Is het mijn verstandskies of oor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandana, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo allemaal,

heeft iemand ervaring met pijnklachten rondom je oor? Heb er nu 3 dagen last van, zeurderig. Niet constant, hoewel de pijn wel constanter lijkt te worden.

Dag 1 straalde het uit, zodat ik ook aan de rechterkant hoofdpijn had. Nu denk ik het ene moment dat de pijn echt in het oor zit, het volgende moment lijkt het meer in de kaak te zitten.

Een maand geleden nog bij de tandarts geweest en mijn verstandskiezen waren prima in orde. Heb geen koorts, 36,6.
    Vanmiddag kan ik gelukkig om 15:30 h nog bij de huisarts terecht.

groetjes

2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik heb een keer kaakholteontsteking gehad en dat straalde ook naar alle kanten uit. Het is er wel de tijd voor. Als je je hoofd op die zij gooit voel je dan druk of meer pijn?

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    mijn man had laatst een ontstoken kieste in zijn kaakbot waardoor hij ook stekende pijn had bij zijn oren.
    Na lang zoeken en foto''s in zh kwamen ze erachter.
    Dus als het niet je oren zijn, zou ik evt. foto's laten maken in het zh van je kaak ( verwjzing vragen).
    Het is toen operatief verwijderd bij hem.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nee meer druk kan ik niet zeggen... ben toch bang dat het iets met mijn tanden van doen heeft. Heb 4 verstandskiezen en die hebben al vaker wat gezeurd, aan deze dezelfde kant en met doorkomen. Maar toch voelde dat wat anders dan dat het nu doet.

5. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb dezelfde klachten gehad. Dit heeft uiteindelijk een paar wkn geduurd. Het kwam en ging. Toen het alleen maar erger werd bleek het al die tijd door een ontstoken wortel te komen. Na een wortelkanaalbehandeling was het weer snel over.

6. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik had die klachten en bleek een gehoorgangontsteking.. Succes bij de dokter vanmiddag!

7. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik herken het, bij mij kwam het door het knarsetanden tijdens mijn slaap. Slaap jij misschien slecht/onrustig de laatste tijd?

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik had dat ook, mijn kaakbokje zat vast.
    Heb drie keer fysio gehad en toen was het over. Even naar de huisarts :)

9. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb het een maand of 10 geleden gehad en toen bleek ik last van mijn verstandskies te hebben. Naar de kaakchirurg doorgestuurd, kies eruit en sindsdien geen last meer. Terwijl mijn tandarts zei dat het niet aan de kies lag, maar ze verwees me toch door en bij de kaakchirurg was het wel degelijk mijn kies.

Sterkte!

10. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Wat zei de dokter?

11. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik herken het ook. Ik heb namelijk al 2 jaar van die pijnklachten. Gecombineerd met een dovig gevoel in mijn oor. Het komt en het gaat. Het doet niet enorm veel pijn, maar het is bloedirritant.

Het begon tijdens mijn eerste zwangerschap. Hierna bleef het af en toe nog komen en gaan. Tijdens mijn tweede zwangerschap werd het weer erger, met als hoogtepunt toen ik al weeën had. Toen deed het echt enorm zeer. Na de bevalling ebde dit weer weg om weer af en aan terug te komen. Hierdoor heb ik al mijn verstandskiezen laten trekken. Daarna nog steeds last. Doorgestuurd naar kno arts die vertelde me dat dit wel degelijk gerelateerd is aan zwangerschapshormonen. Klinkt in eerste instantie heel gek maar ze legde me uit: door die hormonen worden je slijmvliezen gevoeliger. Zo ook de slijmvliezen in de neus ed. Staat allemaal in verbinding met je oor. Dit kan gaan irriteren en een pijnlijk gevoel en of druk veroorzaken. Ze voorspelde me dat het met een paar maanden over zou gaan. En inderdaad... Ik heb er steeds minder last van.

Overigens, toen k hiervoor in eerste instantie naar de huisarts ging noemde die dat die klachten ook in verband kunnen staan met een andere zwangerschapskwaal, namelijk verkleefde gehoorbeentjes. Dit is bij mij toen uitgesloten door een gehoor test. Als je inderdaad verkleefde gehoorbeentjes hebt is je gehoor ook aangetast.

Ik hoop dat je aan dit verhaal iets hebt. Ik las je post en vind het wel erg toevallig dat je deze klachten hebt zo aan het einde van je zwangerschap. Ik kon er toen niks over vinden terwijl het toch een redelijk veel voorkomend iets schijnt te zijn.

Succes!

12. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Edit: vooral die 'wandelende pijn' vind ik opvallend. Had echt precieshetzelfde. Kaak, oor, hoofd.... Pijn verschilde echt van dag tot dag.

13. Ik heb het ook een keer gehad.. Dacht dat het inderdaad mijn oor of tanden/kiezen waren..
    Huisarts kon in eerste instantie niet wat vinden.. Oordruppels e.d. gekregen.. Totdat bleek dat ik een keelontsteking had.. Vaag, geen keelklachten, wel oorpijn/kiespijn

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Huisarts heeft mijn oren nagekeken en niets vreemds gevonden. Trommelvlies en gehoorgang zien er normaal en rustig uit. Het komt dus vanuit mijn kaak/tanden.

Gezien het weer vandaag ga ik niet richting tandarts. Heeft ook weinig nut, want laten trekken doe ik zo vlak voor de bevalling toch niet. Vandaag nog niet echt pijn gehad eigenlijk.

Verder heb ik geen koorts, verkoudheid of slechter gehoor. Advies was om af te wachten en mijn temperatuur in de gaten te houden.Bij koorts of extreme pijn moet ik natuurlijk weer aan de bel trekken.

@reintje85
    Dus het kan ook door de hormonen opspelen... ik heb nu de laatste weken steeds meer kwaaltjes, terwijl ik altijd weinig kwaaltjes had. Zo ook pijnlijke boten in de handen en polsen door wat vocht. En sneller pijn in bekken en lies.

We zullen zo maar even doorgaan dan... en zien waar het schip strand. Dank je allemaal voor de reacties!!

Deel Deze Pagina