sorry smoekie, ik vind het alleen zonde dat veel mensen soms verpakte kaasjes (geitenkaas, brie etc) laten liggen, terwijl dit helemaal niet nodig is... dan zou nl hollandse kaas ook niet goed voor je zijn wanneer je zwanger bent... ik bedoelde het dus goed hoor...
gelukkig eet ik toch bijna geen kaas.. ijzer gebrek.. hmm en waar zit ijzer in? in welke voedingsmiddelen?
ik gebruik nu ook om alle vitamines binnen te krijgen davitamon fem natal en daar zit ook foliumzuur en ijzer en andere vitamines die je nodig hebt in en is speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden en zijn. liefs san.
o.a. in spinazie zit veel ijzer, en je hebt ook roosvice ferro dat is ook goed als je denkt een beetje ijzergebrek te hebben, enkel wanneer het erger wordt zou ik toch contact opnemen met je ha deze kan je dan kijken of je idd ijzergebrek hebt, en je ijzertabletten voorschrijven (zijn bruistabletten met sinasappelsmaakje ) veel succes
Heb je vitamines om zwanger te worden dan? Voor als je zwanger wilt worden bedoel ik. Dat wist ik niet. Waar moet je die halen? Bij een kruidvat ofzo? Hoe heten die vitamines? Krijg je dan alles binnen wat je nodig hebt?
ja dat kan inderdaad ook.dat naar de dokter gaan bedoel ik. die ik gebruik zijn van davitamon ( zijn best prijzig, maar als je bij de foliumzuur nog extra vitamines slikt ben je ongeveer net zo duur uit) er staat op het pakje fem natal er staat ook in het groot folimzuur op en het pakje is rose van kleur en ze zijn volgens mij bij alle drogisterijen wel te krijgen. liefs san.
jawel dat je het goed bedoelde begrijp ik heus wel, maar er zijn zoveel mensen die klakkeloos dingen van andere aannemen. als jij nu zonder verdere uitleg zegt dat mozarella geen rauwmelkse kaas is zullen er mischien genoeg zijn die denken "o zij zal het wel weten"en er verder geen acht op slaan om op de verschillende mozarella kazen (of andere producten) te letten. groetjes
Foliumzuur, voeding en zwanger worden Aanrader Gebruik van vier weken vóór tot twee maanden na de bevruchting dagelijks een tabletje van 0,4 of 0,5 milligram foliumzuur. Dat is hetzelfde als 400 of 500 microgram. In plaats daarvan kun je ook multivitaminetabletten gebruiken die speciaal bedoeld zijn voor zwangere vrouwen. Kijk op de verpakking hoeveel tabletten je dagelijks moet nemen om aan voldoende foliumzuur te komen. Dat verschilt per merk. De vitaminetabletten zijn alle zonder recept verkrijgbaar in de apotheek. Neem foliumzuurrijke voeding. Foliumzuur vind je in broccoli, stevige bladgroenten, (volkoren-)brood, peulvruchten linzensoep, erwtensoep, chili con carne sinasappelsap en noten. Deze voedingsmiddelen zijn eveneens rijk aan ijzer, zodat je er in de zwangerschap ook bloedarmoede mee kunt voorkomen. http://www.zwangerstraks.nl/foliumzuurenvoeding.php even op internet googlen en je krijgt zoveel dingen te lezen dat je niet weet waar te beginnen. maar houd jezelf goed in de gaten (duizeligheid bedoel ik) succes
ik hoef maar 1 tablet per dag van davitamon en er zit 400 microgram foliumzuur in en viamine b1,b2,b3,b5,b6,b12,c,d,e en mineralen zoals: calcium,jodium,koper,magnesium,selenium,ijzer,zink. liefs san.
ik slik nu foliumzuur 0,5 mg. dus dat krijg ik al binnen. zelf heb ik normaal q10 vitamine, kan ik dat gewoon blijven slikken en krijg ik dan alles binnen? of moet ik die speciale vitamines nemen die jullie zeggen. maar dan krijg ik dubbele foliumzuur binnen toch? sorry voor alle vragen..
teveel is ook niet goed, dit soort dingen kun je beter even aan je ha vragen. het is meestal niet nodig om ik weet niet hoeveel vitamine pillen te gaan slikken want dat is ook weer niet goed, het belangrijkste is dat foliumzuur, als je dat al slikt, en je eet gewoon normaal gezond, hoef je er in principe verder niets bij te gaan slikken. succes
oke dan zal ik er niets bij gaan slikken en gewoon gezond eten. Dat is het beste denk ik. Ik hoor toch van veel mensen dat het in 1 keer is gelukt. Maar hier zie ik weer meer mensen die er zo lang over doen.. jammer dat het niet bij iedereen zo snel gaat. ik moet morgen worden. dus moet ik dan vanaf morgen als het er dan is gaan rekenen al?
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook bij de 1e 2 kinderen bij diegene hoorde bij wie het in 1 keer gelukt is. bij de 2e zelfs door de pil heen (we wilden pas na de bouwvak 2 mnd later stoppen) en nu we bezig zijn voor een 3e is het ergens toch een teleurstelling dat het nog niet al zover is, maar goed ik ben ook geen 26 meer, en zo zie je maar weer dat je nooit ergens zomaar klakkeloos van moet uitgaan (wat ik toch wel ergens deed) meer dan goed op jezelf letten plezier hebben met je manneke kun je niet doen en dan maar maandelijks afwachten of de komen of wegblijven. aangezien je net bent gestopt met de pil moet je gewoon even afwachten hoe je cyclus nu gaat verlopen sommige hebben in het begin last van ontpillen om het zo maar te zeggen en dan kan het zijn dat je cyclus nog in de war is als jij al een paar keer op regelmatige dagen je periode's hebt gehad dan kunje er eigenlijk pas een beetje een pijl op trekken, nu is het maar de vraag of je op je nod je krijgt of dat het iets langer duurt. veel succes in ieder geval..
dank je wel. ja ik moet nu mijn nod afwachten ook omdat ik gestopt ben. maar ik kan nu toch gewoon gaan klussen en hopen dat het goed uitvalt tot mijn volgende ? want als morgen gewoon de komen dan ga ik ook een beetje tellen. ik hoop toch dat het snel lukt. hoe lang ben jij nu bezig?
ja tuurlijk gewoon lekker doorklussen, je weet immers maar nooit toch.. zolang je er geen problemen mee hebt "vooral doorgaan"zou Barry Stevens zeggen... wij zijn nu met de 4e ronde bezig, in januari gestopt, maar doordat ik de pil heb weggegooid zonder deze af te maken had ik in januari een lege follikel cycte van 5 cm. en kreeg ik in 1e instantie duphaston voorgeschreven om mijn menstruatie te gaan regelen (en dus ook de eisprong, en om de boel van binnen op orde te brengen na een bm ontsteking) maar de dag erna 26 jan. kreeg ik mijn (bleek dus achteraf) bloeding (ben toen zelf ook niet meer doorgegaan met duphaston) en in februari op de 27e dus na 32 dgn, mrt op dag 27 en in april op de 22e op dag 28. dus tot nu toe een mooie cyclus vindt ik zelf, en ja gewoon weer afwachten deze maand.. in de tussentijd blijven we gewoon lekker doorklussen..
dat hoorde ik vorige week donderdag ook pas hoor, en ook bij toeval omdat de gyn alles aan het vertellen was tegen de stageloopster. ik kwam nu dit keer bij de gyn terecht via de EHBO vlak voor de kerst, toen dachten ze in 1e instantie dat ik een acute blindedarm ontsteking had, alles wees hier ook op maar toen ik de dag erna terug moest komen bij de EHBO voor dezelfde onderzoeken (omdat ze het op de scan en echo de dag ervoor nog niet goed konden zien en ervan uitgingen dat het de dag erna wel te zien moest zijn) bleek later dat ik een baarmoederontsteking had. ik heb toen medicijnen geslikt, diverse onderzoeken weer gehad maar mocht nog niet stoppen met de pil, toen ik 5 jan, terug kwam voor de uitslagen van de onderzoeken bleek dat alles weer goed was en ik mocht stoppen met de pil (geen ontstekingen meer , en had een afspraak l staan op 25 jan) die heb ik dus pardoes weggegooid ipv deze nog een weekje door te slikken. toen ik die 25e een echo kreeg had hij het over een niet gespongen eitje, en dat kwam waarschijnlijk doordat ik voortijdig gestopt was met de pil??? hoe precies weet ik ook niet maar dat zei hij. vandaar dat ik duphaston voorgeschreven kreeg en nu ik vorige week terug moest voor nacontrole (echo en gyn) hoorde ik hem vertellen dat het een follikel cyste was van 5 cm (nu snapte ik ook gelijk waarom dat zo verdomde zeer doet) terwijl een normaal eitje doorgaans als deze gerijpt is zo'n 2 cm is. maar ja al met al was er afgelopen week tijdens de echo niks meer te zien, zag mijn baarmoeder er weer heel mooi uit, dus ja met frisse moed er weer tegenaan...
oow jee. das niet fijn.. maar die follikel cyste is dat door de pil gekomen? want het kan toch geen kwaad als je zo stopt met de pil?
normaal als je stopt met de pil stop je aan het eind van de strip, en krijg je je maandelijkse bloeding weer, en daarna je eisprong, ik was te vroeg gestopt met de pil, dus alles werd eigenlijk vroegtijdig in werking gezet (bloeding en eisprong) nu is het zo dat normaal na je eisprong de follikel weer geleidelijk verdwijnt maar soms kan je een gezwel in je eierstok krijgen (gevuld met vocht) dat noemen ze dus een cyste. daarom had ik dus geen normale eisprong en is die follikel verder gaan groeien (5 cm ipv 2 cm), daarom kreeg ik die medicijnen voorgeschreven en hoefde ik niet gelijk geopereerd te worden en na 3 mnd terug te komen om te zien of die cyste dus weg was. en gelukkig was ie ook weg, een verklaring waarom ik zo last van van mijn eisprong gedurende de 3 mnd had hij niet maar afgelopen maand had ik er gelukkig geen last meer van en volgens hem is alles nu weer goed. wel had hij aangegeven dat als we na de zomer vakantie nog niet zwanger zijn ik een nieuwe afspraak moet maken zodat ie vast wil beginnen met wat kleine onderzoeken, dus ja gewoon afwachten ik hoop dat het niet zo ver komt natuurlijk..
ooow oke.. nu snap ik het.. gelukkig is alles weer oke.. de pil zorgt er toch voor dat je geen eitje krijgt? of ben ik verkeerd voorgelicht?