Nou, ik kom net van het CB vandaan en heb daar op mijn donder gekregen, want ze vinden Veerle te licht... Meisje, 6 maanden oud 66 cm 6600 gram Edit: ik word een beetje akelig van al die 6-en...
4 januari gemeten op het cb. Toen was hij 4 maanden en 2 weken 63,5 cm in lengte en 7,5 kilo in gewicht. Nu hoeven we pas 2 maart weer op afspraak bij het cb te komen. Eerste 3 inentingen zijn achter de rug. Hij groeide meestal een paar centimers en rondom 1 kilo per maand. Morgen is onze man precies 5 maanden oud Schat hem nu op 65 cm en 8 kilo. Vanaf de geboorte al een flinkertje, maar niet dik. Lekker gezond. Bij zijn geboorte woog hij overigens 3680 gram en was hij 50cm lang
valt wel mee volgens mij toch? Onze dochter was op die leeftijd 300 gram zwaarder en 1 cm langer en die volgde keurig haar (bijna gemiddelde) lijntje. Hoe zwaar was Veerle bij haar geboorte? Fae was toen 3870 gram.
Ik vind het zelf ook wel meevallen hoor, maar die arts zit altijd te zeuren... Bij de geboorte woog ze 3540 gram, ze volgt dus dezelfde lijn als Fae. Ze ziet er hartstikke goed uit en ze is een hele vrolijke en tevreden meid, dus het commentaar van het CB gaat deze keer echt het ene oor in en het andere oor uit.
Anthony jongen 17 maanden oud en voor het laatst gemeten in oktober 2009 toen woog hij 9.775 dus nu geen idee volgende maand pas 18 maanden onderzoek
Wat idioot toch al die tegenstrijdige adviezen! Onze dochter is ook 6 mnd - 67,5 cm en net geen 7000 gram. Ze vonden het helemaal prima. Iets ionder het gemiddelde, maar dat komt volgens hun omdat we netjes tot 6 mnd met bijvoeding hebben gewacht en dat komt vast helemaal goed in de aankomende weken.
De adviezen zijn zeker tegenstrijdig... Eerst zei die arts dat we Veerle meer eten moesten geven en 10 minuten later zei ze dat we de laatste voeding er zo onderhand maar af moesten halen! Soms vraag ik me echt af of die mensen wel weten waar ze mee bezig zijn...
Geslacht: meisje Leeftijd: 7 mnd Gewicht: 6995 gram Lengte: 67 cm @Ellen27: wat een gezeik zeg op jouw CB! (sorry voor mijn ongezouten mening ). Kyra was met 6 maanden nog lichter en kleiner dan jouw dochtertje en bij mijn CB vonden ze haar prima groeien! Niks van aantrekken hoor! Ieder kind groeit in z'n eigen tempo en dat heeft echt niet alleen met eten te maken! Als jouw kindje verder tevreden is, zou ik ze lekker laten kletsen. Soms weten die mensen op de CB's echt niet waar ze het over hebben heb ik het idee...