Sorry hoor dames, maar ik moet even mijn schrik van mij afschrijven. Vandaag heb ik een 'ongelukje' op mijn werk gehad. Ik werk als verpleegkundige met mensen met epilepsie. Een cliënt viel bijna, die wou ik opvangen, maar dit mislukte een beetje. Ik verloor mijn evenwicht en ik viel met cliënt bovenop mij, op de grond. Client probeerde weer te staan, maar viel toen met zijn billen goed hard op mijn buik. Ik ben ruim 12 weken, dus ik verwachtte niet echt dat het veel schade kon hebben, maar wel enorm geschrokken. Nu spierpijn gevoel in mijn buik, met een beetje menstruatie achtige krampen. Ik ben een enorme angsthaas geworden en heb daarom de verloskundige gebeld. Ze vond het wel raadzaam om even naar het hartje te luisteren. Ze was in de buurt en kwam daarom langs met het dopler apparaatje. Ze hoorde zacht op de achtergrond de hartslag van de baby. Alles was goed, volgens haar. Nu geloof ik echt wel dat ze bij twijfel verder onderzoek zou doen, en bij 12 weken zul je ook nog niet zoveel anders kunnen doen, maar is dit onderzoek voldoende? Ik bedoel, is het horen van de hartslag evenveel 'bewijs' als een echo laten maken? Graag jullie reactie, zodat ik weer gerust kan zijn
Het gaat er om of je kindje nog leeft. En dat kan even goed met een doppler worden gecontroleerd. Je kindje zit in een grote blaas met vocht en zal niet direct schade oplopen van hetgeen er is gebeurd. Jij als zwangere hebt er meer last van dan je kleintje. daarnaast ben je nu 12 weken zwanger zeg je... je baarmoeder zit in dit stadium ook nog goed verstopt achter je schaambeen... dus extra bescherming
O wat schrikken!! Gelukkig heb je het hartje gehoord! Je kindje zit indd nog goed verstopt maar toch zal ik ook me angsten hebben als dit mij gebeurde.
@ NewYork Pfff, ik kan me voorstelllen dat je behoorlijk geschrokken bent. Maar zoals de dames eerder ook al aan gaven, hart actie is belangrijk En eerlijk, een echo vertelt je niet heel veel meer....