Wij zijn geregistreerd partners. Heel simpel op woensdagochtend gratis gedaan. We hebben hiervoor gekozen omdat dit voor ons de makkelijkste manier was om alles goed te regelen voor Hugo (die toen nog in mijn buik zat). We willen ooit nog wel trouwen, maar onze kinderwens had meer prioriteit dan onze trouwwens en tja, er zit ook een kostenplaatje aan beiden. Dan moet je kiezen...
ik sluit me er ook bij aan..puur liefde en het complete gevoel en geen papierwinkel straks met een kindje..
Wij gaan trouwen ivm de papierwinkel. Wij hebben bepaalde zaken nu goed geregeld maar als we een kindje erbij krijgen dan moeten we de standaard dingen zoals erkenning, voogdij regelen, maar ook moeten wij notarieel een aantal dingen opnieuw regelen. (Want als een van ons overlijd dan willen we niet dat de helft van het huis naar de kleine gaat maar naar de langstlevende) En met trouwen dekken we dit gewoon in een keer af. We doen het ook bescheiden, trouwen op maandagochtend, met een buffet voor een 20tal genodigden en later een soort van verjaardag. Allebei hebben we geen zin in groot feest waarbij je middelpunt van de belangstelling bent, wij willen het wat relaxter. Jammer dat de ringen zo duur blijken te zijn whahahahaha. (Dure smaak kwamen wij dus achter)
tja wat is de meerwaarde ervan??? ik droomde vroeger altijd van een grote bruiloft met tig auto's een muziekband een droom van een jurk weet ik veel wat... ik ben iemand tegen het lijf gelopen die altijd zei ik trouw nooit, daar had ik me volledig bij neergelegd (nooit trouwring om mijn vinger e.d) tot hij me op oudjaars avond om 12 uur ten huwelijk vroeg... kan niet eens uitleggen wat er toen door me heen ging...te veel eigenlijk... de bedoeling was eigenlijk om naar spanje te gaan, daar te trouwen en vandaar uit iedereen een trouwkaartje sturen...helaas was dat niet mogelijk, en hebben we gekozen om in de ochtend te trouwen en dan met een lijnvlucht direct naar spanje te gaan en daar de kaartjes vandaan te sturen, ook dat ging niet en uiteindelijk zijn we op maandagochtend getrouwd...een bescheiden feestje thuis gehouden en dinsdagochtend vertrokken met de kids en mijn moeder en haar vriend naar spanje....en hoewel het toch op de geboorte van de kids na de mooiste dag van mijn leven is geweest, hoop ik als we 10 jaar getrouwd zijn onze trouwbeloftes te hernieuwen inclusief het feest waar ik altijd van gedroomd heb toen ik nog klein was ..inclusief de jurk .. maar ff alle gekheid op een stokkie denk dat iedereen op de 1e plaats trouwt uit liefde en omdat het ergens zo hoort en omdat dat toch ergens een bekroning op je relatie is, maar er zijn er ook genoeg die trouwen omdat dat financieël e.d., beter uit komt........iedereen zijn eigen reden...
Wij gaan 18 oktober trouwen, op woensdagochtend, dan is het hier gratis. Puur ook om de achternaam, voor als we een kindje krijgen. Ik heb geen zin in rompslomp. Ook omdat we in een koophuis zitten, stel dat er wat gebeurt met 1 van ons, je weet maar nooit. Mijn zwager had een samenlevingskontrakt gedaan met mijn schoonzusje, en die waren heel veel geld kwijt aan notariskosten. Dus dan maar ff trouwen. En ik vind het ook wel wat hebben om te zeggen " mijn man" .
Toevallig! Wij wilden eerst ook in Spanje trouwen. Zijn vervolgens maandagmiddag in Ned. getrouwd, bescheiden feestje 's avonds en dinsdagochtend met ouders, broers, zussen naar Spanje
balen dat dat jammer genoeg nog steeds niet gaat he sophie... maar ja al met al hebben we een heel leuk feestje gehad hoor en een geweldige vakantie in spanje dus wat wil een mens nog meer dan?? maar leuk zeg dat jullie dat ook van plan waren....
ik ben getrouwd mede voor het geloof. ik ben katholiek en ben gedoopt, communie gedaan, vormsel gedaan en vond trouwen er ook bij horen. het is net dat stukje meer.
Hallo ! Ik sluit me ook aan bij Maryloes. Helemaal mee eens. En, ik blijf het gewoon iest vinden, waar ik nog steeds met heel veel vreugde naar terug kijk. De mooiste dag van mijn leven, ja, zo kan ik het wel noemen ! En die is gelukkig niet in een roes voorbij gegaan. Toontje, in jouw mening kan ik me ook heel goed vinden. Ben ook katholiek, gedoopt, communie gedaan, vormsel gedaan ... Niet dat ik heel vaak naar de kerk ga, of diep gelovig ben, maar toch is het ook vanuit het geloof inderdaad iets wat erbij hoort. Ik had het niet willen missen allemaal ! Groetjes, Nikki F
Trouwen lijkt me wel leuk maar van mij hoeft het niet perse. Hoe het nu is tussen me vriend en mij is het ook goed Bovendien vindt ik trouwen en de dingen die daar om heen horen ook niet echt goedkoop.
Ook ik vind trouwen meerwaarde hebben. Een stok achter de deur om net wat harder te vechten voor de relatie dan als je niet getrouwd bent, een bewijs dat je de intentie hebt altijd bij elkaar te blijven, een uiting van houden van. Ook de achternaam, de jurk en het feestje waren voor mij belangrijk. De intimiteit, niet alleen met mijn man, maar ook een blijvende herinnering voor de dierbaren die deze dag met ons deelden. Ook vond ik het een mooie stap om de relatie wat 'echter' te maken. Het is net wat meer een volwassen relatie voor mijn gevoel dan gewoon het samenwonen. Maar goed, het is wat mij betreft geen helig moeten. Ook vind ik de verbintenis die mijn dochter tussen ons heeft gemaakt 100x zo sterk. in de kraamweek zei ik tegen mijn man: ,,nu weet ik echt zeker dat ik je nooit meer kwijt wil, want haar wil ik niet part time zien". Haha, terwijl ik een klein jaar daarvoor getrouwd was en hem toen eigenlijk hetzelfde al had beloofd!
Trouwen heeft voor mij en mijn vriend totaal geen meerwaarde...misschien belasting technisch. Wij hebben besloten dat als we toch gaan trouwen, dat we dat dan in het buitenland doen voor ons zelf...Als we daarna thuis komen, dan komt dat feestje er toch wel...