Na 6 weken nog steeds niet ongi...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rylie, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ben 6 weken geleden gestopt met de pil en nog steeds niet ongi.
    Heb we l2 testjes gedaan maar negatief. Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik zwanger ben..

Mischien toch maar naar de dokter..

Sorry meiden moest dit ff ergens kwijt.
    Mij vriend maakt zich niet zo'n grote zorgen.. zegt steeds komt wel..

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Vervelend meid dat je dan in die onzekerheid zit! Maar heb je ook geen onttrekkingsbloeding gehad na het stoppen? Als dat wel het geval is, zou ik je niet al teveel zorgen maken. Soms moet het lichaam de cyclus weer ff op de rit krijgen, want je cyclus is door de pil een tijd plat gelegd.

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    ja dat wel, Anders zou ik me echt zorgen maken. LOL

Had alleen het gevoel dat ik wel weer gewoon ongi zou worden omdat ik de pil/spiraal helemaal niet lang heb gebruikt...

4. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Dat zou natuurlijk het mooist zijn geweest als alles gelijk weer goed was. Hoe was je cyclus voor de pil/spiraal?

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Spiraaltje. (4 jaar) werd ik niet echt ongesteld. Altijd maar 1 dag wat bloed verlies. maar was wel regelmatig.

Bij de pil ( 6maanden gehad)vrijwel regelmatig. Altijd rond de 26-28 dagen. Meestal 26.
    Dus ja..
    Hoop maar dat het snel gaat komen ook al heb ik er zo'n hekel aan om ongi te zijn... :(

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik zou het idd nog even aankijken en mocht het heel lang nog duren, dan ff naar de huisarts. Die kan je dan medicijnen voorschrijven om je ongi op te wekken. Toen ik stopte met de pil ben ik in 1 jaar maar 3x ongesteld geweest. Hopelijk gaat het bij jou beter.

7. JoHe

JoHe Niet meer actief

ik zit nu 66 dagen sinds de laaste ongi.
    heb vandaag behoorlijke steken in onderbuik en steken in onderrug.

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    OOH ik hoop niet dat dat bij mij het geval is moet ik eerlijk zeggen... Maar ja, wis wel iets over die medicijnen..
    Maar denk dat ik me niet zo druk moet maken.

JoHe, hopelijk zit het er dan voor je aan te komen en heb je daarna weer een normale cycles. Fingers crossed! voor ons bijde

9. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ johe, misschien een heeeel late eisprong of voorbode voor je ongi? Vervelend hoor zo'n lange cyclus

10. JoHe

JoHe Niet meer actief

ik hoop het ook voor ons twee dat het snel doorkomt.

de dokter wou me niet meer terug zien voor september. :(

11. tricia82

tricia82 Niet meer actief

als je net gestopt ben met de pil dan is het mogelijk om een jaar lang niet ongie te worden.
    dus ze zeggen vaak dat je 5 maanden moet wachten na je laatste pil als je het dan nog niet bent geworden.

12. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoe lang ben je aan de pil geweest?

Toen wij voor onze eerste gingen stopte ik na 7 jaar pil slikken. Het duurde welgeteld 111 dagen voor ik eindelijk ongesteld werd. En dat werd opgewekt door een Provera kuurtje gekregen van de huisarts.

Toen ik deze keer stopte had ik maar 3 maanden de pil geslikt en duurde het 52 dagen.

Je moet je wel realiseren dat je lichaam de tijd nodig heeft om de natuurlijke cyclus weer op te pakken na het slikken van de pil. En bij de ene vrouw gaat dat sneller dan bij de andere.

Ik weet dat het frustrerend is. Heb er zelf midden in gezeten. Maar veel huisartsen zullen geen actie ondernemen binnen 3 maanden.

Succes met afwachten en hopelijk komt het gauw!

13. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Hallo,
    Bindt je niet vast op die 28 dagen, ik zit in ronde 5, en mijn cyclus is zo vergaan,
    30-43-33-42, en nu 32, dus je kunt er echt geen peil op trekken, heel vervelend, maar je moet je lichaam even op gang laten komen, hoe moeilijk dat ook is!!
    Het komt echt hoor!!!
    Succes meid!!
    XXX

14. JoHe

JoHe Niet meer actief

17de eerste menstr. meteen met puil begonnen. met 25/26 jaar 8 maanden gestopt toen weer begonnen en na 3jaar weer gestopt

15. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Bij mij duurde de 1e ronde 114 dagen en de 2e ronde 115 dagen. Helaas zijn er meiden waarbij het nog veel langer duurt. Meer dan afwachten kan je dus helaas niet doen (ja, dat is moeilijk, ik weet het)

16. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Toen ik in 2005 stopte met de pil werd ik pas 3 mnd later ongi.
    Het gebeurt heel vaak dat je niet meteen een 'normale' cyclus hebt hoor. Gewoon afwachten.

17. lautjep

lautjep Niet meer actief

het is heel normaal om te wachten en het op gang te laten komen. 100 dagen is niets bijzonders zeggen ze.
    als je een spiraal hebt gehad dan kan het tot 6 maanden duren voordat de hormonen helemaal je lijf uit zijn. ik ben zelf daarna pas gaan tellen.
    hoop voor je dat het snel doorbreekt

Deel Deze Pagina