Wat als je vliezen breken en je bent niet thuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door loncocacola, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Stel ik ben rond mijn uitgerekende datum nog ergens aan het winkelen ofzo iets (dus ergens beetje ver van huis) en de vliezen breken plotseling. Wat moet je dan doen eigenlijk?

Moet je ook rond je uitgerekende datum maandverband of zoiets altijd bij je hebben voor het geval de vliezen zomaar kunnen breken?

Ik heb er echt geen flauw benul van.

Wie heeft hier antwoorden voor mij?

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Naar huis gaan?

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Misschien rond je uitgerekende datum niet meer heel ver van huis gaan...

4. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ja dag!

9 van de 10 keer duurt het nog even voordat de weeen beginnen.
    Dus je hebt zat tijd om naar huis te gaan.
    En vaak gebeurd het ook s nachts.
    Zou me er niet al te druk om maken..

5. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Dat werkt toch ook niet...
    Je mag vanaf week 37 bevallen en als je pech hebt gebeurd dat pas met 42 weken. Ga je dan al die tijd thuis zitten?
    En trouwens, echt niet alle bevallingen beginnen met het breken van de vliezen hoor. Kan ook gerust beginnen met het verliezen van de slijmprop, of gewoon met weeen.
    Ik zou gewoon van huis gaan, en eventueel maandverband gebruiken. Als de vliezen breken, gewoon rustig naar huis gaan.
    Ze zeggen dat, zelfs al is het hoofdje nog niet ingedaald en je vliezen breken terwijl je niet thuis bent, dat je dan gewoon rustig naar huis moet gaan en daar op bed moet gaan liggen (alleen als het niet is ingedaald dus).

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik geloof dat maar bij 10% van de bevallingen de vliezen eerst breken en van die 10% weer 80% in bed dus de kans is heeeeel klein. En anders zijn het de leukste verhalen voor later ;)

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou nou nou, niet meteen zo fel! Ik bedoel alleen maar te zeggen dat als je bang bent dat je vliezen gaan breken dat je dan toch niet ver van huis HOEFT te gaan winkelen. Pfff!

8. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Je weet nooit hoe je bevalling loopt. Ik had nergens last van, mijn vliezen braken, en 25 minuten later had ik mijn zoon in mn handen.
    Nou ik had op dat moment echt niet graag aan de andere kant van Nederland willen zitten hoor!
    Dus ik zou niet continue thuis blijven, maar het ook niet op gaan zoeken om rond je uitgerekende datum nog even ergens ver weg heen te gaan, dat kan je toch daarvoor ook doen.

9. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Klopt, dat hoeft idd niet.
    Ik zie het al voor me dat ik 5 weken thuis had gezeten...
    Mooi niet dus.

10. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    Als je beebje nog niet is ingedaald dan moet je direct gaan liggen, maakt niet uit waar je dan bent....
    Je hebt dan zeker geen tijd om rustig naar huis te gaan!
    Als je dicht bij de auto bent kun je daar nog heen gaan en anders moet je een ambulance bellen!
    Als het wel is ingedaald, dan kun je gewoon rustig naar (zh) huis gaan...

Liefs Kim

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Uhhm... Nou ik denk dat je die maandverband wel kan vergeten als je vliezen breken hihi. Dat red je niet met een maandverband. (waarschijnlijk ook niet met een kraamverband) Misschien met een handdoek hihi.

Ik was rond de uitgerekende datum niet zo heel veel meer van huis, voelde me net een waggeleend. Maar ik zou inderdaad naar huis toegaan.

12. bmk

bmk Lid

7 okt 2007
    45
    0
    0
    dag dames,

Mijn vliezen zijn zojuist gebroken, nog geen weeen. Maar met een dun maandverbandje red je het niet. Heb in een half uur tijd, 1 maandverband, 1 kraamverband en de wc gehad. Nu mijn 2e kraamverband.

ik zou dus ook zsm naar huis gaan, want rondlopen met een zeiknatte broek is niet relaxed.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

bmk, alvast succes!

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oei spannend joh, succes!

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben ook niet ver van huis meer gegaan de laatste 6 weken (ben met 41w3d bevallen) , het voelde gewoon niet prettig.

en er is een groot verschil tussen ver van huis gaan en thuis zitten lijkt me!

Wij hadden wel voor de zekerheid in het kastje in de auto een onderlegger uit het kraampakket liggen. Mocht je ergens zijn alleen en naderhand nog naar huis moeten rijden of als passagier, dan kun je in elk geval de autostoel nog beschermen tegen het vruchtwater wat je daarna nog verliest.

Mijn vliezen zijn uiteindelijk overigens doorgeprikt in het ziekenhuis toen ik 4 cm ontsluiting had.

16. Niet meer actief

Dat is ook achterhaald, dat je direct op de grond moet gaan liggen. Je moet rustig naar je auto gaan en naar t ziekenhuis/je bed rijden

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

@athina.. ja dat hadden wij ook. Ik moest de laatste paar weken op zo'n onderzeiltje zitten van mn man hihi. Mijn vliezen zijn ook pas doorgeprikt met 8 cm.

18. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    BMK wat super!
    Nu kan het echt niet lang meer duren!

Heel veel succes met de bevalling en dat je maar snel mag genieten van je kindje.

Liefs Kim

19. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0

Nee dat is dus niet zo. Dat werd vroeger wel gezegd, maar ondertussen denken ze daar iets anders over, en is er niet meteen zo'n paniek.

20. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    volgens mij vk en gyn dus wel....

Was mij dus 2 weken geleden verteld omdat mijn kleine toen nog niet helemaal was ingedaald. dat ik dus snel moest gaan liggen en als er niemand bij me in de buurt was ( dus als ik zelf auto moest rijden) ik maar een ambulance moest bellen!

Liefs Kim

Deel Deze Pagina