Hallo allemaal, ik ben inmiddels zo'n anderhalve maand gestopt met de lichte pil Yasmin, die ik voor nog geen jaar heb geslikt. Nu ben ik vandaag inmiddels 3 daagjes overtijd, en vanmorgen getest maar die was negatief. Verder heb ik ook geen klachten van een naderende menstruatie. Afgelopen zaterdag had ik dus ongesteld moeten worden (van 28 dagen uitgaande) maar die avond leek het wel alsof ik mijn rechter eierstok voelde. Een stekend gevoel in mijn zij soms als ik in een bepaalde houding ging zitten, en als ik achterover leunde was het weg. Het kan dus misschien zijn dat ik een late eisprong had, en dan kan ik misschien het beste pas volgende week weer testen denk ik ... Ik wordt zo onderhand een beetje moedeloos want ik heb geen idee wat er zich in mijn buik afspeelt; de test is negatief en toch ben ik niet ongesteld (geeft het gevoel alsof alles stil ligt daarbinnen). Wel heb ik sinds afgelopen week veel last van witte vloed (zoveel heb ik nog nooit gehad). Ook na mijn eierstokpijn had ik direct daarna een kwakje witte vloed ... Wat zijn jullie ervaringen, wat denken jullie ?
Je bent pas net gestopt met de pil? Dus ik denk dat je lichaam aan het "ontpillen" en opzoek is naar het ritme dat bij jouw lichaam past.
Hoi! Inderdaad, het ontpillen heeft wel tijd nodig. Helaas kan je niet direct er vanuit gaan dat je een cyclus van 28 dagen hebt.. Als je afgelopen zaterdag inderdaad je eisprong hebt gevoeld, dan zou ik ook pas volgende week zaterdag weer testen. Succes met wachten!
Tja ... Ontpillen ... Ik ben een van die vrouwen die niet in die term gelooft haha ! Ik geloof best dat een lichaam weer even zijn eigen ritme terug moet vinden, maar alle lichamelijke klachten die daarbij schijnen te horen klinken voor mij nogal ongeloofwaardig in de oren. Las ook dat de hormonen van de pil (en dan wel van mijn pil, weet niet of dat voor elke pil geldt) na ongeveer 2 dagen uit je lijf zijn, en dat het hooguit dat 2 weken gewoon weer mogelijk moet zijn een eisprong te krijgen. Maar goed. Denk dat het voor mij toch niet al te lang mag duren, ben jong genoeg dus zou een eigen cyclus weer moeiteloos op moeten kunnen pakken ... Dus test ik volgende week zaterdag inderdaad maar ergens ... Even afwachten of de menstruatie om de hoek komt kijken
Ik hoop het voor je, er zijn genoeg gevallen die meteen na het stoppen met de pil zwanger raakten of in ieder geval weer gauw in een regelmatige cyclus zaten. Nadat ik gestopt ben met de pil heeft het jaren geduurd om een regelmatige cyclus te krijgen. Slikte ook een vrij lichte pil. Dat heeft mij doen besluiten om nooit meer aan de pil te gaan.
Oh jee ... Maar je hebt geen regelmatige cyclus nodig om zwanger te raken. Althans, een paar dagen verschil per maand kan geen kwaad. Heb je ergens last van waardoor je cyclus zo onregelmatig is ? Of was hij voor pilgebruik wel regelmatig ? Welke lichte pil gebruikte jij ? Ik de Yasmin.
Tja kan idd ontpillen zijn, kan ook zijn dat je een late eisprong hebt gehad en dat je pas over een paar.dagen positief test. Afwachten maar!
Werd soms maar één keer in de vijf maanden ongesteld, dan weer een keer op de 35ste dag, dan weer na 60 dagen enz enz daar kan je zwanger mee raken maar één eisprong per maand vergroot wel je kansen. Het was, denk ik, gewoon een hormonale onbalans die ik later via een homeopaat heb kunnen reguleren maar daar ging wel lang overheen. Gebruikte ook de Yasmin en daarvoor Trigynon (3-fasen pil).
Ja tuurlijk vergroot het je kansen als je regelmatig ovuleert maar zo te lezen is het je toch gelukt en heb je een lief dochtertje hopelijk kan ik binnenkort ook zoiets zeggen !
Het zou wel kunnen, maar ik zou om de week testten.....bij mij duurde het 2 maand voordat ik een positieve test in handen had....dus om de paar dagen testen heeft geen nut denk ik.....helemaal als je je cyclus nog niet kent