Hoi, Bij ons op het werk zijn er veel mensen boventallig, er moeten 35 mensen uit, landelijk, nu ben ik arbeidsgehandicapt en gedeeltelijk afgekeurd, weet iemand toevallig een website waar ik daarover meer informatie kan vinden om me goed voor te bereiden? Of weet iemand wat mijn rechten dan zijn? De website van het UWV heb ik bekeken maar daar staat niet wat ik zoek. En nu ik toch aan het vragen ben, weet iemand hoe een gedeeltelijk afgekeurde, arbeidsgehandicapte vrouw ooit weer werk vindt? Ik heb een HBO diploma en ik werk al 10 jaar voor deze werkgever, genoeg ervaring dus, alleen werkgevers zijn nogal voorzichtig met het aannemen van gezonde mensen op dit moment, laat staan iemand met mijn medische dossier . Bedankt alvast
Als arbeidsgehandicapte kan je volgens mij gesubsidieerd worden, wat interessant is voor een nieuwe werkgever(lopen minder risico) Maar moet wel zeggen dat dat in ieder geval een aantal jaar geleden zo was. Via het uwv zal je dan een arbeidsdeskundige toegewezen krijgen. Hopelijk wordt je niet ontslagen meid!
ja klopt inderdaad van die subsidie, geen idee of het de moeite waard is voor een werkgever.....bedankt voor je antwoord, ik hoop ook dat ik de dans ontspring!
Dat is inderdaad zo. Werkgevers krijgen een afdrachtsvermindering op de loonbelasting waardoor je voor hen goedkoper bent. Daarbij, als je ziek wordt, val je onder de zogenaamde vangnetregeling waardoor het UWV je loon doorbetaald en de werkgever daar geen kosten aan heeft. Neemt niet weg dat niet veel werkgevers dat weten of denken dat het een heel 'gedoe' is... terwijl dat echt niet zo is. Succes meid! Groetjes, Josien
ja dat merk ik ook aan werkgevers, dat ze het als ´gedoe´ ervaren. zelfs mijn eigen werkgever heeft vaak geen idee hoe dat nou allemaal ´werkt´ (administratief) bij mij. informatie erover vinden is ook niet makkelijk moet ik zeggen, ik ben best een ervaren internetsurfer maar ik kan er weinig op vinden.
ik ben dus inderdaad, samen met nog 4 collega´s ontslagen vanaf januari geen werk meer maar wel 9 maanden sociaal plan en dus hoop ik genoeg tijd om wat anders te vinden.
ik wou even laten weten dat ik herplaatst ben binnen het bedrijf, ik kan dan in januari gelijk doorstromen, ideaal, dezelfde voorwaarden, nog steeds een vast contract alleen een andere functie, ik ben blij!!