Wat is de beste tip die jij gehad hebt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mien30, 15 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit werkt echt met veel vlekken. Ik kende deze tip wel, maar afgelopen weekend maar weer eens toegepast en werkte weer hartstikke goed :)

2. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Als je een pan aardappels/groente/rijst/spaghetti of wat dan ook wil koken: eerst even met een beetje (olijf)olie aan de binnenkant van de pan een lijntje trekken. Je zal zien dat de pan niet of veel minder snel overkookt

3. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Kind met bellenblaas gespeeld en heeft het overzicht heen gekregen. Leg de kleren maar 1 dag in goed koud kraanwater. Als je het helemaal kan missen laat ik het ook nog wel eens nog langer liggen dan ververs ik het water ook nog wel eens. En daarna normaal wassen heb je geen vreselijke vlekken.
    Mijn ervaring is ook met zonnebrand heb je dat in de kleren leg dat ook maar in koud water.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Nou, ik las hier de tip om erge vlekken vlak voor je de kleding in de wasmachine gooit even in te sprayen met dasty. Toen zelfs mijn schoonmoeder de smoezelige, zwart zand vlekken niet uit Juventus tenuetjes kreeg, wilde ik ze bijna weggooien. Maar nu: weer stralend!
    Ben overigens niet van plan dit bij alles te gebruiken, want het is best een chemisch goedje natuurlijk. Maar dit vond ik super cool (vooral omdat het mij wèl lukte :D)

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Oh en dat als je borstvoeding geeft je het spul voor alles kunt gebruiken. Tegen harde snotjes in de neus, bij dichte neusjes, bij eczeem huidjes, in het badje, tegen geïrriteerde oogjes. En ook bij je eigen zere tepels of andere ongemakken. Druppeltje erover heen wrijven.
    Jammer dat die borsten niet voor altijd wat druppels op voorraad kunnen houden.

Oh en de aller aller beste tip, gekregen op een ander forum (toen ik net moeder was en onzeker):

“Geef de moeder in jou de tijd om te worden wie ze is.”

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vicks onder de voeten smeren bij hoesten en verkoudheid.

Als je rode wijn morst krijg je dit eruit door er spa rood overheen te gooien.

Nellie4 vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Dat doen wij met pizza :D

Milkyway7 en JupitR vinden dit leuk.
  8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Ik doe er altijd een klein mespuntje boter of Croma bij, zelfde effect!

9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.714
    7.194
    113
    Vrouw
    Wij deden dat met kip! Veel handiger dan snijden.

Maar nu eten we vrijwel geen kip meer.

10. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Iemand nog een tip tegen die vreselijke bellenblaas vlekken ná het wassen? Zo irritant, al zoveel shirts mee verpest. En bellenblaas krijgen ze niet van mij!

11. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Pizza knippen net als kip

Spatel op een pan om overkoken te voorkomen

Als je het geld niet hebt kan je het ook niet uitgeven. Met andere woorden lenen is net done. Behalve voor een huis

Neuzeke en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  12. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Bij mij ook niet meer. Maar soms gebruiken ze het op de bso. Paar jaar terug kwam ik achter de koud water truuk

Deel Deze Pagina