Ik ben geen kleintje (1.83m) en mijn vriend is reusachtig (2.03m). Welke kinderwagen raden jullie ons aan?
Wij zijn 1.84 en 1.86 en gaan waarschijnlijk voor de stokke trailz. Hierbij zit ook de reiswieg etc. lekker hoog. Viel mij op dat de reiswieg meestal bij mijn knieën stopt. Dat wordt dus heel diep bukken. Ik heb nog niet hoger gezien, maar lees even mee.
Joolz. De stang is verstelbaar en daarbij is juist rekening gehouden met lange mensen. Mijn zwager is bijna 2 meter en mijn zusje 1.64m en ze kunnen hem zo afstellen dat beide prettig kunnen wandelen. Is voor een iets kleinere oppas dan jullie ook wel fijn
Ik vond de joolz super lekker rijden (al kan de stokke trailz nog een tikkie hoger) maar ook daarbij vind ik de bak te laag zitten. En vind een ronde handgreep lekkerder dan een "platte". Maar dat kun je misschien kiezen, dat weet ik niet.
Ik ben niet zo lang maar wij vonden bijv. de bugaboo te laag. Voor ons was de keuze joolz of stokke, maar joolz vonden wij persoonlijk prettiger en hij stond stevig op de wielen (ik ben er met mijn dikke buik tegenaan gelopen aan de zijkant om te testen of hij dan kantelde ) Stokke xplory vond mijn vriend heel mooi, maar niet prettig rijden en vreselijk instabiel. De stokke trailz ken ik niet. Wat je fijn vindt is toch persoonlijk natuurlijk
maxi cosi mura vind ik de bak hoger dan de andere wagens, mijn man is ook 2 meter en vond deze de fijnste. Al eens verschillende winkels afgeweest? Kun je het even uitproberen.
Een Mutsy heeft de bak ook redelijk hoog zitten, maar ik heb hem eigenlijk nog nooit naast een Stokke gezien, dus ik weet niet welke van die twee het hoogst is.
Wij hebben de Joolz genomen ook omdat de bak etc hoog zit. Ik ben 1.73 en mijn man 1.93. Okk loop je er prettig achter omdat je voeten niet tegen de stang schoppen. We zijn er nog steeds tevreden over na 3 jaar!
Ik ben 184 en ml tegen 2 meter en wij hebben de maxi casi mura 4.. beviel/bevalt ons super! De reiswieg was lekker groot en hoog en de wandelwagen kan voor en achteruit rijdend geïnstalleerd worden.
187 en 200 hier, wij hebben een stokke v2. Voordeel is dat alles hoog is en ook de wagenbak is langer (je kindje is vaak sneller groter ). Ook kan het zitgedeelte goed hoog dus je kunt je kindje later ook goed aanschuiven bij een restaurant/cafe als er geen kinderstoel is. En niet onbelangrijk, de wagenbak/zitgedeelte en duwstang kunnen allemaal in hoogte versteld worden, handig voor opa's, oma's, oppassen enzo
Ik ben zelf 180 en m'n man 215 Wij hebben vooral in babypark veel uitgeprobeerd. Kwamen uit bij de bugaboo Buffalo (bak is hoger dan bij andere bugaboo's), joolz of urban jungle (deze heeft 3 wielen). Bij de stokke trapte hij steeds tegen de wagen aan. Wij hebben de Buffalo gekocht. Misschien voor jullie wel iets meer keuze aangezien jouw 'reus' iets kleiner is
Ik ben zelf niet zo lang maar vl wel. Wij hebben de Transit van babydump. Zitten extra adapters bij voor de reiswieg dat hij hoger is. Hij bevalt ons verder prima.
Kijk ook eens naar de cybex priam. Minstens zo hoog en stevig als joolz, maar ergonomisch beter (kindje kan bijv in zitje helemaal plat ipv knik bij kontje/knie) Wij wilden om andere reden hoge bak maar vonden de stokke te onstabiel aanvoelen.
Kijk eens naar deze: Dubatti.com | The ultimate stroller Bij de dubatti is zelfs het zitje/bak in hoogte verstelbaar! Wanneer er een 3e komt gaan wij voor deze
Stokke kinderwagens zijn hoger dan de Joolz is mij verteld. Zelf hebben wij de Stokke Xplory genomen. Ik zou me gewoon laten informeren bij een winkel!
Mima Ziet hem bijna nooit en je leest er ook nooit wat over, maar dit is echt een hoge kinderwagen. Hoger dan de joolz en ook nog een stukje hoger dan een stokke. zowel de bak als wandelwageninzet
Wij (ik 1.80 en ml 1.92) hebben gekozen voor de Stokke Crusi. We hebben zo'n beetje alle kinderwagens geprobeerd, maar bij de Stokke ligt de bak toch het hoogste.