Wat is de gemiddelde tijd om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dani1983, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

als je net pas begonnen bent en je je al zorgen loopt te maken over hoe lang het zou kunnen duren voor je daadwerkelijk zwanger bent, dan heb je nog een erg lange stressvolle zit.

probeer je daar niet op te focussen en leef gewoon zols je altijd al deed, alleen wat extra klussen tijens je vruchbare momenten
    dan maak je het ook niet zo onmogelijk voor jezelf

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    bij mij heeft het 4 jaar geduurd,
    na 2,5 jaar werd eindelijk endometriosche ontdekt.

3. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Ik sluit me bij de bovenstaande reacties aan, je kan er niks van zeggen. Bij mijn oudste zijn van na 7 maanden proberen zwanger geworden, bij mijn jongste was het in de eerste ronde al meteen raak. Nu gaan we voor de derde en zitten we inmiddels in ronde 6. Geen touw aan vast te knopen dus.

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik sluit me bij iedereen aan. Natuurlijk is het elke keer een domper, maar snuffel eens rond in dit forum en dan weet je dat er velen zijn die er veeeeee langer op moeten wachten. Je moet gem uitgaan van een jaar!!! Als je je nu al gek gaat maken wordt het erg zwaar. Geloof me.
    Hier na ronde 6 1e keer en ronde 8 2e keer (maar na ronde 2 een miskraam)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De teleurstelling went hoor :) Op het laatst was ik er een stuk minder mee bezig (en had ik alle soorten kwaaltjes rond mijn NOD wel een keer gevoeld). Uiteindelijk was het toen overwacht na 8 rondes en iets meer dan een half jaar raak.

Volgens mij is het ongeveer zo als je nog geen 30 bent je zo'n 15% kans hebt per maand. Verder is het zo ongeveer:

Zwanger in 0-3 maanden: 30%
    Zwanger in 0-6 maanden: 70%
    Zwanger in 0-12 maanden: 80%
    Zwanger in 0-24 maanden: 90%

Ongewenst kinderloos: 3 tot 5%

Eventjes geduld dus en niet te snel paniek!

Deel Deze Pagina