Wat is de juiste temperatuur flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Hope87, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    We zijn nu al een tijdje aan het klooijen met de tempratuur.

We warmen (niet koken) het water in de waterkoker doen er voedingbij en standaard dat deze dan weer te lauw word.

Ik wil nu een insteek thermometer kopen om meteen te weten welke temp het is (natuurlijk zal ik het controleren elke x)

Dus welke temp is ideaal?

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat ligt aan je kindje. Waarom koop je geen flessenwarmer?

3. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    dat duurt veelste lang als onze kleine wakker is wilt hij meteen eten.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Als je het op je pols voelt? Want het is echt per kind verschillend. Mijn dochter wil hem niet zo heel warm, maar ik heb ook wel eens kindjes de fles gegeven die hem juist heel warm wilde. Als het niet brand op je pols dan is het niet te warm. De binnenkant van je pols. En dan kijken wat jouw kleintje wil. Het is sowieso zoeken hoor die eerste weken. Jullie moeten elkaar gewoon leren kennen :)

5. Maia

Maia Niet meer actief

tja, het is verschillend, Tim drinkt zijn fles graag warm, dus als ik het op mijn pols doe zou ik zeggen dat het te warm is, maar hij drinkt het dan juist goed weg en houdt er niet van als het koud is.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De juiste temperatuur is de temperatuur die je kind het prettigste vindt. En die vind je door te proberen.

Water lauw maken in de waterkoken is niet zo'n nauwkeurige manier. Beter is om de helft van het water kokend in de fles te doen, poeder erbij, mengen en dan de andere helft van het water er koud bij. Dan heb je meteen ook eventuele ziekteverwekkers in het poeder uitgeschakeld.
    Het ene kind vind zo'n fles te warm, het andere kind niet. Door uit te proberen met bijvoorbeeld 5 of 10 cc minder kokens water en meer koud water vind je de goede temperatuur voor je kind, en je hebt meteen veel sneller een fles.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat verschilt nogal per kind.. Mijn oudste dronk het alleen als het redelijk warm was, niet te heet, niet te koud, maar precies goed voor hem (weet alleen de tijden van de magnetron) ;)

Mijn jongste dronk zijn melk van lauw tot warm. Dus daar maakte de temp Minder uit.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan dan beter het water gewoon koken..(als je er tot het minimum in doet duurt het niet zo lang) en dan in de fles en het koude water erbij..

Het is even zoeken naar de verhoudingen maar zodra je die weet weet je ze en is het dus altijd goed

Of als je een magnetron heb met seconden gewoon koud water in de magentron stoppen en dan weet je hoeveel sec het erin. Moet

9. Delta

Delta Niet meer actief

Verschilt denk ik dan per kindje, mijn dochter drinkt hem zowel koud als warm, maakt haar niks uit haha

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oudste wilde koele melk, jongste had het het liefste op koortstemperatuur!

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Zoals velen al zeggen ligt het aan je kindje maar als ik het goed begrijp is je probleem dat je het water net niet wam genoeg maakt waardoor als het poeder erbij komt de fles niet warm genoeg meer is. Je moet eigenlijk het water gewoon net een tikkie warmer maken dan je de temp wil hebben. Als je dan het poeder er bij doet is hij goed.

En of je dat nou in de waterkoker doet en voelt met je hand tot de temp goed is of je gaat liever rommelen met gekookt en koud water dan maakt niet uit. Bij dat laatste moet je idd uitvogelen hoevele gekookt en hoeveel koud maar ik ben meer van het uit de losse pols doen.

Wij doen het ook met de waterkoker en dan voelen hoe de temperatuur is. Als je daarvoor steeds vers water gebruikt is er geen sprake van bacterievorming, dan gebruik je de waterkoker slechts als opwarmer dus komt op precies hetzelfde neer als een flesverwarmer alleen duurt dat veel langer.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Misschien een domme vraag, maar water niet koken maar alleen opwarmen in de waterkoker laat toch veel kalk achter?

De tip van een beetje kokend water aanvullen met koud vind ik een goede. Je zou ook de fles koud kunnen aanmaken en vervolgens in de magnetron opwarmen, dan moet je ook even kijken hoe lang dat moet.

Temperatuur idd meten op de binnenkant van je pols of zelf even een slokje nemen.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dan moet je eerst het water warm maken, en dan de poeder erbij.. Poeder meeverwarmen wordt afgeraden..

14. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    het checken van tempratuur dat doe ik idd ook zo op me pols, maar dan ga ik die ene tip even proberen,

Water in de waterkoker wat ik warm maar is al eerder gekookt geweest en afgekoeld, daarbij als ik de speentjes en flesjes uitkook doe ik meteen ook een reiniging van de waterkoker (azijn) en dan goed uitspoelen natuurlijk

bedankt voor de antwoorden.

15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina