerend :x

5. Lindsayvdh

Lindsayvdh Bekend lid

19 dec 2006
    671
    0
    0
    Ik snap het heel erg goed. Ik heb er zelf ook problemen mee. Wil zo graag stoppen maar toch neem ik elke keer weer een sigaret. Ik zat op de 10 pakjes per week en nu op ongeveer 5. Nog veelste veel natuurlijk maar vind het wel al de goede kant op gaan. Denk dat ik nicorette kauwgom ga halen. Als ik dan trek krijg dan neem ik een kauwgommetje. Water drinken hou ik niet van heb ik heel egr veel moeite mee dus dat is voor mij geen oplossing. Ik wens je veel sterkte en succes.

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    goed van je dat je al gestopt bent.
    als je een paar weken verder bent vind je het alleen maar stinken.
    ik ben zelf al zo een 5 jaar geleden gestopt , zo van de 1 op de andere dag ,niet om een reden en nu vind ik het stinken , de rook dan want zo shag of sigaretten vind ik wel lekker ruiken zolang er maar geen rook van af komt en ze nog in het pakje zitten.

7. lizzie84

hoi dorinka.

Wat goed dat je al 12 dagen gestopt bent dan. Complimentje.

Hier ook een vriendje wat nog rookt. Maar nee hoor hij gaat niet naar buiten. Als ik zwanger ben dan wordt er niet meer binnen gerookt dus dan kan ook hij nara buiten.

Dat verlangen naar een sigaretje duurt maar een paar minuutjes, stop dan een smintje in mijn mondof neem een slok water.

Meer tips!

8. lizzie84

Dankje sonja. En inderdaad. Straks vind ik het hopelijk zo vies dat ik er niet eens meer aan wil beginnen!

9. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    hey
    ben je al eens op de site van jellinek geweest, daar vind je volgens mij ook tips over stoppen met roken.

www.jellinek.nl

liefs jollie

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Lizzie mijn vriend rookt ook nog gewoon door en is ook niet van plan te stoppen.
    Nu rookt hij zo ie zo al niet zo veel 1 pakje shag in de week .
    maar mochten we zwanger raken en de kleine is er dan dan gaat hij ook maar mooi buiten staan , ik heb zo van jij wilt roken daar kiest de kleine dan niet voor dus hup naar buiten

11. Dorinka

Dorinka Lid

8 jan 2007
    12
    0
    0
    Het moeilijkste vind ik het als je zelf wat gestresst bent of als het erg gezellig is...

12. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Bij mij werkte het boek van Alan Carr erg goed, geeft je inzicht in je verslaving (waarom je rookt) Echt een tip!

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik wil ook gaan stoppen maar ik stel het steeds uit dus ik vind het heel knap dat je ervoor gegaan bent.....

14. lizzie84

Dank jullie wel allemaal.

Mickey: Heb het boe van allen Carr gelezen maar hielp niets :rolleyes:

Fem: als ik het als die hard roker kan kun jij het ook. Je weet waar je het voor doet tenslotte.

lizzie

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Knap hoor Lizzie! Volhouden hoor!

Als het je niet cold turky lukt, dan misschien wel met pleisters?

(hier ook een stopper)

16. relin

relin Lid

3 nov 2005
    81
    0
    0
    planner
    nijkerk
    ik stelde het ook steeds maar uit...
    wou eerst al stoppen...

toen ik ook met de pil stopte (september 2006)
    toen als ik zwanger zou raken
    toen na de feestdagen

....en nu heb ik afgelopen maandag de knoop doorgehakt en nu ben ik ook echt gestopt!

wat helpt is het boek 'stoppen met roken voor vrouwen lezen'
    je kijkt er heel anders tegen aan zodat het stoppen makkelijker wordt...

17. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Ladies,

Goed om te zien dat jullie proberen om te stoppen.
    Ik was in September gestopt, gewoon uit het niets. Bleek ik diezelfde maand nog zwanger te zijn ook, echter werd dat een MK (de 2e).
    Daarna heb ik weinig tot niet gerookt. Toen weer helemaal niet, maar met Oud&Nieuw heb ik toch weer 2 sigi's gerookt. Maar daarna....HELEMAAL niet meer...Dussssssss ik hoop dat nu vol te houden !

Ladies doe jullie best! Het gaat lukken.

Liefs Silla

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inmiddels ruim 2 jaar gestopt!
    Alle stoppers heeeeel veel succes!
    Het is zo de moeite waard :)

19. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Vanaf de eerste ronde gestopt nu 8 rondes verder nog steeds gestopt. Heel af en toe rook ik eens een sigaret, maar dan op het moment dat ik niet in de wacht zit.
    Na zes jaar gerookt te hebben en daarvoor ook maar 1 jaar niet gaat het heel goed. Eigenlijk heb ik alleen zin in een sigaret op feestjes en als ik een dip heb.

Gewoon doen pakje weg en denk aan het goede doel!

20. Niet meer actief

heeey lizzie84

Ik ben ook gestopt met oud en nieuw dus ik hoefde gelukkig niet lang na te denken over de smoes die ik zou gebruiken waarom ik zou stoppen met roken...

Ik heb er gelukkig niet zo moeilijk mee maar nu moet ik wel zeggen dat ik al niet zo veel rookte 7 sigarettjes ofzow.
    Maar wat ik wel nu doe is kauwgom kauwen.
    Deed ik voorheen 1 keer in het halfjaar en nu elke dag de hele dag door hahah ik moet wat met me mond doen denk ik ;)

Deel Deze Pagina