Pfff, slapen overdag,moeilijk hoor...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by manonenemma, Oct 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. manonenemma

manonenemma Actief lid

Oct 8, 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, onze kleine meid slaapt sinds een paar nachten door, van 24.00/00.30 tot 7.00uur. Heerlijk natuurlijk,ik kom ook weer aan mijn rust toe.
    Maar overdag is ze juist weer meer wakker en wil haast niet in bedje slapen...:( Ik probeer het wel, na haar flesje en wat geknuffel en getuttel,als ik zie dat ze in mijn armen in slaap valt,maar zodra ze in bed ligt is het huilen geblazen...Ze vecht volgens mij wel tegen de slaap,want tussen het huilen door is het dan stil, of als ik even bij haar ben om te troosten vallen haar oogjes ook weer dicht (en tussendoor check ik natuurlijk of het geen vieze luier is), maar na een paar minuten begint ze toch weer te huilen (meestal jengelen,soms echt hard :()...
    Ik weet dat het even volhouden is, maar het is wel moeilijk hoor...Het liefst ligt ze de hele tijd bij me denk ik (heb oa daarom ook al een Bondolino besteld, maar als ze straks naar het kdv gaat zal ze toch ook zonder mij overdag moeten kunnen slapen (of ben ik hier nog te vroeg mee om zo te denken???)

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Lekker bij je houden! Ze is 1,5 maand oud.... vergeet niet dat ze 9 maanden lang bij jou is geweest, dag en nacht. En nu moet ze het ineens allemaal alleen doen. Lekker bij je houden hoor, het gaat vanzelf beter. Ik heb hier nooit moeilijk over gedaan en mijn dochter slaapt nu prima in haar bedje.

3. manonenemma

manonenemma Actief lid

Oct 8, 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, daarom heb ik nu dus een Bondolino besteld, zodat ik haar overdag als ze zo is lekker bij me kan dragen (vind dat zelf ook wel knus hoor), en toch een beetje mijn handen vrij heb voor wat dingetjes in huis en de hondjes enzo...

Maar hoe gaat dat dan straks op het kdv? Vanaf 16 december gaat ze daar 3 dagen naartoe, dan zal ze toch ook niet steeds gedragen worden?

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Bij ons mannetje precies hetzelfde verhaal.
    Sinds hij 's nachts wat langer slaapt, merk ik dat hij overdag veel meer wakker is.
    Hij slaapt meestal zo'n drie kwartier tot een uurtje en wil dan weer dat ik hem uit zijn bedje kom halen...

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    hier ook....
    gaat iets beter sinds we stug volhouden met in bed leggen bij tekenen van vermoeidheid (en niet bij ons, in de k-wagen of box laten slapen), en inbakeren. Ik ga wel steeds naar haar toe als ze huilt. Laten huilen doe ik niet aan ;)

6. manonenemma

manonenemma Actief lid

Oct 8, 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, onnodig laten huilen vind ik ook niet nodig...Zodra ik merk dat jengelen huilen wordt ga ik naar haar toe...

Toch wil ik wel proberen haar overdag (tussen 10.00 en 20.30) minimaal nog 1 keer echt in haar bedje te laten slapen...Anders krijgt ze toch te weinig slaap en rust lijkt me...

(nu ligt ze dus, na haar 17.30 flesje in de box omdat wij gaan eten,en valt ze meestal wel weer in slaap...)

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    wij leggen haar dus voor elk slaapje in de wieg tenzij we de deur uit gaan. Dan maar 100x naar boven ;) We merken dt het l beter gt en dat ze steeds ietsje beter zelf in slaap kan vallen. We zijn er nog lang niet maar wij denken dat stug volhouden haar wel leert dat dat dus de bedoeling is ;)

8. manonenemma

manonenemma Actief lid

Oct 8, 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, zo denk ik aan de ene kant dus ook he, en aan de andere kant ga ik dan weer twijfelen en draag ik haar bij me...Verstand en Gevoel komen met elkaar in botsing wat dat betreft...

Share This Page