wrhaaaaaaa! (vreselijk irritant)

Discussie in 'De lounge' gestart door minni, 15 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    We wonen inmiddels al 3 jaar op dit adres. Met dit telefoonnummer.

We worden bijna dagelijks gebeld door instanties die de vorige eigenaar van dit telefoonnr.
    Gezien ik thuis ben, word ik er wel es suf van. Heb kamer van Koophandel wel es gebeld (het was namelijk een bedrijf), heel vaak zelfs. Heb nog vaker gemail en altijd kreeg ik te horen dat t geregeld zou worden.

Dan heb je nog de bedrijven die hun admin misschien wel minder dan 1x in de 3 jaar verschonen. Vanwege een verouderde adressenlijst word ik dan lastig gevallen door bedrijven die dingen willen verkopen aan ... (=het bedrijf dat je voorheen kon bereiken op dit nummer)

Nu werd ik gebeld door een tandarts, ik legde uit dat dit mijn nummer was en wilde uitleggen, dat ... al ruim 3 jaar niet meer dit nummer heeft en dat ze hun bestanden moeten gaan nakijken, gooide ze al op.
    Dan word ik echt geirriteerd.
    Als ze weer belt, krijgt ze de wind van voren!
    Behalve dat het nogal onbeschoft is om zomaar op te hangen, is het in dit geval ook bijzonder dom. (en heeft ze de verkeerde nu te pakken! :evil: )

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Tjeu, lijkt me ook zwaar irritant zeg :(
    Nieuw nummer aanvragen misschien? (ik weet het, is ook ff lastig, maar jaar in jaar uit lastig gevallen worden door verkeerd verbonden mensen lijkt me ook erg vervelend)

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    nou das toevallig.
    werd net gebeld op mijn mobieltje voor de 100ste keer door dezelfde doos.

Over één of andere loterij.Ze deed heel irritant en je hoorde gewoon dat ze aan het klieren was met haar collega.

Dus gezegd dat ik geen interesse had en wou gelijk zeggen dat ik niet meer gebeld wou worden gooit die troela de hoorn erop....grrrr

Volgende keer ga ik direct zeggen dat ik niet meer gebeld wil worden.

Kan je bepaalde nummers trouwens niet blokkeren? alleen was dit een privénummer....

4. hardloper

hardloper Niet meer actief

das irritant zeg, ik krijg alleen post van vorige bewoners. (deurwaarders, gemeente, belasting... hij is erg geliefd...) maar na eindeloos proberen om het recht te trekken en overal nul op het request te krijgen heb ik besloten het gewoon ongeopend weg te gooien. heb al een deurwaarder aan de deur gehad. sorry, hij woont er niet.... zij weer weg. maar post kan je gewoon weggooien... bellen is wel wat anders. wat ongelooflijk storend. succes met boos worden. (heb je geloof ik niet nodig.) :D

groetjes, lidwina

5. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    OO das balen Minni. Das iid heel vervelend, vooral als ze niet eens je verhaal afluisterd. Jeetje wat onbeschoft.
    Ik vindt het ook raar dat zommige bedrijven gewoon niet de databases vernieuwen. Goed dat je het probeert iig. Jij heb je plicht gedaan :)

Wij hebben geen last van telefoontjes, maar nog wel post, terwijl wij nu al 7 jaar hier woon. Vooral met de kerst is het weer feest. Ik stuur alles gewoon weer terug met de melding dat diegene hier niet meer woont.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij krijgen wekelijks deurwwardes op de stoep van de vorrige bewoner gisteren zijn we bijna weer eens ond huis uitgezet. voor de zoveelste keer

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wij hadden precies hetzelfde!

zwaar irritant!!!

ons nieuwe nummer bleek het oude nummer van
    de dierenarts te zijn geweest!
    hebben toen vrij snel weer een nieuw nummer aangevraagd, want zelfs 's nachts werden we gebeld!

8. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Mijn ouders hadden vroeger het nummer van een container bedrijf gekregen.

Steeds maar weer uitleggen dat ze een ander nummer hadden enz.

Op een gegeven moment zijn ze gewoon gaan beloven van ja dat kan bij ons besteld worden.
    En dan gewoon daarna niks meer he.

Zelf heb ik het oude nummer van een cadeau winkel

Ook vaak gebeld worden enz.

Ben al blij dat het al minder begint te worden.

9. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Na hoelang Monika?

Mijn man is een parttime eigen zaak begonnen, maar als ie als schilder aan de gang was gegaan, had ie voor nop gelijk een groot klantenbestand gehad, hihi.

Stomme fout van ons.

10. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Pff dat zou ik zo niet weten, maar het was wel een 2 a 3 jaar geloof ik

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ook hier had ik dat gedoe met vorige bewoners

stapels post , een deurwaarder en ze wilde zelfs me gas afsluiten

ja hallooooooooo ik heet geen .......(poolse naam)
    zie ik er pools uit dan?

ze kijken nog om je heen ook glurend naar binnen
    met de woorden , weet u het zeker

ja meneer ik weet zeker dat ik meneer ........NIET ken

in het begin heb ik alle post terug gestuurd , maar als ze dan niet de moeite nemen om hun admin bij te werken dan houd het een keer op

verdwijnt nu dus gewoon in de proelebak
    kom zeg genoeg is genoeg :)

12. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    yep wij hebben het hier ook met post. EN dan echt wel belangrijke post hoor. Over rekeningen en aandelen enz. We hebben de vorige bewonders erop geattendeerd en de bedrijven! Maar na 7 jaar gaat het hier nu gewoon de papierbak in, helaas pindakaas!

13. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    haha, ja Deb, je voortuin ziet er nog Pools uit, hihi.;) (grappie hoor)
    Dan kijken ze argwanend naar binnen en als ze je prachtige meubels zien, weten die deurwaarders wel beter.

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij gooide het wel weg op een gegeven moment maar ja als de ene deurwaarder naar de andere er staat. je gas water en licht willen afsluiten. dan heb je wel degelijk een probleem gisteren stond er weer een verhuiswagen met een bedwangschrift we direct het huis uit werden gezet. ik ben gewoon bang om weg te gaan want er staat gewoon politie bij om dan even je deur open te maken

15. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Als ze het doen.....jij kan bewijzen dat jij die persoon niet bent.

Dan komen ze alles te vergoeden!!!!
    Ze moeten alle spullen vernieuwen omdat ze de verkeerde persoon hebben.
    En via inschrijving bij de gemeente kun je aantonen dat jij er woont en niet die andere persoon die ze uit willen zetten.

Laat maar komen die mensen......
    En laat het dan maar voorkomen
    Klaag ze aan voor de schade en dien een schade claim in voor de emotionele schade.....moet je dan eens zien hoe ze moeten betalen!

Ze zorgen er maar eens voor dat ze de juiste persoon pakken.....

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ja iedere keer dat ze komen sta je mooi voor lul voor de hele buurt.

En hoe moeilijk ze wel niet doen voordat ze echt achter zijn dat je het echt niet bent de gemeente bellen enz enz enz. werkgevers bellen nou ik schaam me rot als het weer eens is gebeurt en moet naar me werk

17. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Niet gek door laten maken.
    Alle extra kosten kan je verhalen op hun.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.265
    4.497
    113
    Ons telefoonnummer scheelt 1 nummer met het telefoonnummer van een instalatiebedrijf (het laatste nummertje), dat levert ons wel eens telefoon op voor het instalatie bedrijf, vooral in het najaar als het weer wat kouder wordt.
    Nu neem ik altijd op met mijn voornaam en dan krijg ik als respons 'Ja mijn verwarming doet het niet!"
    Op zich had ik hier nog niet zoveel problemen mee totdat wij afgelopen lente wel heel veel telefoontjes voor hun kregen.
    Dus toen nr 3 (op 1 dag) belde maar eens gevraagd hoe ze aan het telefoonnummer kwamen, nou dat stond op hun brief.
    Dus gevraagd welk nummer er dan stond, inderdaad dat is ons nummer weet u zeker dat het laatste getal geen 1 is. Nee mw er staat hier werkelijk waar een 4 aan het eind.
    Goed het bedrijf maar eens gebeld, eeehh het spijt me maar ik krijg heel veel telefoon voor jullie en nu blijkt dat jullie ons telefoonnummer op jullie brieven heeft vermeld.
    De betreffende dame zou het aan de betreffende persoon doorgeven.
    Tegenwoordig zeg ik netjes dat ik niet instalatietechniek .... ben maar dat ze nu gewoon met een huisnummer bellen. Meestal zijn het bedrijven die bellen, ik geef ze het goede nummer niet meer, laat ze maar lekker zoeken en boos worden en dit dan bij het goede nummer spuien.
    Maar heel af en toe belt er iemand zoals laatst, aan de stem en de manier van het taalgebruik kun je al opmaken dat het om een ouder iemand gaat, en ja die betreffende meneer had zijn verwarming kapot, ja dan geef ik wel meteen het goede nummer dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om die op zoek te laten gaan naar het goede nummer.

Groetjes Anita

19. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ik heb dat ook heel vaak, om die reden neem ik privenummers niet meer op.....

20. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    haha, ja en dat is dan ergernis nr 2. We hebben kabel telefoon en soms hebben we wel nr herkenning en dan ineens weer een tijdje niet.
    Dus...
    Ik ben ook wel heel nieuwsgierig, ik kan niet zomaar n telefoontje voorbij laten gaan.

Deel Deze Pagina