Wat is de kans?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Loe, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Mijn vriendin is zwanger, de eerste keer heeft ze een miskraam gehad rond 10 weken, daarna een gezond kindje en nu is ze weer zwanger. Ze heeft nu hetzelfde als de eerste keer, bruinverlies bij tien weken. Echo laten maken, het kindje leeft. Wel had het een hoge hartslag (rond de 185) terwijl normaal rond de 160 is voor deze termijn. Er zat een bloeding bij de baarmoedermond.
    Wat denken jullie is de kans dat het niet goed gaat? Weet iemand of dat echt kwalijk is, zo'n bloeding bij de baarmoedermond?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij 10 weken en een kloppend hartje is de kans nog maar 2% of kleiner, geloof ik zo uit mijn hoofd, dat het mis gaat.
    Probleem is alleen dat je niet zoveel hebt aan die kansberekening: als het namelijk mis zit, zal het hoe dan ook mis gaan en als het wel goed zit, zal het hoe dan ook goed gaan verder. Daar heb je totaal geen invloed meer op en voor een individuele situatie is het dus niet zozeer een kans van minder dan 2%, maar OF goed, OF fout.

Die bloedingen komen voor en slechts in de helft van de gevallen is dat gerelateerd aan of oorzaak voor een miskraam. De andere helft van de situaties gaat het ondanks bloedingen toch goed.
    Er is dus totaal niets zinnigs over te zeggen helaas, en dus zit er voor je vriendin weinig anders op dan afwachten...

Deel Deze Pagina