Mijn zoontje van 27 maanden heeft een ronde vlek op zijn arm. Rode rand en van binnen is het lichter gekleurd. Het voelt ook een beetje ruw aan. Ik heb ff zitten google en nu lijkt het erop dat het een ringworm is. Heeft er iemand ervaring met een ringworm en wat heb je toen gekregen? En hoe snel was het weer over? Alvast bedankt.
Ik heb het gelukkig nooit gehad maar ik weet wel dat een ringworm geen echte worm is maar een schimmel Je krijgt dan een zalfje en met een paar dagen zou het over moeten zijn Maar!!! Ringworm is wel erg besmettelijk! Dus de kans is heel groot dat hij het ook op een andere plaats krijgt en dat jij of je partner het ook krijgen Snel naar de huisarts gaan is dus geboden!
en het is voor beesten ook besmettelijk, ik heb zelf wel gehad. Maar na een paar dgn met zalf is het weg.
Ik had inderdaad al gelezen dat het een schimmel is. Ik vraag me echt af waar hij het opgelopen heeft. Zelf hebben we geen huisdieren en zijn we ook nergens geweest waar ze huisdieren hebben. Maar ja soms weet je het toch allemaal niet. Ik heb wel miconazol creme in huis (is van 7 maart) is voor een schimmel. Dus ik zal de HA zo eens bellen en vragen of dat ik dat kan gebruiken.
Miconazol creme werkt in principe hier niet tegen normaal gesproken maar de ha bellen is altijd slim En het hoeven geen huisdieren te zijn hoor, het kan ook heel goed van een pony of koe komen bij de kinderboerderij
ik heb zelf last van ringworm. Heel vervelend want het blijft terugkomen. Dus goed opletten Mijn zoontje had laatst ook van dat soort plekken op zijn lichaampje, en ik ben ermee naar de HA gegaan omdat ik dus ook dacht jeetje hij heeft dat van mij gekregen. Maar dat was het dus gelukkig niet. Ik had een zalfje gehad en nu is het weer over. xxx
Heb net de HA gebeld. We mogen die miconazol creme gebruiken, maar we moeten na het weekend wel resultaat zien anders wel ff langskomen.
Ik heb het zelf gehad.. En ik heb gewoon lekker vet gehouden en tegen de jeuk calendula (gewoon bij de apotheek). Ben er niet voor naar de arts geweest! Ik noemde het mijn arm-soa
Ik heb ook ringworm gehad. Omdat ik niet wist wat het was naar de HA geweest. Die heeft mij een zalf gegeven. Ik ben nogal schimmelgevoelig en gebruik overal Lamisil voor, dat is eigenlijk tegen voetschimmel.