wat is de kleinste kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamaChantal, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    wat is nou de kleinste kinderwagen als die opgevouwen is?

Na de bevalling ga ik ook voor mn rijbewijs,en dan wil ik een klein autotje..

zat zelf aan maxi cosi mura te denken.. maar zijn er nog kleinere opgevouwen kinderwagens?

liefs

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    uuhm de enige die ik me kan bedenken is n quinny zap , als je pas na je bevalling gaat beginnen duurt t nog wel n poos eer je je rijbewijs hebt lijkt me en dan zou je kindje ook al in die zapp kunnen of evt met de maxi cosi erop ?
    andere zou ik niet kunnen bedenken bugaboo en mura zijn best groot ook al haal je de wielen eraf wij hadden een fiat punto en de bugaboo het onderstel paste wel in de kofferbak maar de zitting niet tenzij we de plank eraf haalden .

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ja we hadden het probleem bij de vorige auto, toen hadden we een opel corsa, en die had ook een niet al te grote kofferbak..zaten we zoo mee te klooien elke keer.
    toen hadden we een x-adventure..
    en straks moeten er 2 kids mee dus kan er niks op de achterbank..
    Of moet gewoon een grote auto kopen hihi..

ik wil kijken voor een spoedcursus..moet straks elke week naar leiden met de kleine en zie dat niet zo zitten om met 2 kids met de trein te moeten. liefst zou ik nu al beginnen hoor maar dat ken niet :(

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ooh maar als het dus voor n ziekenhuisbezoek of controle is zou ik wel voor die zapp gaan dan kan je je kindje in de maxi cosi meenemen op de zapp .
    zo deed ik het ook als ik ergens heen moest nam ik alleen t onderstel mee en kindje in de mc . t is niet dt je heel de dag weg gaat en je kindje in de mc laat zitten toch ?
    (tenminste ik maak uit je onderschrift en reactie van net op dat je naar t ziekenhuis moet in leiden voor je kindje ? )

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom kun je nu niet beginnen?
    je zou nu ook een spoedcursus kunnen doen hoor.

de mura kan heel erg plat en het voordeel van de wandelwagenbak dat je die ook plat kunt maken waardoor ze er makelijker bij past.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ja klopt, daar gaat het me ook vooral om.. wist niet dat een mc op een zapp kon.. dan zou dat denk nog t handigste zijn ja..
    maar is een onderstel van zapp ook kleiner dan van een kinderwagen?

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    mag niet van manlief! haha ..
    heb veel last van harde buiken,en hij denkt dat de stess niet zo goed is (opzich heel logisch hoor)

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou je ook de Mura adviseren. Ook wij hebben een kleine auto en dat past prima. En je kan idd de reisweig nog plat maken.

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    je kan een zapp ook menemen op de fiets t is n heel klein pakketje hoor :)
    ooh van die mura wieg wist ik ook niet dat je die ook nog kan inklappen
    goed dat ik t weet :D

10. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik zou dan de Bugaboo Bee nemen, daar kan ook zo'n nestje in voor de eerste maanden. Da's toch veel gezonder dan de MC (zei ze heel belerend :p). En de Bee is ook heel klein.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    haha ik weet dat de mc niet zo gezond is voor zo'n kleintje.. verbaas me er ook nog wel is over dat sommige mensen een dagje weg gaan met de mc..
    zover ik weet, mogen ze er een uur in en dan moeten ze er ff uit..
    het is voor mij 3 kwartier rijden naar t zh.. dus opzich kan dat wel. daar zal ze er toch niet echt in zitten..alleen om naar de afdeling te gaan..

12. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    In dat geval: Zapp is kleiner opvouwbaar dan.

Zapp = 70 x 25 x 29 cm
    Zapp Extra = 95 x 42 x 29 cm
    Bee = 85 x 45 x 32 cm (met wielen bevestigd)

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik las dat je de maxi cosi elea ook heel compact kunt opvouwen. Erg mooi vind ik 'm trouwens niet!

14. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    zelf zou ik voor de Bugaboo Cameleon of voor de Joolz gaan, deze zijn niet alleen heel klein op te vouwen maar ook erg licht om in en uit de auto te tillen

15. MMindy

MMindy Niet meer actief

Op het onderstel van de zapp past inderdaad een MC, maar je kindje kan pas echt in het zitje als ze ongeveer 1jr zijn.
    In de nieuwe zapp, daarbij kan de rugleuning bijna plat, kunnen ze wel eerder, maar dat is ook echt een buggy model, dus rond de 9 maanden dat je kindje er in kan.
    Wil je meer echt een kinderwagen, dan zou ik niet voor de zapp gaan, dan is de Mura geschikter

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik zou dan eerder voor de bee gaan. want mocht je nou wel eens langer in het ziekenhuis zijn dan kan je kindje gewoon lekker slapen in de wagen.

want het is 3 kwartier heen
    en 3 kwartier terug.

en dan moet je nog in het ziekenhuis vertoeven. en als je dus vaak moet dan lijkt het me lekerder voor je kleine voor zo'n wagen te gaan dan voor de mc.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    De bugaboo en de joolz zijn het kleinst in te klappen.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    1 jaar is wel laat hoor, mijn zoontje zit sinds 7 maanden in de zapp.

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    okee bedankt !

Deel Deze Pagina