Hebben dames dat hier gebruikt na de bevalling om je buik weer als van ouds te krijgen? Heb aan het begin van mijn zwangerschap dit onderwerp al horen vallen, maar toen dacht ik we zien het wel. Aangezien ik nu elk moment zou kunnen bevallen begin ik het me toch steeds af te vragen... Wat zijn jullie ervaringen?
Bedenk me ineens dat deze topic hier misschien niet helemaal thuishoort..?? Hoe kan ik dit verplaatsen?
Je kan bij het uitroep tekentje boven je berichtje aangeven dat de moderator en verzoek krijgen. Ik heb na m'n keizersnee wel een sluitband gebruikt, sluitband Louise van motherwear. Was heel fijn met de pijnlijke buik en op kunnen staan zonder hand op m'n wond te drukken, op m'n zij kunnen liggen zonder pijn en zonder dat m'n losse buik opzij rolde. Na een week of (? Is 5 jaar geleden) 2-3 denk ik niet meer gebruikt. Na de tweede bevalling niet gebruikt, geen keizersnee en hoogzomer.
Ik heb het niet gebruikt. En het enige verschil in mijn buik van voor en na de zwangerschap is mijn navel. Mijn navel lag eerst redelijk strak op de oppervlakte en nu is hij ietsjes naar binnen gezakt
Geen buikband gebruikt, maar een corrigerende top. Of het nou echt geholpen heeft of niet, het zat in ieder geval stukken fijner met het topje aan. Mijn buik voelde anders maar "raar" na de bevalling. Het is het proberen waard toch? Het zit in ieder geval fijner/steviger
Bij de eerste heb ik zo'n speciaal korset-band achtig iets gebruikt, maar zat zo niet comfortabel dat ik 'm na 2 dagen in de kast heb gegooid. Na mijn 2de zwangerschap dag na de bevalling corrigerende hemdjes van de Hema gaan dragen. Dat zat wel heel prettig. Geen "losse" buik, minder last ook van m'n buik en rug, vond 't ideaal. Nu heb ik geen makkelijke huid, dus het heeft bij mij (helaas!!) niks bijgedragen aan het herstel (voor wat mogelijk is, want na korte tijd weer zwanger). Maar, alles was al uitgerekt na m'n eerste zwangerschap.. Als je net zo'n huid hebt als ik (totaal niet rekbaar en vol striae) dan zou ik de allerbeste buikband nemen die er bestaat en het oncomfortabele voor lief nemen. Wat heb ik een spijt gehad..
Een sluitband/sluitlaken is ook nmiet bedoeld om je buik weer in de juiste vorm te krijgen maar om je bekken te ondersteunen en sneller te laten herstellen. Ik heb ook die Louise band en vond het wel fijn als ik wat langer moest staan of lopen in de eerste paar weken. Voor je buik helpt het echt niets, dat moet je zelf weer strakker sporten nadat je diastase weg is.
Ik heb een belly bandit gebruikt. Ik vond het idee van 'buikspieren terug op hun plaats' wel logisch klinken. Het is in ieder geval helemaal goed gekomen met mijn buik muv van mijn navel, die wordt nooit meer hetzelfde.