Of wellicht iemand die zegt ohhh ja dat ken ik.. opeens zie ik dat de teen van zoon een gekke kleur heeft.. Het doet geen pijn, het jeukt niet. Voelt niet warm. Hij zegt dat hij dit al een paar dagen zo is…
Heb wel eens gelezen dat je een dergelijke verkleuring/uitslag na het doormaken van een corona besmetting kan krijgen, juist bij kinderen. Maar kan ook best iets anders zijn natuurlijk.
Ik ben geen huisarts, maar waar ik aan dacht heeft hij toevallig teenslippers gedragen? (een reactie daar op, bijv rubber/latex allergie)
Mhhhh oké, zwemmers eczeem klinkt aannemelijk maar die slippers ook.. Morgenochtend toch maar even de huisarts bellen, je kan een foto appen, wellicht kan hij op die manier een diagnose stellen
Ik dacht aan hetzelfde Of teenslippers die kleur afgeven (zie de foto maar heel klein dus niet zo duidelijk)
Denk persoonlijk geen reactie op de teenslippers gezien dat z’n tweede teen echt helemaal van onder tot boven rood/verdikt/glad/ietwat gezwollen is, ook aan de bovenkant (waar een teenslipper niet komt). Zwemmerseczeem zou idd. kunnen, maar mogelijk ook een ontsteking. Als je de HA kan bereiken zou ik meteen even vragen of hij/zij wil kijken naar het stuk huid aan de buitenkant van de nagel van de grote teen. Voor wat ik kan inschatten van deze foto af, lijkt het mij op een beginnende ontsteking namelijk. Meestal wordt dan een sodabadje voor enkele dagen geadviseerd incl. de bijbehorende haken en ogen, maar weet niet of dat in dit geval kan/ wenselijk is gezien de andere plek waarvoor je eigenlijk dit topic opende. Goed dat je morgen contact met de HA opneemt. Hij/zij zal het toch het beste weten
Sodabadjes worden al heel wat jaren afgeraden bij wondjes en infecties. Het doet meer kwaad dan goed. https://www.nursing.nl/nieuwe-richtlijn-ontraadt-biotexbadje-bij-acute-wond-1293177w/