Wat is de laatste keer dat jij iets perongeluk niet hebt betaald?

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Eens een keer kleren voor ik denk rond de 150 euro. Ging iets mis met het pinnen bij hun systeem. Had het niet door en de verkoper ook niet.
    Maar de kleren werden ook op mijn klantenkaart gescand dus kreeg ik telefoon of ik aub die kleren wilde komen betalen omdat er iets mis was gegaan. Het was niet verplicht zei hij maar anders moest hij het uit eigen zak betalen.
    Nagekeken en inderdaad niks afgeschreven op mijn bankkaart dus ben het gaan betalen.
    Toen mocht ik die winkel niet verlaten tot ik een t-shirt had uitgezocht op zijn kosten :)

2. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    vorige week nog bij de ikea.! Vriend wilde batterijen hebben en had die bij de maxicosi gelegd omdat we onze handen even vol hadden. Toen ik thuis was zag ik dus de batterijen liggen en die hebben we ook helemaal niet meer afgerekend
    Heb me er de hele dag schuldig over gevoeld maar we zijn niet teruggegaan.

3. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Ik ben denk ik echt een heilig boontje als ik dit zo lees, maar ik ga echt ALTIJD terug, ook als de medewerker mij niet aanstaat omdat zij geen aandacht voor de klant heeft maar meer voor haar collega. Gelukkig ben ik gezegend met een mond en zeg dan ook dat ik het onbeleefd vind als ze mij -de klant- negeert. Ik vind dat echt geen reden om maar niet terug te gaan, zo van: ze heeft het verdiend. Haar baas dan ook?

Daarnaast ga ik ook altijd terug als een aanbieding of prijs niet goed gescand is. Tja, dan ben ik misschien maar een zeur.

Voorbeelden:
    - nieuwe ober in restaurant. Was vergeten de biertjes van Vl aan te slaan. Eenmaal buiten, vond ik het bedrag zo laag. Bon gecontroleerd en terug gegaan. De nieuwe ober had weer wat geleerd en was zo blij, dat we de helft van de vergeten drankjes alsnog niet hoefden te betalen.
    - bij een leuk, klein kinderspeelgoedwinkel een hobbelpaard van 119 euro gekocht. Kom ik thuis, zie ik dat ik 'maar' 11,90 heb gepind. Winkel was niet om de hoek, dus gebeld en situatie uitgelegd. Rest van t bedrag overgemaakt. Week later een kaartje in de brievenbus met een leuke knuffelpop: bedankt voor je eerlijkheid.

Hier word ik in ieder geval veel blijer van dan van een onbewust meegenomen item zonder iets te zeggen.:)

4. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    2 jaar geleden bij de ikea. meubels gekocht voor de nieuwe kamer van zl. Ik zei nog 2 keer dat er 3 dozen van deze op stonden, maar de kassamedewerker luisterde niet en scande 2 verschillende pakken niet. Tja als je niet luistert en niet logisch scant....
    dus ik heb betaald en ben gegaan.
    Ik zeg het altijd. 2 weken geleden in het hotel zijn we nog dubbel bedankt omdat we hadden aangegeven dat dat de rekening niet klopt omdat we net nog geluncht hadden... vind ik niet meer dan normaal om aan te geven. :)

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Toen zoontje 2 was heeft hij in de supermarkt een keer een verassingsei in zijn zak gestopt :) Toen ik hem 's middags naar bed bracht vind ik een geplet ei in zijn broekzak :)

Als hij het nu had gedaan was ik zeker teruggegaan met hem, maar ik vond het toen meer mijn eigen schuld omdat ik dus blijkbaar niet had opgelet....

6. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Ben weleens bij de Trekpleister met mn duowagen per ongeluk tegen een display met producten gereden. Heb het allemaal netjes opgeruimd en ben naar huis gegaan. Toen ik thuis de kinderen uit de wagen ging halen kwam ik erachter dat er een fles bruin-zonder-zon in de wagen was gevallen. Ik ben er toen niet mee terug gegaan, was me teveel gedoe.

En het gebeurd best weleens dat iets niet goed wordt aangeslagen bij de kassa of met terugbrengen ed. Dat merk ik lang niet altijd en ik ga er ook echt niet meer voor terug.

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nou hier niet per ongeluk maar toch wel een beetje expres...

Ik had iets besteld (paar tientjes) bij webwinkel als cadeau voor vriendin. Vervolgens komt dat dus beschadigd (krassen) thuis aan. Contact opgenomen en mocht het terugsturen en zou een nieuwe krijgen. Iets wat beschadigd is kan ik niet cadeau doen.
    Ik terug gestuurd en verwerking duurde en duurde maar, ondertussen betalingsherinneringen. Ik steeds weer klantenservice bellen dat het geretourneerd was. Pas na drie weken konden ze het pakket afboeken, ik had het verzendbewijsje van de post netjes bewaard. Artikel nooit aangekomen daar, onvindbaar. Afgeboekt, betalingsverplichting verviel. Niets meer aan de hand.
    Wat denk je...
    Twee maanden later een zeer beschadigde doos wordt bezorgd. En jawel, daar zat het vermiste artikel in. Teruggestuurd naar dit adres...bon erbij, verder niets.
    Dus ik weer contact opnemen met de klantenservice, waar ik moeite moest doen om het ze uit te leggen omdat die bestelling uit mijn account was verdwenen en afgeboekt.
    Uiteindelijk leken ze het te snappen en moest ik het weer terug sturen met mijn gegevens erbij en het bestelnummer. Zij zouden een notitie maken en dan kwam het artikel weer bij ze terug.
    Zo gezegd zo gedaan. Vier dagen later (!) wordt de doos wéér bezorgd aan mijn adres met een brief erbij: "De zichttermijn om te retourneren is inmiddels ruim verstreken. U kunt het niet meer retourneren."

Werkelijk... wéér gebeld, weer alles uitgelegd en het kwartje leek niet echt te vallen maar goed. Ik moest het maar weer terugsturen en dan helemaal geen enkele gegevens erbij, dan kon het tenminste ook niet meer terugkomen.

Nou dat heb ik dus niet meer gedaan, maar het lekker zelf gehouden! Niet goed, het is nog steeds stelen, maar was er klaar mee...

8. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Ik heb vorige maand een 2 weken lang op een verlopen buspas gereisd. Ik krijg elke maand een nieuwe kaart door de bus die ik dan in een hoesje moet stoppen. Dacht er ineens aan toen ik de envelop van mijn nieuwe buspas ineens wel zag liggen op de keuken tafel. Keek nog even naar mijn buskaart en vroeg me af hoe ik nog niet de bus uitgeschopt ben hahaha.

Dus eigenlijk wel betaald, maar dat had de buschauffeur niet kunnen weten :D

9. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Laatst op een station in duitsland de winkel uitgelopen met twee blikjes drinken. Was heel erg dromerig. Buiten realiseerde ik dat ik ze zo uit de winkel had meegenomen.

10. beccie

beccie Niet meer actief

Ik heb het een keer gehad bij de jumbo.
    mijn zoontje was toen een jaar of 2. en hij zou 3 zachte speelgoed balletjes krijgen.
    hij zat in het karretje en mocht het vasthouden.
    ik had een kar vol met weekboodschappen en was bij de kassa helemaal vergeten dat hij de balletjes nog in de hand had.

mijn moeder zette hem daarna in de auto dus ik had het thuis pas in de gaten. was iets van 1,50 ofzo maar ben ook niet terug gegaan.

11. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Mijn man heeft wel eens gehad dat hij tijdens het pinnen in een winkel zag dat het bedrag wat de verkoper ingetoetst had niet klopte (50 ipv 150 euro), dat heeft hij toen wel gezegd. De verkoper blij, want anders had hij een probleem gehad.

12. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Snap trouwens niet dat je iets in je zak stopt wat je nog niet betaald hebt.

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Hier een pak wc papier wat ik op de kar had staan. Zag het toen in mijn auto aan het inladen was dus ben natuurlijk wel terug naar binnen gelopen.

@Ts. Daar zijn de mandjes ook voor, om zulke misverstanden te voorkomen :D

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Huh, dat bonnetje scannen ze toch gewoon....

15. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Oja moet ineens denken aan onze senseo.. 3 jaar geleden gekocht en toen kreeg je 50 euro terug van DE bij de kassa hadden ze er 50 euro afgehaald en op het kaartje wat we erbij kregen stond op dat je de bon op moest sturen naar DE wij dit gedaan en toen kregen we nog eens 50 euro terug :):)

16. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Bij de aldi moeten ze die handmatig invoeren.

Ik nog nooit bewust en anders ga ik terug, ik controleer mijn bonnetjes ook altijd. Werk zelf in een winkel en vind dit dan dus wel zo eerlijk (wat u niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet)

17. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ja, een keer tijdens winkelen bij C&A. Ik had wat kleding aan de kinderwagen gehangen ging vervolgens op zoek naar een jas die ik niet kon vinden en liep uiteindelijk per ongeluk zo de winkel uit. Geen alarm die er af ging. Kwam er buiten voor de winkel achter en ben meteen terug gelopen en heb betaald.

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Een verhaal vanaf "de andere kant".
    Ooit was ik caissière in een supermarkt, mij was toen niet goed uitgelegd hoe ik de kratjes bier moest aanslaan. Dat ging dus compleet verkeerd, het is meerdere keren achter elkaar voorgekomen dat ik de klanten een heel kratje bier meegaf voor jawel, de prijs van 1 flesje... Het is gelukkig wel in mijn eerste dagen gebeurd dus misschien helpt dat :p. Achteraf vond ik het zo grappig, de baas was echt vreselijk en ik was er binnen een paar weken al weg omdat ik werk kreeg in een kledingwinkel dus ik heb ook geen idee of ze er ooit achter zijn gekomen. Ik weet nog goed dat er toen een man kwam met zijn kar boodschappen en veel bierkratten. Ik dacht nog, die heeft vast een feestje, hij was namelijk al eerder die dag bij mij aan de kassa geweest :p. Nou dit vergeet ik dus niet meer ;).

19. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nee nog nooit gehad gelukkig. En ik zou wel eerlijk terug gaan om het nog even af te rekenen.

20. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Ik wilde een aantal jaar geleden een fotolijst bestellen op internet. Hele formulier ingevuld en bij betalen zag ik dat ik niet genoeg geld op m'n rekening had.. dus dacht, oke pech, klik op het kruisje en einde verhaal.

Kreeg ik een week later opeens die fotolijst binnen.. zonder factuur, rekening of iets.. zelfs geen bevestigingsmail gehad.. Zo apart!

Deel Deze Pagina