och, er staat zo veel op het internet.. dat is zo moeilijk soms allemaal tegenstijdige berichten. Ik heb dit vroeger ook bij bio gehad dus ik wist dat 48 niet kon kloppen.
er zijn zoveel site's die klakkeloos maar wat op de site zetten. er zijn onderzoeken naar de eicellen gedaan en bij sommige vrouwen zal zijn aangetoond dat de eicel na 24-48 uur nog in leven was, maar dat zijn zeer waarschijnlijk dan de uitzonderingen geweest, net als dat er mannen zijn bij wie is aangetoond dat er na 7 dgn nog levende zaadcellen zijn aangetroffen. als iedereen daar vanuit zou gaan zou de kans op zwanger te worden nog veel kleiner worden. dan kan je beter van het laagste uitgaan, dus dat een eitje maar 6 uur zou leven en zaadcellen 2 dgn, om dan de periode daarvoor te klussen ipv NA 6-8 uur na de eisprong, en dat is tenslotte toch wat iedereen graag wil (zwanger worden)
hahahaha sorry scheve typ handjes.. geen idee wat ik daar wilde neer zetten hahahaha niks denk ik eigenlijk..
mischien dat je er idd neer wilde zetten ipv iff zitten naast elkaar he, dan is een typefoutje zo gemaakt hahaha zo maak ik vaak de fout om mischein ipv mischien neer te zetten ...
er zijn 2 soorten mozarella en vaak kun je niet zo 1-2-3 achterhalen of het een rauwmelkse kaas is of niet. sommige (de meeste) mozarellakazen zijn gemaakt van van ongepasteuriseerde melk (au lait cru - dus direct van de koe), deze kazen zijn dus gevaarlijk vanwege de listeria-bacterie. wil jij het risico lopen door die kaas te eten een miskraam te krijgen of een doodgeboren kindje. Het verraderlijke is juist dat als je die bacterie hebt het lijkt op een gewoon griepje en vele er niet veel acht op slaan.erin dat de verschijnselen erg op een gewone griep kunnen die listeria-bacterie zit niet alleen in die rauwmelkse kaas maar ook in ik weet niet hoeveel andere dingen. =quote= Listeriose Listeriose is een infectie door de listeria-bacterie, die binnenkomt via besmet voedsel. Het kan leiden tot sepsis (bloedvergiftiging) of meningitis (hersenvliesontsteking). Meestal verloopt een besmetting mild, als een lichte griep, een beetje koorts, spierpijn. Maar in alle gevallen is het een risico voor een zwangerschap. De listeria-bacterie zit in rauwe melk, oftewel melk die direct onder de koe vandaan komt. Drink daarom geen ongepasteuriseerde melk en eet geen ongepasteuriseerde kaas of boter (van de boer). Maar ook rauw vlees kan gevaarlijk zijn en niet goed gewassen rauwe groente van de koude grond. Eet geen paté, maar ook geen gerookte zalm als je geen risico wilt nemen. Risico: een listeria-infectie kan leiden tot een miskraam, vroeggeboorte of een doodgeboren kind. Een geïnfecteerde baby krijgt bloedvergiftiging of een hersen(vlies)ontsteking of een andere ernstige infectie. =quote bron: zie onder http://www.oudersonline.nl/mtip2005-feb.htm http://www.oudersonline.nl/mzwa2003-infectieziekten.htm wil je toch mozarella eten of wat voor kaassoort dan ook moet men altijd opletten of er Au lait pasteurisé op staat deze kan met dan wel zonder problemen eten.
aach, ik eet ze toch geen van beide.. lust het niet eens.. hihi maar ik moet mijn eetpatroon wel aanpassen, want ik eet smorgens niet. en ik eet nog te vaak te vet. en ik eet niet elke dag fruit... dus moet het zoiezo aanpassen. ik ben onwijs duizelig nu. kan dat komen omdat ik gestopt ben met de pil? of omdat ik dat foliumzuur slik?
iedere verpakte kaas bij albert heijn is van gepasteuriseerde melk! let alleen op kazen bij de versafdeling, waar overigens met grote letters au lait cru bij staat, waneer er ongepasteuriseerde melk gebruikt is..... wanner je kazen verhit boven de 70 graden, doodt je sowieso de listeria bacterie.
hihihih jawel, juist wel! iedere geapasteuriseerde kaas is vrij van de schadelijke listeria bacterie! liefs elfje
oow hihi oke. en gewone melk mag ook? maar iets anders.. ben onwijs duizelig nu en niet zo lekker. kan dat van de foliumzuur komen of omdat ik gestopt ben met de pil?
vandaar dat ik het er neerzette waar je op moet letten, want om zomaar te zeggen dat mozarella geen rauwmelke kaas is, kan voor sommige mensen gevaarlijk zijn omdat die als ze dat van jou lezen mischien wel klakkeloos aannemen en er verder niet op letten. en op die internetsite staan ook nog meer dingen waar die bacterie inzit en waar je op moet letten. dus ja dan kan de ah ze wel verkopen (net als andere supermarkten) maar het is gevaarlijk om te roepen dat het geen rauwmelkse kazen zijn, wat dat zijn ze dus doorgaans wel. het blijft gewoon goed opletten als je zulke kazen toch wil eten.
ja ik heb net gegeten.. griep krijg ik nu niet meer. soms einde van het jaar maar niet vaak. Maar het heeft dus niks daarmee te maken? Dan scheelt het weer.. hihi
alle gewone melke kazen etc. die gepasteuriseerd zijn kun je gewoon eten en drinken. het gaat puur om de producten waar de melk die rechtstreeks van de koe komen in verwerkt zitten. lijkt me niet dat je van de foliumzuur duizelig bent of dat het van het stoppen van de pil komt, maar ik zou als ik jou was toch even contact opnemen met je ha mischien heb je wel een beetje ijzergebrek. (laag hb gehalte) groetjes en succes