Inwendig niks te zien, uitwendig wel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MvN, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

#1 MvN, 30 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2010
    Was ik alweer!

Vandaag weer een echo gehad en inwendig was niks te zien en ze zeid zelfs dit is in ieder geval niet goed. Toen vroeg ik of ze uitwendig nog is wou kijken en dit deed ze om mij gerust te stellen.

En hier was duidelijk een vruchtzakje op te zien van 11 mm en een dooierzak zonder hartactie.

Maar ik ben toch al 6.2 wkn zwanger. Dan zou t toch moeten kloppen? En hoe kan t dat ze inwendig niks kon zien en uitwendig wel?

Bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi

Dan heeft ze inwendig de baarmoeder waarschijnlijk niet goed genoeg in beeld kunnen krijgen want inwendig heb je eigenlijk veel beter beeld omdat je dichter bij kan.
    Bij 6 wkn en 2 dagen hoef je nog geen hartactie te kunnen zien uitwendig. Het is nog zooo klein en het kan ook zijn dat je toch wat minder ver bent dan je hebt uitgerekend. Waarschijnlijk word de echo over 1 a 2 wkn herhaald, nog even spannend....

Imke

3. MvN

MvN Niet meer actief

Jee bericht terug... pff ik zat zo in de stress en hoopte ook echt dat jij mijn vraag zou beantwoorden aangezien je dat de vorige keren ook deed.

Ze kreeg inderdaad mn baarmoeder niet goed in beeld, ze heeft heel wat lopen duwen en roeren maar t lukte niet dus vertelde ze al dit zit mis want inwendig hoor je altijd wat te zien. Toen vroeg ik of ze uitwendig nog is wou doen en tadaa..

De stress word ik in ieder geval helemaal gek van! want de gyn kreeg de baarmoeder wel goed in beeld vrijdag en toen wist ze nog niet eens zeker of ze wel een vruchtzakje zag. En nu kijkt de vk en zit inwendig niks en ziet uitwendig wel een vruchtzak...

Maak mij maar wakker met de kerst!

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Je zit ook nog echt op een discussie termijn maar dat er nu meer te zien was dan de vorige echo is een goed teken!
    DUs geef niet op!
    Ik duim voor je!

Laat je het ff weten na je volgende echo?

Imke

5. MvN

MvN Niet meer actief

Hoi imke!

We hebben gister een prachtige uk gezien van 0.8 cm! En het hartje klopte perfect! 133 slgn per minuut!! Ben zo blij!

Groetjes

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

he wat superfijn voor jullie!
    Geniet ervan!

Mirjam