Even een vraagje....mijn vrienddin heeft een meisje van 8 maanden en die krijgt geen flesvoeding meer....maar hier zitten toch nog heeel veel voedingstoffen on woe ze nodig hebben? De voeding is er toch niet voor niets tot nr 6!!?? Of ben ik gek? Zijn er meer moeders wie met 8 maanden zonder de voedingen doen?
Heb je haar gevraagd waarom ze geen fles meer geeft? Krijgt ze nog wel iets anders van zuivel? Wat onwijs raar zeg...
8 maanden vind ik ook wel wat vroeg, maar als er geen allergieen in de familie voorkomen kun je vanaf 9 maanden koemelk geven. Er is inderdaad melk t/m nr 6 maar dat is niet verplicht ofzo . Dreumesmelk en peutermelk en dergelijke zie ik zelf het nut niet van in.
Ja maar dat moet je toch nog in een fles aanbieden neem ik aan? Dus of het nu kunstvoeding of koemelk is, je zult t toch in een flesje moeten geven?
Waarom? Je kunt het toch ook in een tuitbeker of gewone beker geven. Als je kindje dat al kan. Een fles is toch niet verplicht?!
Misschien weigerd haar kindje de flesvoeding? Je gaat vanaf een maand of 6 tot een maand of 12 langzaam afbouwen om met 12 maanden (bijna) geheel van de flesvoeding af te zijn...
Ze krijgt pap met water aangemaakt en danootje geloof ik...de rede is dat ze de fles geven maar lastig vond...ze zei zo de nutrilon ook de deur uit! Nu krijgt mijn meisje van 10 mnd nog drie a vier flessen....dat is dan weer het amdere uiterste....ze heeft ook wel kma....en ze eet bijna geen brood...pff dat is weer een amder verhaal...haha
mijn dochter zit nu nog op 2 flessen, ze is net 7 maanden.. ik ben bang dat zij ook gauw van de flesvoeding af is.
Die pap die je aan moet maken met water is gemaakt met opvolgmelk dus dan krijgt haar kleintje iig nog 1 voeding van opvolgmelk.
Mijn dochter was 6 maanden toen ze geen fles meer wou, we kregen er niets in en met de fles was het krijsen Na een week werd ze opgenomen ivm uitdroging en ze bleek verborgen reflux en door dat maagzuur was haar slokdarm beschadigt waardoor ze na zoveel maanden dus niet meer wou drinken Na een week ziekenhuis en medicatie ging het weer perfect en de slokdarm was mooi geheeld, maar drinken deed ze niet meer Wij hebben haar toen in de ochtend middag en avond pap gegeven, en dan echt pap dat we moesten lepelen laat maar zeggen, 07.30 pap 10.00 fruit 12.00 broodkorst en pap 15.00 koekje sabbelen 16.30 groente met de pot mee eten Na het eten volle yoghurt of kwark En om 20.00 weer pap Dit schema kregen we mee van de kinderarts en ze deed het er prima op, sinds ze 6 maanden is dus al geen fles gehad, is helemaal niet erg zolang ze de nodige dingen maar binnen krijgen
Ow daar heb je wel gelijk in. En zo bedoel ik het eigenlijk niet. Maar ze zullen toch genoeg zuivel binnen moeten krijgen? Ik ga er vanuit dat ze toch nog minimaal wel 1 of 2 melkvoedingen nodig hebben die op de een of andere manier met tuit of fles of rietjesbeker naar binnen moeten?
Nou dat is het nou juist...ik denk niet dat ze genoeg andere dingen erbij krijgt...maar goed ieder zijn ding...
Los van dat ik het heel vroeg vind voor geen fles (of beker melk) meer, is pap met opvolgmelk (die er soms dus inderdaad al aan toegevoegd is) naar mijn idee net zoveel een melkvoeding als een fles. En een toetje gaat op een gegeven moment ook een deel zijn van de hoeveelheid melk die ze binnen krijgen (vind een Danoontje zelf niet nodig voor een kind van 8 maanden, maar goed, dat is een mening).
Hier met 7 maanden op 4 flessen 3 x 200 en 1x 100 ml. Vanaf 1 jaar kun je er voor kiezen gewone melk te geven 8 maanden lijkt me erg vroeg. Maar dat vind ik
Ik vind het ook wel vroeg, maar als het kind gewoon melk drinkt (fles of beker maakt niet uit) en pap eet, waarom niet? Het is de bedoeling dat ze leren hun voedingsstoffen uit het eten te halen dat ze krijgen (fruit, groente, brood, etc) Als dat kindje al zo goed kan eten, waarom niet? Wij zijn zelf met 11 maanden gestopt met opvolgmelk, de fles had hij nog wel met gewone melk, gewoon omdat het lekker is
De voedingen zijn er tot nummer 6 om één simpele reden; omdat de fabrikanten hopen geld te verdienen hiermee. Nummer 1 en 2 zijn noodzakelijk, vanaf nummer 3 kun je ook gewone melk geven en zit er geen toegevoegde waarde meer aan opvolgmelk. Volgens mij is de richtlijn tot een jaar om 500ml zuivel binnen te krijgen. Pap telt hier ook in mee. Hier zitten ze nog op 3 of 4 melkvoedingen per dag maar dat is borstvoeding dus nog weer anders. als ik werk drinken ze wel gewoon uit een fles (gekolfd of kunstvoeding)
jammer dat ze het lastig vind... ik vind het al zo snel gaan allemaal, heb de "4 uur fles" ook al vaarwel gezegt en heb dus nu "nog maar" 3 flesjes per dag wat ik haar geef, en als ik werk is de middag fles zelfs al bij de gastouder vind het nog zo'n gezellig momentje op schoot met de fles... weet ook wel dat ze daar met 5 maand zo goed als vanaf gaat zijn Goh wat zal ik dat missen zeg een flesje geven... gelukkig gaan mn broer met zn vriendin nog voor een kleintje dus misschien kan ik daar nog wat flesmomentjes wegsnoepen hahahah