Welk kolfapp? Wil gelijk kopen en niet huren. En waarin invriezen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boordevol, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Ik wil binnenkort beginnen met kolven. Welke moet ik aanschaffen? Wil een electrische.

Hoe vries je trouwens melk in? Ik bedoel in babyflesjes of gewone flessen of anders?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hoe vaak wil je de kolf gebruiken ? Wil je enkelzijdig of dubbelzijdig ? Wat is je budget ?

Invriezen kan ik vanalles. Flesjes, via bekers, of moedermelkbewaarzakjes.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik had bakjes gekocht om de melk in te vriezen. Erg handig, want ik gebruik ze nu om groentehapjes in te vriezen. Zo haal je de kosten er makkelijk uit. Het zijn bakjes van avent. Ze pasten trouwens ook op de kolf, zodat ik het direct weg kon zetten.

4. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Ik gebruik ijsklontjes-zakken om de bv in te vriezen.
    Per klontje 10 cc, erg makkelijk doseren op deze manier!!! :D

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb de philips avent uno. erg fijne kolf, maakt weinig herrie, zodat je ook bv tv kunt kijken tijdens heyt kolven.

ik gebruik speciale bv zakjes voor het invriezen. die zijn steriel, en lekker stevig

6. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    ik heb goedkope bakjes van ongeveer 200cc gekocht bij de Xenos en daar vries ik de melk in. nog geen 2 euro per 4 bakjes. plakbandje op het dekseltje om op te schrijven hoeveel erin zit en wanneer t is ingevroren. en nu gaan we er de groentehapjes in invriezen. ideaal en veel goedkoper dan de officiele bakjes/zakjes.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Ik heb de ameda lactaline, heb hem nog maar 1 dag, maar bevalt tot nu toe goed. Wilde perse een dubbelzijdige, want zie anders het grote voordeel tov een handkolf niet zo.

Invriezen doe ik in goedkope flesjes, hema, action oid of in speciale bewaarzakjes. Ijsklontzakjes vind ik persoonlijk heel onhandig.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    heb al begrepen dat dubbelzijdig beter is en budget is ruim, als het app maar zijn werk doet. en hoeveel moet je kolven als je begint? wil nog zoveel mogelijk aan de borst geven en alleen melk voor zo nu en dan als ik echt niet bij hem kan zijn zodat anderen hem kunnen voeden.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Google even. Een van de winkels die via Internet kolven verkoopt heeft namelijk een soort online testje waar je je wensen kunt invoeren en dan rolt er een soort kolfadvies uit.

10. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Ik heb zelf de medela swing en die bevalt goed (enkelzijdig elektrisch) maar ik heb begrepen dat de dubbelzijdige kolf van Ameda heel goed is en een stuk goedkoper dan medela of avent! Zijn volgens mij ook wel topics over.

Deel Deze Pagina