overgang naar gewone melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door belize, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hallo!

mijn zoontje heeft al n paar dagen dunne groenige poep, en vandaag helaas ook enorme luieruitslag. deze herken ik van de tijd toen hij rond 6 maanden oud was. de overstap van omneo1 naar omneo 2(stagewijs gedaan) was een ramp. diaarre bleef toen 3 wekenlang en zijn billen waren vol met openwondjes.

het stopte toen we omneo2 stapgewijs hadden verlaten voor hypoalleergeen.maar die diaarre kwam echt door opvolgmelk.

ik denk dat mijn zoontje nu klaar is met opvolgmelk (hij was 12kg en 76cm toen hij 9 maanden oud was.)hij is bijna 1 jaar oud.

wat gaat hij nu drinken? soja melk?gewone melk? geitenmelk?(hij heeft geen KMA, hij eet gewoon yogurt en kaas)hoe doe je het met de overgang?mengend?
    en wat voor vitaminen moet hij elke dag krijgen en hoe als hij stopt met opvolgmelk?

Of; kan hij tijdelijk stoppen met opvolgmelk totdat diaarre stopt?

hij eet verder gedurende dag: avondmaaltijd+ongeveer 2 boterham met beleg+ 2 keer fruit+rooibosthee en water.

sorrie voor mijn rommelige bericht. alvast bedankt voor je antwoord.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje 1 jaar is kun je overgaan op een speciale peutermelk of op koemelk. Bij beide voedingen is het belangrijk om extra vitamine d te geven. Je kindje heeft 10 microgram vitamine D per dag nodig.
    De dunne ontlasting kan ook veroorzaakt worden door doorkomende tanden of kiezen, misschien dat dit ook mee speelt?

Groeten Eveline

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja kiezen en hoektanden helaas.pfff.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105