Ons kindje is geboren met 34 weken. Hij is nu acht weken uit. Weegt ongeveer 4000gram nu en krijgt 90cc voeding (vijf maal per dag) met 10 cc water (ivm harde ontlasting). 's avonds de laatste voeding 100cc voeding en om 3.15 weer 100cc voeding. Ik hoorde al een tijdje op het cb dat het de bedoeling is dat hij naar 6 voedingen gaat. Ik vraag mij af of ik zijn prematuriteit moet meerekenen in deze of niet. Hij begint om 2.00 uur al te melden en om 6.00 uur weer. Dus naar 6 voedingen gaan we denk ik niet halen. Toch is dat natuurlijk wel de bedoeling (is t nu niet mogelijk, maar dan op termijn). kun je ons een beetje helpen qua hoeveelheid cc en het schema?
Hallo, Het schema wat je nu hebt is nog erg normaal voor je zoontje zijn leeftijd. 6 voedingen betekent vaak ook in de nacht langer doorslapen. Je zoontje heeft waarschijnlijk (zeker ook ivm zijn vroeggeboorte) nog een nachtvoeding nodig. Wanneer hij per fles iets meer kan drinken (120 ml water met 4 schepjes voeding) dan kan hij misschien wat langer slapen, maar als dat nu nog niet lukt is dat helemaal geen probleem hoor. Groetjes Linda
Hoi Linda, dank voor je antwoord. Als wij dit over een week of drie willen proberen, kunnen we hem dan 6 voedingen van 120 ml gaan geven of 'overvoer' ik hem dan?
Hallo, Dat kun je zeker proberen tegen die tijd. Wanneer je eerder merkt dat de flesjes wel heel makkelijk leeggaan kun je het ook eerder proberen. Groeten Eveline