wat is de beste lig houding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door parel1988, 17 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik lig ook nog steeds op mijn buik! soms mijn rechter knie opgetrokken, soms de linker :) als ik mijn draai niet kan vinden neem ik een paar sierkussens van de bank die ik dan onder mijn benen leg enzo..

2. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    op me buik liggen kan ik hellemaal niet
    heb ik net het idee of ik me kleine plet haha

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Zo'n voedingskussen is echt een uitkomst! Ik heb die van de Hema en vindt m prima hoor!

4. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    wat ik hier te horen heb gekregen is dat je vanaf week 14 ongeveer helemaal niet meer op je rug mag slapen omdat dan het gewicht van de baarmoeder de placente plet (zoiets) en er een kans is dat je kindje dan te weinig zuurstof krijgt.
    beste is inderdaad je linkerzij ivm doorbloeding van placenta.

maar god wat moeilijk, want op mijn rechterzij word mijn blaas geplet, mijn linkerzij heb ik veel meer last van maagzuur en op mijn buik tsja..
    dus ik zit nu hele nachten recht op, te vloeken en tegen mijn (slapende) vriend te vertellen dat ik hem haat omdat hij wel lekker ligt te pitten..

nog maar 12 weken, en dan mag ik wakker liggen omdat iemand anders me wakker houd!

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    je mag wel op je rug liggen hoor. alleen kan je het na een tijdje zelf benauwd krijgen omdat het gewicht dan op een belangrijke slagader ligt (niet idereen heeft hier last van)

btw bij sommige vrouwen (net als bij mij) ligt de placenta tegen de buikwand aan (aan de voorkant dus) het kindje merkt er dus helemaal niets van. alleen kan eht zijn dat je het zelf gewaar word ofzo.

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Op mijn rug ligt het idd niet lekker meer. Probeer ook op mijn zij te slapen, maar soms wordt ik wakker en dan lig ik op mijn buik... voel me dan meteen schuldig... kan toch geen kwaad voor de kleine toch? Ben een echte buikslaper, dus moet het mezelf echt afleren!

7. jessica1

jessica1 Niet meer actief

Geplaatst: Do Jul 17, 2008 3:50 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Op mijn rug ligt het idd niet lekker meer. Probeer ook op mijn zij te slapen, maar soms wordt ik wakker en dan lig ik op mijn buik... voel me dan meteen schuldig... kan toch geen kwaad voor de kleine toch? Ben een echte buikslaper, dus moet het mezelf echt afleren

ik lig zelf nog elke avond op me buik
    tot dat ik van me schoonmoeder te horen kreeg dat het niet mocht :S slecht voor de baby zei ze
    onzin dus had het gevraagd aan me gyn en die zei dat de baby in z'n waterzak ligt dat het daar helemaal niks van merkt en dat ik gewoon op me buik mocht liggen alleen is het na een tijdje voor sommige vrouwen niet meer prettig
    maar tot nu toe slaap ik nog steeds op me buik en zo val ik heerlijk in slaap

8. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Links liggen ivm de placenta? En niet op je rug liggen ivm de placenta? Bij iedereen ligt de placenta toch weer ergens anders! Dus dat lijkt me eerder persoonsgebonden, waarschijnlijk is dat bij jullie zo, maar kun je dat niet bij iederen toepassen?!

Bij mij ligt de placenta aan de voorzijde, dus als ik op mn rug ligt heeft i bij mij juist de ruimte. Kan zijn dat ze naar jullie situaties hebben gekeken, maar denk niet dat daar een regel voor te maken is.

Volgens mij is de beste manier om te liggen....... hoe je zelf het lekkerst ligt :)

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik lig ook nog steeds half op mijn buik....
    idd met een been opgetrokken.. heerlijk hoor!
    Een paar weekjes terug was ik vol op mijn buik met mjn benen gestrekt in slaap gevallen... en toen ik werd ik wakker van een gewoel in mijn buik...! kleintje liet wel ff merken dat hij het nu toch echt genoeg vond ;)

10. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb nog lang op mijn rug kunnen liggen maar ondanks dat mijn placenta voor ligt voel ik nu dat het eea wrdt afgekneld. Ik lig s nacht een beetje van mijn linkerzij nar mijn rechter te rollen...
    Het lekkerste lig ik als ik mijn dekbed ond mijn buik prop dat is net de verhoging die ik nodig heb.
    Voedingskussen ligt lekker voor buiten of ls ik rechtop lig maar voo de nacht is et voor mij niet geschikt.

11. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik heb gisteren ook een voedingskussen gekocht, want ik kon mn draai in bed steeds niet vinden. Ik heb vannacht heerlijk geslapen!

Maar ik heb ook ergens gelezen dat je het beste op je linkerzij kan liggen. Op je rug is slecht omdat je ingewanden dan je vena cava (holle ader) die het bloed van je benen naar je hart terugbrengt afklemt.

12. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0

Het beste is dat je slaapt... of dat nou op je rug, zij of buik is.. slapen! Als je iets afklemt dan draai je je vanzelf wel om in je slaap. Dus niet geforceerd op je zij gaan liggen e.d. Ik kan ook niet goed op mijn rug slapen maar begin vaak wel zo ivm rugklachten.. in de loop van de nacht draai ik vanzelf.

Deel Deze Pagina