Wat is de meest vervelende opmerking die je tot nu hebt gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suzee, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosmeiske

roosmeiske Actief lid

27 okt 2012
    139
    0
    0
    hier ook al vervelende opmerkingen gekregen... vooral dan van mijn familie. even voor de duidelijkheid wij zijn dus een lesbischkoppel.
    Dus toen wij het aan mijn familie vertelden was hun reactie "hoe kan dat nu?"

2. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Op zich en dit bedoel ik met alle respect en liefde, snap ik deze opmerking wel. Omdqt je tochiets van een man nodig hebt om zwanger te raken, zit er geen man in je relatie dan wordt het een spannender verhaal.

Sorry voor mijn spelling, zit opeen tablet.:)

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Mijn 1e en 2e zwangerschap waren erg zwaar door kwaaltjes e.d. Deze zwangerschap helaas niet anders, vanaf 5 wkn weer erg ziek, spugen etc.

Schoonmoeder: "Ik snap echt niet dat je jezelf dit nog een keer aandoet, je hebt toch al een jongen en een meisje?"

Moeder: "Waarom doe je dit toch iedere keer?" :)?)

En dan heb ik verder maar niet meer over het onbegrip t.a.v. hyperemesis gravidarum... ;)

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Kache, mijn zwager maakte vorige week dezelfde opmerking. Ik kon hem wel wat! (het ging over skype dus kon niets :D )
    Hij zei tegen mijn man 'de vorige zwangerschap ging toch ook zo, waarom zijn jullie nou toch weer voor een kind gegaan' ARGH.

Verder 1 hele vervelende opmerking. Ik lig met platte bedrust door risico op vroeggeboorte en ons kindje heeft misschien down en het gaat dus allemaal helemaal niet lekker en ik pieker en stress erg veel.
    De meestgehoorde opmerking is dan wel 'probeer niet zo te stressen' of dat ik eens moet ontspannen...
    Ja hoor, heb een knopje dat ik ff om kan zetten. :)

5. shady1980

shady1980 Actief lid

15 aug 2012
    101
    0
    0
    werkzaam in de gehandicaptenzorg
    omgv Rotterdam
    Na een aantal jaar geprobeerd te hebben zwanger te raken de mmm ingegaan. We kregen ivf. Fijne (ahum) collega tegen mij, voordat ik met de hormonen moest beginnen (en tijdens ook) Nou ik snap echt niet dat je je lichaam dit alleemaal aandoet voor een kind zeg. :eek: Zow ... kwam best hard aan toen. Alsof je der zelf om zit te springen om de mmm in te gaan , toch? Nou heb tegen haar gezegd dat ik t met alle liefde doe en t ongemak of de pijn in mijn lichaam voor lief neem ;) (maar goed is zelf iemand die niet voor kids kiest en dat " respecteer" ik toch ook )

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    jeetje, wel vreemde reacties idd...

heb er toch nog 1: ik woon in dld, en werk daar ook. als geintje naar mn collega's toe heb ik een buikband laten maken met:
    Made in Germany.
    erg leuke reacties gehad daarop.

was ik een aantal weken terug op een babybeurs in NL, krijg ik een opmerking naar mn hoofd geslingert van iemand die bij een kraambureau werkt: Ach, gossie, das sneu voor die kleine....

die viel ff verkeerd, kan ik wel zeggen, t was niet grappig bedoelt.

7. inge en janno

7 jul 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    De meest vervelende reactie bij mij was.
    '' jeetje dat is ook snel dat je weer zwanger bent''
    Ben nu 12 weken zwanger en mijn zoontje is nu 9 maanden!
    Al dat gezeik erover word er soms echt moe van!

8. Within

Within Niet meer actief

Ook een leuke... "Wat jammer dat je je jeugd weggooit"

Kon diegene wel schieten.. Alsof ik nog behoefte heb aan wekelijks uitgaan, me lam zuipen en daarna alles vergeten zijn ;)

9. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    We wisten al een tijdje dat we een kindje wilden, maar gingen eerst trouwen, opmerking van de oma van mijn man: "Als ik jou was zal ik nog maar even wachten met kinderen tot ik wat verstandiger ben." Ook gewoon uit het niets. Mijn man stond toen met zijn moeder in de keuken. Heb haar toen een vuile blik gegeven, en heb vervolgens thuis een verschrikkelijke huilbui gehad.

Op dit moment ben ik 7 weken in verwachting, onze families weten het al. In oktober heeft mijn oudere zus een kindje gekregen, en die had haar gehele zwangerschap "misbruik" gemaakt van haar situatie, Alleen staand, en kon eigenlijk niks doen (trek ik dat absoluut niet in twijfel, maar soms deed ze echt alsof ze gehandicapt was)
    Ik heb zelf ook heel erg last van misselijkheid, en met kerst voelde ik me niet zo fit, meestal help ik met de afwas maar mocht nu absoluut niet helpen van mijn moeder, dus toen zei ik: "mam, ik ben zwanger, niet gehandicapt." Waarop m'n zus dus reageerde: "inderdaad, je bent niet gehandicapt." Heb ik daar niet op gereageerd, omdat mijn zus ook gewoon zo is.. maar wel frustrerend omdat zij tijdens haar zwangerschap alles vertikte te doen.

10. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ohja, toen we het bij mijn schoonfamilie vertelden was mn schoonzus niet zo "laaiend" enthousiast, hoeft dat ook niet bedoel het is onze beslissing en het kindje komt er toch wel.

Vroeg M haar later: wat was er nou?
    zij: Ja, 3 maanden terug vroeg ik je nog of er kinderen in de planning zaten en toen zei jij dat dat er voorlopig nog niet inzit.

Je gaat toch niet aan heel de wereld verkondigen dat je bezig bent om zwanger te raken, als het niet lukt moet je dat aan zo veel mensen uitleggen.

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vaak krijg ik opmerkening van ''Hoe ver ben je'' en als ik dan met 27 weken antwoord geloven ze me niet en zeggen ze dat ik eerder rond de 15 weken lijk en of ik wel goed op de scan heb gekeken..

Anderen zeggen weer dat ik helemaal niet zwanger ben en dat ik het me inbeeld, dat het gewoon een vetlaagje is
    Zo fijn dat.

12. joy1980

joy1980 Actief lid

9 nov 2010
    385
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dan heb ik nog een hele erge.....
    Mijn vorige baas, "zal ik je eens een miskraam schoppen"... Toen ik rond de 30 weken was.....
    Was zo verbouwereerd dat ik alleen zei, ben je niet goed wijs of zo. Nu ik er over terug denk, word ik zooooo kwaad...

13. Username

Username Niet meer actief

:$ WTF! Waarom zei hij dat?

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    pardon????:$:(

15. tuc

tuc Niet meer actief

:$:$:$ zo iemand zou ik meteen aangeven bij de politie.

16. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @bayloutattoo ik had dus geantwoord op de vraag wie de vader is, nou een paar weken geleden hadden we bezoek van die gasten van groeten uit de rimboe en ja die ene wakiotototo die was wel erg hot en intresant dus tja

@deesjebeesje heerlijk zo een schoonmoeder

@nicky lohs hahaha herkenbaar hier ook een dominee gezin hahaha (not)

@mutzie hmm idd een vreemde reactie van je sv zou me idd ook niet erg prettig meer voelen

@roosmeiske hahaha ben benieuwd wat je geantwoord heb, hier moet je iets hilarisch op verzinnen iets in de zin nou weet je die voorbinddildo's die heb je ook om kindjes te maken hilarisch

@joy1980 sjooowww die had toch ff een nietmachine naar zijn hoofd gekregen istie niet goed bij ze hoofd dat vind ik van alle reacties toch nog wel de heftigste

17. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Me hele zwangerschap (ik ben nog maar kort zwanger maar oke) heb ik allemaal lieve reacties gehad..tot 2e kerstdag. De hele familie wist het sinds die dag..Waarop een nichtje naar me vader whats appte (als grapje AHUM) "zo word je opa van een kanker marokkaantje hahaha".

Ik ben helemaal niet getrouwd met een Marokkaan (wel met een arabische man) maar me bloed kookte zo erg. Me vader is ook echt uit ze vel gesprongen en heeeeel boos geworden! had ze niet verwacht. Maar wat een bagger opmerking zeg..Blegh :(

18. joy1980

joy1980 Actief lid

9 nov 2010
    385
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat ik zeggen dat die baas een zeer ongevoelig persoon is... En niet wist hoe hij met een zwangere vrouw om moest gaan. Heb veel van hem gepikt, maar deze opmerking was meteen de druppel. Ik ben gelijk op zoek gegaan naar een andere job.. en ook gekregen.. Blij dat ik er weg ben.

19. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Iemand die een vriendin van mij was (nadruk op was) woont bij mij in de straat en had opgevangen dat ik zwanger was.
    Meteen stond ze aan mijn deur en omhelsde ze mij.
    Maar wel meteen met de opmerking: Ik denk dat jij 3 kinderen niet aan kan want jij kan je 2 meisjes al niet eens aan

:$:$:$:$

Ik weet dat ze verschrikkelijk,tot ziekelijk,jaloers is op mij.
    Ze heeft dingen gedaan richting mijn kinderen om mij in een kwaad daglicht te zetten.
    Ze deed zelfs of mijn meisjes HAAR kinderen waren in de winkel!
    En nu krijg ik deze opmerking...

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je mag NIET aan de ROZE OLIFANT denken! Wat je ook doet je mag NIET aan de ROZE OLIFANT denken. :D

Zie je de roze olifant nu staan?

Off-topic; Ik lees wel vaker berichtjes van je, heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina